Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

Wątpie by ze względu na masę zmniejszali zbiornik paliwa do poziomu samochodu miejskiego. Zbiorniki są plastikowe, więc różnica niecały 1 kg przy zbiorniku o większej pojemności nie robi różnicy wielkiej.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mniej zatankujesz czyli będzie mniejsza masa i będzie się można pochwalić "eco". To samo robi Mercedes, ale można opcjonalnie dokupić większy-normalny bak - jednym słowem paranoja.

 

Wnętrze wersji bez "tabletu" - widać jak słabo będzie to wyglądać z tym plastikiem łapiącym odciski:

thumb_hosting_zdjec_1450020491__m4wnetrze.jpg

 

Z tyłu htb tradycyjnie mało miejsca na nogi :( Dziwne bo Pulsar ma rekordowo dużo miejsca i na to samo liczyłem w MIV... nie wspominając o "starej" kanapie zamiast świetnego rozwiązania jak w Civic-u lub 308-ce

thumb_hosting_zdjec_1450020527__m4wnetrze2.jpg

 

Na osłodę wizja R.S.

thumb_hosting_zdjec_1450020679__m4rs.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1450020720__m4rsa.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1450020744__m4rsb.jpg

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że będzie wersja ZEN z automatyczną skrzynią 7 biegową EDC. Oby była dostępna w Polsce, więc jest nadzieja że cena nie będzie wygórowana. We francuskiej specyfikacji automat jest dopiero w najbogatszej wersji (z wyjątkiem GT) INTENS czyli duży tablet + automat EDC opcjonalnie. Mnie natomiast okropnie ciekawi czy podłokietnik jest przesuwany do przodu jak w grupie VW.... Fotele przednie są maksymalnie odsunięte do tyłu, stąd tak mało miejsca z tyłu. Nie ma czym się martwić, Megane to nie Czeski Okręt Skoda Superb :)

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję zapoznać się z Talisman-em w wersji Premier Edition i niestety mam mieszane uczucia.

Na plus:

- stylistyka

- wyciszenie patrząc na uszczelki i wrażenia z salonu powinno być bardzo dobre

- przestronność, chociaż z tyłu wielkiej rewelacji nie ma (ten sam problem co w Lagunie, mało miejsca na stopy pod siedzeniem kierowcy)

- ogromny bagażnik, ale mały otwór, szkoda, że to nie liftback

- standardowe audio gra bardzo dobrze

- wersja bez "tabletu" z mniejszym ekranem navi też jest ok, o dziwo tu plastik nie łapie tak odcisków jak z "tabletem"

 

Na minus:

- w tej wersji słaba jakość sztucznej skóry, gorsza niż mam w Megane

- tragiczna jakość przeszyć, miejscami krzywo, przez co brzydko marszczy się na kanapie

- po otwarciu bagażnika nieprzyjemny zapach tanich plastików

- sterowanie navi mało wygodne, menu kiepsko zaprojektowane graficznie

- na dzień dobry w aucie ekran navi uszkodzony, okropna poświata z lewej strony

- razi jakość taniego plastiku, z którego wykonana jest osłona tunelu środkowego

 

Pewnie jak zwykle dopiero wersja po liftingu będzie ciekawsza. Szkoda, że dali tak słabej jakości sztuczną skórę bo tylko to mocno razi i będzie odstraszać, tym bardziej, że cena w okolicach 100k mocno przesadzona.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na filmikach nie wygala tak źle, wręcz w 2 recenzjach na YT chwalą w miarę wnętrze. Co do podłokietnika to na filmiku

(ok 16:40)jest nie przesuwalny.

 

oopps, cofam, koło 23:51 jednak wygląda, że jest przesunięty do przodu, bo praktycznie wchodzi na miejsce na kubki :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest przesuwany da się to zauważyć w najbogatszych wersjach. Miejmy nadzieję że również wersja ZEN z ręcznym tradycyjnym również będzie miała przesuwany podłokietnik.

 

Dodano: 22 gru 2015 - 19:01

W Niemczech można już kupić -> http://www.mobile.de/pl/Samochod/Renault-Megane-4-Intens-ENERGY-dCi-110-S-S-R/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,ms1:20700_17_,frn:2015/pg:vipcar/219775687.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary GT 220 miał silnik 2.0 TCe na wtrysku w kolektorze. Wiadomo że bezpośredni wtrysk jest o wiele droższy w produkcji. Do tego dochodzi seryjnie automatyczna skrzynia biegów i (chyba) również seryjnie 4 Control w wersji GT.... co winduje cenę wysoko niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie ani nie winduje aż tak przy produkcji, ani cena tak wysoka nie jest chyba już adekwatna do auto w tej klasie. Tak czy inaczej wg mnie zbyt duża różnica. Na plus ze w standardzie takie GT ma sporo.

Jeśli GT kosztuje tyle to ile będą chcieli za RS? kolejne 7-10kE? masakra trochę. Zanim będę myślał o zmianie (a myślę o GT właśnie) to mam nadzieje, że rabaty które potrafi dać renault uratują sprawę w Polsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miejsce z tyłu "rozczarowuje" (jest "na styk"), bo dziennikarz niemal maksymalnie do tyłu (i przy jego wzroście nieprawidłowo) ustawił fotel kierowcy. Zwróć uwagę na wyprostowaną rękę w np. 5:16, 6:20 czy 9:40 minucie. Chcesz mi powiedzieć, że przy takim położeniu będzie w stanie dotknąć nadgarstkiem do górnej części koła kierownicy bez odrywania pleców od oparcia? Wątpię... Zauważ też, że sam tunel kierownicy również dość mocno opuścił i cofnął, pewnie po to by do niego w ogóle sięgnąć. Po co to wszystko? Nie wiem... Tym bardziej, że do pedałów również ma za daleko (praktycznie wyprostowana noga podczas wciskania sprzęgła w np. 9:45 czy 10:00 minucie). Nieprawidłowe ustawienie fotela widać także choćby po problemach, jakie autor testu ma przy skręcaniu na zwykłych skrzyżowaniach (jadąc niewielkim kompaktem nie mieści się w swoim pasie, choćby skręt w 5:30). Ilość miejsca nad głową również jest IMHO przyzwoita (testujący ma dziwną, wysoką fryzurę a mimo to do sufitu jest przynajmniej kilka centymetrów), a złudne wrażenie ciasnoty wynika z ustawienia fotela pod "dwumetrowca" (tu Megane wypada tylko nieznacznie gorzej od nowej Astry z dużo mniejszym bagażnikiem).

 

Od dłuższego czasu planuję zakup nowego kompakta i śledzę rynek dość dokładnie. Początkowo rozważałem Leona (którego zdążyłem odrzucić z kilku powodów), teraz waham się jedynie między Astrą oraz Megane i dla mnie najpoważniejsze wady nowego modelu Renault to:

- Silnik od kosiarki. Brakuje jakiegoś 1.4 140-160KM, tym bardziej że 1.6 200KM będzie dostępne tylko w wersji GT.

- Obawa o jakość wykonania. Pierwsze modele Kadjara wypadły pod tym względem tragicznie, a na niektórych filmach z targów widać kiepskie spasowanie niektórych elementów karoserii Talismana i właśnie Megane.

- Obawa o ilość światła, dostarczaną przez reflektory Pure LED. Nowa Astra z Intelliluxami wypada rewelacyjnie, z Megane może być podobnie jak z Peugeotem 308 i Seatem Leonem (a więc mocno przeciętnie, Ledy w kompaktach to nie to samo co Ledy w topowych modelach Audi czy BMW).

- Obawa o ceny. Nowa Astra postawiła tu wysoko poprzeczkę. Za cennikowe 88-90k (które nietrudno zbić o 10k) można mieć topową wersję z niemal wszystkim, co w tej klasy samochodzie niezbędne (mocny 150-konny silnik, doskonałe światła matriksowe, nawigacja, czujniki parkowania, itp.). Dodatkowego smaczku dodają takie detale, jak choćby elementy skórzane na fotelach (standard w wersji Elite, podobną tapicerkę oferował Leon w wersji FR), płetwa rekina na dachu, duże felgi. Boję się, że za podobną cenę nie uda się kupić podobnie wyposażonej Meganki i trzeba będzie wybrać pośrednią wersję wyposażenia (z materiałowymi siedzeniami, sterczącą antenką, bez nawigacji, itp.).

 

Z niecierpliwością czekam na polską premierę Megane (oczekiwanie wstrzymuje mój zakup nowego auta), ale już dzisiaj wiem że wybór będzie niezwykle trudny. Rozum podpowiada Opla (np. lepszy silnik czy światła), serce Renault (wygląd w środku i z zewnątrz po prostu rozwalił mnie na łopatki).

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!