Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawości wybrałem się w piątek do Peugeota pojeździć nową 308. Samochód niezły, ładnie się zbiera, dobrze wyciszony itp, itd ale....... nowością bym go nie nazwał a za wersję 110 KM ze skrzynią piątką chcieli ponad 70 tys. w średniej wersji wyposażenia. Nadmieniam, że testowałem wersję 130 KM. Bawiłem się w negocjatora, chciałem sprawdzić ile są w stanie opuścić. I co? Traktowali mnie poważnie, bo kupiłem u nich już dwa Peugeoty, wszystkich znam w tym salonie. Nie chcieli za nic zejść poniżej 70 tys. Może więc masz rację - nowość w salonie negocjacjom nie podlega, ale czy 308 to już taka nowość? Kupując megankę z końca produkcji sprzedawca też jakiś bardzo elastyczny nie był i moim zdaniem przepłaciłem.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak śledziłem w miarę ceny clio 4 po tym gdy się pojawiło, to chyba koło roku ciężko było o dobry rabat. Wiem, że to mniejsze auto i pewnie rabaty mniejsze ale myślę że z meganka będzie podobnie. Nowe, więc pewnie dopiero pod koniec roku pojawia się pierwsze promocje wraz z wyprzedażą roczników, ale też myślę że będą mniejsze niż te na 3ke. Przynajmniej w pierwszym roku.

Podobnie pewnie miałeś w Peugeocie.

 

Nie wiem co znaczy ze przepłaciłeś za meganke, ale rabat typu 15k, na koniec roku, przy lepiej wyposażonych megankach był możliwy (bez bycia lekarzem czy kim tam, nie na firmę) choć trochę po bandzie :) Przy czym na wyprzedażach roczników większość rabatu jest od producenta a nie od samego salonu. Salon chyba cudów sam z siebie nie możne :/

 

Ja tam liczę ze 4ka będzie miała konkurencyjne ceny do opla. Wg mnie musi, bo pozycja i sprzedaż meganek wcale rekordów nie biła.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba być więc ogromnym fanem francuskiej motoryzacji, by zamiast Astry wybrać znacznie droższą i znacznie słabszą Megankę. Obawiam się, że sam wygląd może nie wystarczyć...

 

Parafrazując Ojca Pirata Drogowego, przy zakupie nie tylko cena początkowa jest najważniejsza ...

Dla mnie bardzo ważnym parametrem przy zakupie auta oprócz jego ceny jest : spalanie ( ze względów na koszty tylko diesel) i zasięg auta na jednym zbiorniku, pojemność i "ustawność" bagażnika ( tylko kombi mnie interesuje).

Różnica ceny przy zakupie rzędu 5 tys zł może się zwrócić już po roku , np. po przejechaniu 50 tys km w oszczędnościach na paliwie.

A silniki dci są tak oszczędne, że żadne auta konkurencji mnie nie interesują, no może tylko Nissany, które też mają te silniki.

Innym parametrem wyboru danego auta jest też dostępność na danym terenie do serwisu ASO i jego poziom obsługi.

właśnie za poziom obsługi w ASO ja bardzo wysoko cenię Renault'a.

Reasumując, "każda potwora znajdzie swego amatora". ;)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszła mnie taka refleksja, ponieważ większość użytkowników forum (łącznie ze mną) jednogłośnie mówi, że auto będzie drogie (nawet w podstawowej konfiguracji). Z drugiej strony przeglądając testy można spotkać bardzo dużo dobrych opinii, że wyposażenie i komfort jazdy jest jak z auta o klasę wyższego. Piszą o tym w ten sposób portale, które lekko mówiąc nie są przychylne francuskiej motoryzacji a jedyny słuszny samochód to niemiecki produkt. W związku z tym skoro auto jest takie super i o segment wyżej, lepiej wyposażone od Megane III to musi kosztować :) Warto zauważyć, że nie ma już Laguny tylko jest Talisman, który również jest o klasę wyższy (pod względem wyposażenia) od Laguny i również ceny mogą spowodować zawrót głowy. To by wskazywało na to dlaczego ceny są/będą takie a nie inne. Pamiętam jak była pierwsza generacja Kia Ceed to był to najtańszy samochód w swoim segmencie. Jak wyszło Ceed II to podstawowa wersja była o kilka tysięcy zł droższa od podstawowej wersji Astry, ale testerzy motoryzacyjni jednoznacznie mówili, że to już nie ten sam samochód, że jego jakość wykonania oraz użytych elementów jest o niebo lepsza. Ja myślę, że Renault celowo tak odpicowało nową Megane, ponieważ nie chce walczyć o "biednych klientów" (od tego mają Dacię) tylko chcą konkurować np. z VW Golfem, którego sprzedaż jest dużo wyższa. Nawet po zaprezentowaniu Talismana firma Renault powiedziała, że wchodzą w zupełnie nową kategorię jakości swoich produktów. Biorąc pod uwagę że Megane IV to mniejszy Talisman to wszystko zaczyna mieć ręce i nogi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zbytnio nie zwracał uwagi na to co mówią "dziennikarze", większość ma małe pojęcie o tym co robi o rzetelności nie wspominając. Zobaczymy na żywo jak wypadnie MIV, na razie po zdjęciach nie widzę jakiegoś skoku jakościowego. A oglądałem już Talismana, który niestety jakością eko-skóry nie zachwyca, wręcz mam wrażenie, że u mnie w MIII jest lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kacper69

 

Być może masz rację. Nie przyglądałem się ofercie diesli, więc nie będę się "kłócił". Ze względu na niewielkie roczne przebiegi i sporo jazdy po mieście interesują mnie silniki wyłącznie benzynowe i auta z takimi właśnie motorami dokładnie przeanalizowałem/porównałem. Wynikami mojej "wstępnej pracy" już się podzieliłem: Za 80k zł mamy mocną (1.4 150KM), dobrze wyposażoną Astrę w topowej wersji (Elite), więc Renault chcąc być konkurencyjne nie może za podobne wyposażenie (Bose), ale dużo słabszy silnik (1.2 130KM) żądać więcej. Albo inaczej... Może, ale wtedy nikt rozsądnie myślący nie wyda na Megane z silnikiem od kosiarki ~90k, jeśli u np. Opla praktycznie to samo ma znacznie taniej (może nie być to 5k o których piszesz, a wręcz 10k albo i lepiej - wszystko zależy od cennika jaki niebawem zaprezentują). Wtedy Renówką zainteresują się wyłącznie zagorzali esteci (dla których wygląd jest najważniejszy, a cała reszta zupełnie się nie liczy) lub fani francuskiej motoryzacji (którzy nie dopuszczają do siebie myśli posiadania auta np. niemieckiego, koreańskiego czy japońskiego).

 

Co do wspomnianej reklamy... Ojciec Pirata Drogowego przytacza m.in. argument niezawodności, bezawaryjności, dobrego trzymania ceny, które wg. niego uzasadniałyby wybór brzydszej, słabszej, gorzej wyposażonej czy wreszcie droższej Toyoty. Ciężko tych samych argumentów użyć do zachwalania Meganki. Renault pod tymi względami (bezawaryjności, trzymania ceny, jakości, itp. itd.) nie wyróżnia się niczym szczególnym pośród pozostałych producentów, więc naprawdę ciężko mi uzasadnić jej (ewentualnie) wyższą cenę.

 

Co do wykonania, komfortu jazdy, czy poziomu zaawansowania (o których wspomniał Sebastian)... Zgadzam się z Kataryniarze. O aucie "niemal o klasę wyżej od konkurencji" można mówić IMHO w przypadku np. nowej Mazdy 2 czy 6, tam wsiadając naprawdę czujemy się lepiej (bardziej ekskluzywnie) niż w choćby Skocie czy Kiance. Renault Megane 4 w środku jest tak samo plastikowo jak reszta kompaktów, nie ma tu nic z klasy Premium (plus dla Renault wyłącznie za to, że nie próbują tak jak Opel w reklamach aspirować do klasy wyższej). Poziom prowadzenia? Przecież to dalej belka skrętna z tyłu. VW nawet w Golfie ma wielowahacz, Renault AFAIK nie montuje go nawet w Talismanie (czyli jak sugerują dziennikarze samochodzie ponad klasę D).

 

Kończąc... Nowa Meganka jest wyjątkowo ładnym samochodem i tylko tym IMHO wyróżnia się w klasie kompaktów. W pozostałych aspektach wypada już albo tylko nieznacznie lepiej, albo podobnie, albo nawet gorzej. Czy sam wygląd uzasadnia prawdopodobnie wyższą cenę? Moim zdaniem nie. Ale pożyjemy, zobaczymy... Z niecierpliwością czekam na oficjalny cennik :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można mówić IMHO w przypadku np. nowej Mazdy 2 czy 6, tam wsiadając naprawdę czujemy się lepiej

 

Czar jednak pryska przy jeździe z dużymi prędkościami. Mazda 6 jest najgorzej wyciszonym samochodem w swojej klasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem "o aucie niemal (=prawie) o klasę wyżej od konkurencji". Podczas gdy w VAGach deska jest w całości plastikowa (niezależnie czy to Passat, Superb, Golf czy Fabia), Mazda nawet w serii 2 montuje elementy skórzane, przez co bliżej jej (również cenowo) np. do Audi/BMW/Mini niż Skody czy Volkswagena. W Megane 4 (a nawet Talismanie) nie widzę (przynajmniej na zdjęciach) nic, co by sugerowało choćby namiastkę klasy Premium. Poza fenomenalną stylistyką to zwykły, przeciętny i "normalny" przedstawiciel klasy kompakt z małym silnikiem i belką skrętną z tyłu...

 

Temat wyciszenia to już niestety inny temat. Mazda lubuje się w silnikach wolnossących, więc by utrzymać podobne osiągi co konkurencja zmuszana jest do ekstremalnego odchudzania swoich aut (m.in. z tego powodu na starcie odrzuciłem Mazdę 3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O aucie "niemal o klasę wyżej od konkurencji" można mówić IMHO w przypadku np. nowej Mazdy 2 czy 6, tam wsiadając naprawdę czujemy się lepiej (bardziej ekskluzywnie) niż w choćby Skocie czy Kiance.

 

Mazda 6 fatalne wyciszenie, kolega w grudniu odebrał nową Mazdę 6 po lifcie 2.0, dziś nie jest zachwycony wyciszeniem. Na autostradzie przy 120 km/h sprawdzał czy ma wszystkie okna zamknięte. Tak to jest jak się kupuje samochód bez jazdy próbnej.... A mógł kupić o połowę tańszego Megana III 1.2 TCe. Owszem Megane odbiega wykonaniem wnętrza, ale za to jest o wiele cichsze od Mazdy 6.

 

Wracając do Megana IV, ciekawe jak będzie uruchamiana wersja ZEN. Wiemy że podstawowa wersja LIFE to odpowiednik Megana III w wersji Generation, czyli będzie stacyjka na kluczyk zamiast karty. Natomiast druga wersja ZEN posiada już kartę, jednak nie widać na żadnych zdjęciach czytnika kart. Może będzie rozwiązanie jak w Lexusie IS200, czyli "pół hands free" w podstawowej wersji ? Wygląda to tak że jest kluczyk, natomiast nie trzeba go wkładać do stacyjki aby uruchomić silnik, tylko naciskamy przycisk START. Natomiast po wyjściu z samochodu trzeba już zamknąć pilotem w kluczyku drzwi.... Droższe wersje Lexusa mają już pełne hands free. Może w Meganie IV ZEN będzie tak samo działać na zasadzie karty te "pół hands free" ? Wersja INTENS ma mieć pełne hands free.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko mi się wydaję, czy Megane IV podobne jest jednak trochę do aktualnego topornego stylu jak VW, Skoda, Audi? Ta linia boczna taka toporna.. Te wszystkie auta ze stajni VW wyglądają od lat jakby brano konar i obrabiano go dookoła i coś tam wychodziło. Przecież ten nowy Passat z przodu wygląda jakby nie mieli w ogóle pomysłu. I tak wyglądają ich wszystkie auta, do tego stopnia, że ostatnio znajomy mówi, że nowa Fabia wygląda jak Audi (!).

 

Według mnie nowa Astra lepiej wygląda ma taką lżejszą linię, Megane topornie, niby fajny tył drapieżny, niezły przód też taki masywny i zdecydowany, ale ogólnie ta linia boczna to jakaś porażka. Talisman też urodą nie grzeszy, a wszystko za ten bok, spójrzcie na połączenie przedniego błotnika z drzwiami przednimi przecież to wygląda okropnie, przypomina mi to toporne starsze Lexusy nie wiem czemu.

 

Mazda jednak co by nie mówić stworzyła samochód, który można określić jako "piękny" chociaż jestem wielkim przeciwnikiem określania przedmiotów tym przymiotnikiem. Stworzyli coś innego, ciekawego, przykuwającego uwagę.

 

Megane IV ma jaki prześwit wiecie może czy nie większy niż III? Bo III miał 120mm chyba.

A w promocji można wyhaczyć dupowóz Megane Grandtour 115 Limited czyli w wersji dla większości ludzi wystarczającej, auto klima, elektryka szyb i lusterek, tempomat, alusy 16 za 60tys. Chętnie bym wziął taką ale ze starym dobrym F4R z turbo. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi akurat "masywność" Meganki strasznie się podoba (gdzieś nawet użyłem określenia "czołg"). W tej chwili jest to IMHO najładniejszy kompakt na rynku. Zaraz za nią jest Mazda 3, nieco już dalej Seat Leon i Hyundai i30 (który ma z kolei okropne wnętrze, z zewnątrz też już zdążył się nieco opatrzeć), później długo długo nic i dopiero reszta "stawki". W środku nowa Meganka również (przynajmniej mnie) zachwyca. Z jednej strony jest nowocześnie, z drugiej mega prosto i elegancko (gdyby nie kierownica pomyślałbym, że to nowe Volvo). Nawet fotele w najwyższych wersjach są "takie jak lubię" ("przeszywany" materiał w środku i skóra na bokach). Stylistycznie Renault zdeklasowało konkurencję. Ale o gustach się nie dyskutuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko mi się wydaję, czy Megane IV podobne jest jednak trochę do aktualnego topornego stylu jak VW, Skoda, Audi? Ta linia boczna taka toporna.. Te wszystkie auta ze stajni VW wyglądają od lat jakby brano konar i obrabiano go dookoła i coś tam wychodziło. Przecież ten nowy Passat z przodu wygląda jakby nie mieli w ogóle pomysłu. I tak wyglądają ich wszystkie auta, do tego stopnia, że ostatnio znajomy mówi, że nowa Fabia wygląda jak Audi (!).

 

Według mnie nowa Astra lepiej wygląda ma taką lżejszą linię, Megane topornie, niby fajny tył drapieżny, niezły przód też taki masywny i zdecydowany, ale ogólnie ta linia boczna to jakaś porażka. Talisman też urodą nie grzeszy, a wszystko za ten bok, spójrzcie na połączenie przedniego błotnika z drzwiami przednimi przecież to wygląda okropnie, przypomina mi to toporne starsze Lexusy nie wiem czemu.

 

Ale o gustach się nie dyskutuje...

 

I właściwie tyle w temacie.

 

Sąsiad kupił właśnie nową Oktavię - jak dla mnie super wygląd. Wszystko jest kwestią gustu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gusta gustami, ale jest jeszcze coś takiego jak grupa docelowa. Megane II/III/IV celuje moim zdaniem w młodsze społeczeństwo oraz w bardziej sportowy charakter mimo wszystko. Skoda Octavia jest zdecydowanie bardziej konserwatywna, ale przy tym bardziej elegancka (szczególnie nowy model). Pomijając fakt, że każdy kupuje to co mu się podoba to i tak myślę, że osoby dojrzalsze wybiorą np. Octavię, a ludzie do 30-40 lat Megane patrząc oczywiście na wygląd (nie porównuję tutaj właściwości jednych itp.) :-) Ja np. póki co nie widzę siebie w Skodzie Octavi pomimo, że uważam że wygląda świetnie. Zdecydowanie na dzień dzisiejszy wolałbym np. Megane IV ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, takie tam dywagacje co kto lubi itp.

a i tak w Polsce większość nowych aut to kupują lub leasingują firmy.

I chyba głównie pod ten target są ustawiane wszelkie akcje sprzedażowe.

a sprzedają dobrze się te auta, które występują w ofertach firm leasingowych i właśnie w ten sposób kreuje się rankingi sprzedaży w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!