Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze 3 miesiące temu cena katalogowa za Megana III 1.6 16V wynosiła 62 250 zł. Więc raczej nierealne by cena Megana 4 poszła ostro dół, choć podobno ma być dostępny na Polskim rynku 1.6 16V 115 KM.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumacz google całkiem nieźle sobie radzi... Ale i bez tłumacza, GT za 31900E sprawi, ze raczej tego auta nie kupie :( Cena za ten segment, nawet 200koni za duza. A taki bylem napalony :(

Obecnie w Niemczech GT 220 konie, HB 5d, od 26k euro... spory skok cenowy :/ Sport jest od 27950 euro obecnie, wg mnie trochę by przegięli tyle podnosząc ceny.

 

Im dłużej sobie przeglądam, tym jakoś mi ten cennik dziwny się wydaje. Przykładowo talisman w Polsce w wersji zen, z 130 dci będzie od 104k zl (link), a wg cennika z Francji (tu) megane w wersji zen z tym samym silnikiem będzie kosztować od 26.6k euro, czyli jakieś 113k zl. Nie chce mi się szukać francuskiego cennika talismana, żeby porównać, ale wg mnie ceny będą musiały być sporo niższe w Polsce żeby to miało ręce i nogi.

 

No dobra, porównałem tez talismana po francusku (tu). Najtańsza wersja life w Polsce 92.9k, FR 27900 (różnica przy kursie 4.25 to 25.6k zl) , 130dci zen w PL - 104.9k, FR - 31.2k euro, różnica w zl - 27700.

 

Wygląda tak jak by dla polski euro nie było po 4.25, tylko gdzieś miedzy 3.3-3.4zl, co jest mile. Myślę ze takiego przelicznika można się tez dla megane spodziewać. Wiem, ze różnice mogą być tez w wyposażeniu standardowym w danej wersji, ale jeśli tak będzie w talismanie to tak tez będzie w megane, nie jesteśmy tak bogaci jak Francuzi :)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

behbeh obawiam się że Megane GT będzię kosztować grubo ponad 100 tyś zł. Obecny schodzący Megane GT 220 KM kombi to koszt 95 tyś zł. Więc Megane 4 z silnikiem droższym w produkcji (bezpośredni wtrysk), do tego automatyczna skrzynia biegów EDC seryjnie, cena będzie podejrzewam około 105-110 tyś zł. Troche dużo jak za samochód klasy kompakt.

 

Dodano: 01 gru 2015 - 18:58

Z ciekawości na stronie francuskiej można od dziś ściągnąć broszurę Megana 4. Wersja podstawowa LIFE nie ma podłokietnika, i co ciekawe posiada stacyjkę na kluczyk. Od kolejnej wersji ZEN jest już hands free (brak stacyjki), oraz podłokietnik, ekran 7", ale wciąż ręczny dzida. Kolejna wersja INTENS posiada już ręczny automatyczny, oraz duży LCD 8,7".

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TU jest cennik i katalog z opisem wersji dla Francji

A cenę GT w Polsce tez szacuje, ze będzie kolo 105k min. Tak jak napisałeś raczej sporo za kompakta, wiec raczej obejdę się ze smakiem.

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oferta silników dość biedna.

 

Niestety, obawiam się że francuzi sami sobie strzelają w kolano. Produkują bardzo małe silniki w technologii downswingowej. Rozumiem że ta technologia jest stosowana na powszechną skalę, jednak francuzi za mocno się tego trzymają. Żeby nie można było kupić Megana czy Peugeota 308 z większym silnikiem beznynowym niż 1.2 dla przeciętnego kowalskiego ? Kpina... VW Golfa czy Octavię można kupić z mocnym 1.4 TSI 150 KM, lub nawet 1.8 TSI 180 KM dla kowalskiego. Są jeszcze wersje sportowe zarezerwowane dla wymagających. To samo dotyczy francuskich silników diesla. Wszyscy producenci spod Sekwany wycofali 2.0 diesle. Największy silnik to 1.6 dCi / HDI w ofercie Renault czy PSA. Czy wymagający Niemiec będzie objawiał zainteresowanie Talismanem 1.6 dCi 160 KM ? Wątpię, pójdzie i kupi rakietę Passata (wszedł rok temu i jakoś nie ograniczyli diesli do 1.6 TDI) 2.0 TDI 240 KM, zamiast diesla 1.6 dCi który jest adresowany dla dziadka po zawale w porównaniu do parametrów 2.0 TDI 240 KM.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że Talisman będzie się ciszył taką samą popularnością jak Laguna III.

W przypadku Laguny III za kiepską sprzedaż odpowiadały stereotypy, a tu sami sobie robią pod górkę.

Nie dość, że Talisman nie ma dużych mocnych silników, to jeszcze te dostępne też szały nie robią.

Silnik 1,6 dCi z dwoma turbinami jest mocno przekombinowany, ale jak będzie z trwałością okaże się za 2-3 lata w Traficach.

Ciekawe czy Megane RS też obdarzą 1,6 z gigantyczną turbiną i taką samą dziurą, jak w przypadku Peugeota 308 GTI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 1.4 tsi 150 koni to ciężko mówić, ze to nie jest silnik po downsizingu, po za tym akurat jak poczytasz sobie o TSI (1.4 w szczególności) i cudach jakie z nimi są (od rozrządów bo żłopanie oleju) to wole 1.2 od renault. Analogicznie z TDI, no maja cuda... tylko, ze oszukane. Inni producenci w tym renault tez oszukują, tylko ze zgodnie z przepisami, a VW pociągną to trochę dalej. Części klientom nie robi to różnicy, bo maja gdzieś co im z rury leci, ale części owszem robi co widać po raportach spadku sprzedaży w VW. Wydaje mi się, ze obecnie tylko mazda jeszcze ma silniki częściowo "po staremu", może honda.

 

Co do Talismana i w sumie to ogólnie Renault, zgadzam sie, ze stereotypy maja tu duze znaczenie, a co za nimi idzie to po prostu osobiste sympatie ludzi. Widze to po sobie, widzę po praktycznie każdym znajomym. Większość ma jakieś preferowane marki i często są ślepi na wady. Mam np 2 takich od Alfy... piękne, i mimo, ze psuja im się jak w dowcipach te auta to są arcy zadowoleni... nie ważne ze 9k na naprawy w rok poszło. Rożnica jest taka, ze cześć mimo osobistych sympatii potrafi się przemoc i "zaryzykować" innej marki jeśli stosunek oferowanych rzeczy do ceny będzie korzystny. Wg mnie odbudowanie marki nie jest proste i bardzo ciężko dokonać tego 1 modelem. Musiał by bić konkurencje na łeb, a czy tak będzie z talismanem? pewnie nie, a na pewno łatwo nie będzie, szczególnie, ze Niemcy swoich aut w tej klasie maja całkiem sporo. Renault niby mówi ze to ma być auto flotowe i może w tym widza okazje to wbicia się na rynek. Jeśli ludzie będą musieli nimi jeździć i im się spodoba to i prywatnie może więcej osób kupi.

Poki co regularnie słyszę nieśmiałe pytania... "francuskie, nie bałeś się kupić"? bardziej wyważone opinie to "co kto lubi, ważne ze jesteś zadowolony, ale ja bym nie kupil/ wole... " itd :)

 

M4 wygląda fajnie wg mnie, ale jak z talismanem, nie będzie to nagle nowy golf... no chyba, ze cena zbije wszystkich, ale i wtedy będzie ciężko. Renault mam wrażenie ze próbuje podnieć ceny i mówić, ze podnoszą tez jakość. Takie nowe Clio RS kosztuje więcej niż konkurencja oferująca podobne osiągi. Obecne Megane RS jest raczej tańsze od konkurencji, ale po zagranicznych cenach nowego GT można wnosić ze nowe RS już takie tanie nie będzie. Cholera wie jaka tam wizje maja, ale czasami ciężko mi to ogarnąć.

Swoja droga w jakimś wywiadzie inżynier renault sport mówił ze nie idą na wojnę na konie mechaniczne ani z Honda ani z Focusem, choć pewnie parę koni przybędzie.

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ceny są wysokie bo to debiut nowego modelu, zawsze za nowości płaci się więcej. Nie minie rok, a będą dobre rabaty jak to u Renault. Pamiętam jak robiłem na stronie wycenę swojej Megane w oficjalnym kalkulatorze, włos się jeżył na głowie :mrgreen:

 

Co do silników to faktycznie słabo, brakuje benzyny 160KM, ale powinna się z czasem pojawić. Szkoda oczywiście świetnego 2.0 dCi :( Co do poprawy jakości materiałów mam obawy, na zdjęciach nie wygląda to rewelacyjnie. O ile Espace ma świetne wnętrze to Kadjar wypada blado... ciekawe jak potraktują księgowi MIV. Pierwsza ofiara już jest, brak wersji coupe, która w MIII wygląda rewelacyjnie. Ciężko będzie zastąpić obecną wersję genialnego R.S.-a nadwoziem 5-cio drzwiowym MIV :(

 

Jeszcze jedna sprawa, nowa Astra debiutuje z ciekawą usługą "OnStar", a Renault zostaje jak zwykle przy premierze z tyłu, chociaż mają system tylko brak pomysłu na wykorzystanie.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silników to faktycznie słabo, brakuje benzyny 160KM, ale powinna się z czasem pojawić.

 

Gdybanie, czy były przecieki że się pojawi w przyszłości kompromis pomiędzy TCe 130 a TCe 205 ? Siostrzany Nissan Pulsar ma co prawda 1.6T 190 KM, jednak cena jest powalająca - od 87 500 tys zł. Auto nic specjalnego i tyle kasy....

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, akurat benzynę jakaś miedzy 130 a 205 (szczególnie, ze dostępne ma być tylko w GT) mogli by dać :(

Co do RS i 3d wersji, to Renault tlumaczu to tym, ze chcą auto które będzie praktyczne na codzien na ile to możliwe, a jednocześnie sportowe. Stad pewnie nie będzie bardzo ostre z wyglądu, raczej stonowane. Podobno sprzedaż clio RS po tym zabiegu (4ka vs 3ka) im skoczyła i to samo chcą zrobić w megane. Analogicznie twierdza, ze jeśli będą mieli wybrać tylko 1 rodzaj skrzyni do RS to będzie to automat (jak w clio i M4GT), ale póki co nie wykluczają ze wypuszcza tez wersje maunalna.

Akurat mi się ten kierunek podoba, ale rozumiem, ze nie każdy tak ma :)

 

a ten 1.6T 190 KM z Pulsara to pewnie modyfikacja tego 205 z Megane :)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!