Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem po osuszaniu swojego Scenica, jako ze mialem niedrozne odplywy z szyberdachow - wszystkie juz udroznione, jedna rurka odprowadzajaca wymieniona w calosci (ktos madry zalozyl tapicerke przygniatajac rurke, przez to ta zagiela sie i pewnie jakies syfy z dachu tam sie zaczely zbierac, blokujac ja po prostu), a auto odsuszone. Kupa z tym roboty - ponadtygodniowa gehenna, kto robil, to wie ;-)

I teraz tak - zawsze mialem problem z uciekajacym plynem chlodniczym, zastepowalem go woda. Teraz jednak szlag mnie trafil, bo: po osuszeniu auta wlalem wode do zbiorniczka, cale pol litra wody, a po dniu czy dwoch zagladam pod mache - nie ma nic (a klima byla uzywana, bo szyby paruja). Z klimatyzacja NIGDY nie mialem problemu, w sensie ze dzialala zawsze, czy z nagrzewaniem - nawiasem mowiac. Nie to jest najgorsze. Przeczucie mnie tknelo, zagladam pod mate wygluszajaca pod siedzeniem kierowcy (ktora byla tak mozolnie osuszana), a tam - wilgotne. Tak, jakby czesc tej wody... a moze cala - pol pod siedzeniem kierowcy, a pol pod pasazerem - po prostu odeszla z klimy pod siedzenia.

Dzisiaj bede probowal ostatniej deski ratunku - czyli plynu K-Seal, ktory moze mi zatkac jakis wyciek.. ale juz pisze, co zrobic jako nastepny krok, jesli nie pomoze. Gdzie szukac przecieku ? Jak sie dostac do ukladu chlodzenia, zeby poobserwowac nieszczelnosc ? Mam szanse zrobic to w ogole sam, czy trzeba znawcy od klimatyzacji ? Jak czytam niektore wypowiedzi o jakims gazie (?), odpowietrzaniu, czy czynniku chlodzacym, to mnie przeraza :-] ile z tym roboty - i to wcale nie takiej znowu bezpiecznej.

Macie jakies porady ?

Dzieki

Scenic 1ph2 2000 1.6 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

Na razie wlalem K-Seal'a (ta sama technologia, jak sadze, co w podanycm linku), przejechalem 5 minut z wlaczona klima i ubylo troche plynu ze zbiorniczka. Postawilem auto na parkingu, wlaczylem klime, po 5 minutach - tyle samo plynu. Przelaczylem na ciepla klime - po 5 minutach znowu tyle samo plynu.

Wyjscia sa wiec 2: albo sie wlasnie zakleilo ;-) albo trace plyn podczas jazdy (??).

 

Dam znac w miare uplywu czasu i jazdy, co sie dalej dzieje, niemniej dobrze byloby wiedziec, jak sie dostac do calego chlodzenia i sprawdzic, gdzie przecieka. Na razie nie widze, zeby z przewodow widocznych z gory cos cieklo, dolna rurka gumowa jest ciepla przy uzywaniu klimy, ale nie miekka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie radził stosowania uszczelniaczy, bo przy okazji uszczelniania wycieku można sobie inne rzeczy uszczelnić (zatkać) i będą dodatkowe problemy i wydatki. W tym wypadku może cieknąć sama nagrzewnica lub przyłącza do niej.

Doraźnie, aby zmniejszyć lub może nawet zatrzymać wyciek można spróbować poluzować korek na zbiorniku wyrównawczym. Powoduje to, że układ zaczyna pracować jako bezciśnieniowy i jak jest mała nieszczelność spowodowana słabo zaciśniętą opaską wyciek maleje lub zanika. Dobrze jest wtedy trzymać poziom płynu w zbiorniczku (na zimnym silniku) mniej więcej w połowie miedzy max-min. Można się tą metodą posłużyć tylko wtedy jeżeli temperatura silnika oscyluje ok. 90*C (nie przekracza 95*C). Dla świętego spokoju, zastosowanie tej metody nie zwalnia użytkownika od zlokalizowania i usunięcia wycieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wlewać jakieś g... do silnika, trzeba było poczytać tematy o nagrzewnicy.

 

Jakiego silnika ? Wlalem do zbiorniczka z plynem chlodzacym, za ktory wlasciwie robila od 2 lat dolewana co rusz woda. Zbiorniczek wymienilem przy okazji na inny, ktory kupilem na szrocie i przeczyscilem solidnie.

Pewnie, ze bede czytal o nagrzewnicy, o ile tylko przeciek stamtad powoduje przedostawanie sie plynu pod siedzenia w kabinie. Mechamik mowil cos o mozliwosci uszkodzenia chlodniczki od klimatyzacji, wiec moje pytanie bylo takie - jak sie dostac do tego ukladu, czy to jest w miare latwe, z czym moglby sobie poradzic poczatkujacy naprawiacz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlalem do zbiorniczka z plynem chlodzacym,

To miałem na myśli. Takie preparaty wlewa się w przypadku nieszczelności układu chłodzącego "w drodze", żeby dojechać na miejsce a potem szybko udać sie do mechanika, w celu likwidacji nieszczelności oraz wypłukaniu układu chłodzenia i wymiany płynu.

mozliwosci uszkodzenia chlodniczki od klimatyzacji

Nie jest to w żaden sposób powiazane ze sobą. W ukiładzie klimatyzacji masz czynnik chłodzący, który w przypadku nieszczelności natychmiast ucieknie. To o czym wspomiana mechanich to przydkany odpływ skroplin z klimatyzacji, ale w takim przypadku kapała by woda na nogi pasażera, z pod schowka.

W Twoim wypadku masz natomiast wyrażne wskazanie; zalanie wykładziny pod nokami pasażera i kierowcy, oraz ubytek płynu chłodzącego.

Odkręć maskownicę z lewej strony konsoli centralnej, przy pedale gazu i zobacz co tam widać.

Daletego proponuję Ci poczytanie na temat nagrzewnicy w Megane I i Scenic I, w obu modelach jest praktycznie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytam, odkrece maskownice.

 

Jednak w miedzyczasie chce zaznaczyc, ze obawy "ze K-Seal moze cos zatkac, co nie trzeba", albo "trzeba po wlaniu K-Seala i udaniu sie natychmiast do mechanika, by ten wyplukal wszystko i zalal z powrotem plynem" - sa nietrafione, zupelnie na zasadzie prawdopodobienstwa "nie bede jezdzil autem, bo moze mi sie trafic wypadek i moge umrzec".

http://www.k-seal.co.uk/

Tu jest link, ten plyn ma 2 miliony sprzedanych butelek, jest polecany przez mechanikow, zbadany przez Uniwersytet w Brighton. Poczytajcie, a ja dodatkowo sprobowalem. Skoro ten plyn jest kompatybilny z kazdym rodzajem chlodziwa, to czemu nie probowac ? Mam 90% szans, w/g producenta. Zobaczymy, czy da rade skleic moj wyciek, czy bede w 1/10. Dzis po odkreceniu korka pierwszy raz zauwazylem cisnienie w zbiorniczku - lekko syknelo i nawet wydawalo mi sie, ze podniosl sie lekko poziom plynu po tym, jakby bylo rzeczywiscie cisnienie w ukladzie, ktore wtloczylo gdzies tam czesc plynu w swoje rurki i tzrymalo, dopoki nie zdekompresowalem zbiorniczka, LOL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa nietrafione, zupelnie na zasadzie prawdopodobienstwa "nie bede jezdzil autem, bo moze mi sie trafic wypadek i moge umrzec".

Wyraziłem, jedynie swoją opinię na temat tego typu uszlachetniaczy. Widziałem na własne oczy co potrafią zrobić w silniku.

Poza tym Twój powyższy post zabrzamiał jakbyś reklamował ten produkt, ale to moje odczucie. :(

Ponawiam, sprawdź nagrzewnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam to samo renault scenic 2000 1.6 16v rxt !

Probowałem wszystkiego! Nawet wymieniłem nagrzewnice na nowke sztuke ale nic nie pomogło w starej była mała dziurka !

Ale co z tego dosłownie co 2 dni musze dolewac prestona! w moim przypadku nie mam powodzi pod nogami ale owszem jest wilgotno ALE WIATRACZEK OD nawiewu na 3 i 4 pozycji strasznie buczy! JUZ nie wiem co mam zrobic ! w garazu zero sladow zeby cos wyciekało chodzi mi ze pod samochodem tak!

byłem u mechanika to on nie moze znalexc przyczyny ! aha w zbiorniczku nie ma sladu oleju i uszczelka pod głowica jext jak nowa!

Moze to wina ze ma załozona istalacje lpg sekwencyjna ! I pytanie czy układ chłodzenia chłodzi takze cos w układzie lpg?

Przepraszam za intpunkcje i brak polskich znakow ale pisze z telefonu !

Pozdrawiam uzytkownikow MARCIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!