Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie gdybam bo co za problem obniżyć moc w 1.6

Jest już oficjalny katalog z francuskiej strony: < katalog >

Jest dostępny pakiet GT Line... niestety chyba bez zmodyfikowanego zawieszenia :(

Patrząc na wagę to niestety nie widzę odchudzenia, szkoda.

 

Euro NCAP Crash Test

 

Szczegółowy raport NCAP:

http://www.euroncap.com/fr/results/renault/megane/22039

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie parametry techniczne nie powalają.

Auto jest stosunkowo ciężkie na tle MIII.

Zaskoczyło mnie, że w chwili obecnej tylko wersja GT205 jest szybsza od mojej Meganki :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano: 03 gru 2015 - 20:08

Auto jest stosunkowo ciężkie na tle MIII.

 

 

Panowie, nad czym lamentujecie ? Megane IV 1.2 TCe 130 KM waży wg specyfikacji 1205 kg. Od dłuższego czasu w polskiej specyfikacji Megana III nie ma podanej wagi samochodu z poszczególnymi silnikami. Jednak na niemieckiej stronie Renault jest podane że Megane III 1.2 TCe 115/130 KM waży 1280 kg. Więc wynika że Megane IV zostało odchudzone o ponad 70 kg, a to nie mało w motoryzacji. W czym problem ? Jeśli chodzi o osiągi Megane IV 1.2 TCe 130 KM ma do setki 10,6 s, natomiast Megane III 1.2 TCe 130 KM ma 9,7 s. Myślę że w Meganie IV została zastosowana ciut dłuższa skrzynia, co przyczyniło się do pogorszenia osiągów do setki. W zamian przy prędkościach autostradowych będzie ciszej i nieco mniejsze spalanie.

 

Megane III GT w wersji kombi waży wg katalogu 1401 kg, natomiast Megane IV GT co prawda 5 drzwi waży 1392 kg, czyli odchudzone zostało raptem 9 kg :) Zawsze coś :)

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mojego dumania parę postów wyżej spodziewam się raczej przelicznika powiedzmy 3.3, czyli 18200x 3.3 -> ~60k, no może trochę wyższego, ale na pewno nie kursu euro, bo jak napisałeś na Polskę było by za drogo :)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga

 

Dokładnie. Przykładowo Kadjar w wersji LIFE 1.2 TCe 130 KM kosztuje we Francji 22 990 euro, natomiast w Polsce 75 500 zł co daje nam przelicznik dokładnie po 3,3 :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takich "testów" raczej nie trzeba brać na poważnie, wszystkie, niezależnie od producenta są podobne, szczególnie te na które prosi producent przy premierach. To nie znaczy, ze to co tam napisali nie jest prawda, pewnie nawet jest, ale jest to tez dokładnie to czego można się było po takim teście spodziewać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyliście jaka jest pojemność baku w M IV? 47 litrów! GT 50l. Odchudzanie aut dotyczy również pojemności zbiornika.

W M II miałem 60 litrów w M III 59 l.

47 to kpina bo benzyniak na autostradzie spali 8l/100km

W Talismanie też jakiś niewielki jest. Laguna II miała chyba 70 l. Można było kawał Europy przejechać na baku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe z jakiego powodu zmniejszyli zbiornik paliwa o ponad 10 litrów do 47 litrów, jedynie wersja GT ma 50 litrowy zbiornik paliwa. Być może ze względu na 4 Control który ma być w Meganie GT ponoć seryjnie. Pod znakiem zapytania dlaczego pozostałe wersję mają tylko 47 litrów......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!