Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Auto: Megane 1. Silnik 1.6 90Km. Benzyna bez gazu.

 

Dziś przegrzałem silnik było to spowodowane chyba zamarznięciem płynu w chłodnicy. (Ale nie jestem pewny bo w zbiorniczku nie zamarzł)

Zauważyłem że wskaźnik wszedł na pole czerwone (te kreseczki) szybko zaparkowałem i nagle zobaczyłem że

z pod maski się dymi, bądź para. Zgasiłem silnik otwarłem maskę na chwile potem auto

zamknąłem i tak zostawiłem.

Wszystko stało się dziś około 22:30. jeżeli to ważne.

Dodam że mam już jakieś problemy z układem bo nie za bardzo nagrzewa mi auto w środku.

Robi sie też tak że temperatura podnosi się do 1 kreski powyżej środka załącza się chłodnica i jest Good.

 

Moje pytania są takie.

 

1. Czy na pewno zamarzł płyn. Dokładnie chodzi o to że w zbiorniczku nie zamarzł czy mógł to zrobić w samej chłodnicy?

2. Czy silnik będzie sprawny. Chodzi o to czy mogę te auto zapalić aby podjechał do garażu te 500m?

3. Jakie mogą być konsekwencje?

4. Jak mogę teraz wymienić płyn ten raczej teraz przez noc jeszcze bardziej zamarznie. Jak go spuścić?

 

Prosił bym o szybką odpowiedz auto jest mi potrzebne na niedziele i do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1. Płyn zamarzł? masz poniżej -35C w swym miejscu zamieszkania? no chyba że wody nalaleś do chłodnicy)

ad.2.tego nie wie nikt) zależy ile czasu przegrzewałeś - jeśli chwilowe to powinno być ok.. jeśli dłużej ooo!!! ja kiedyś przegrzałem służbowe - efekt: uszczelkapod głowicą dead.. płyn wlał się do oleju , zrobiła się galareta, pękł jeden korbowód - szczęścieże w dwóch miejscach bo inaczej przebiłby blok silnika, no i głowice powyginało, że nawet planowanie nic by nie dało, generalnie auto poszło do kasacji... ( stary opel ASO naprawe wyceniło na 9tys ZŁ)

ad.3 czytaj pkt.2. plus inne, wszyatko zależy jak długo przegrzałeś, ewentualnie jeszcze coś z termostatem mogło się stać

ad.4. płyn w chłodnicy ni ezamarznie jeśli jest płynem a nie wodą destylowaną...

w chłodnicy na dole powinien byc korek spustowy

kupić borygo i mam nadzieje, że bedzie Ci Renaulcik "śmigoł"

 

generalnie mało danych... zwłaszcza ile czasu minęło od zauważenie przegrzania do dymu tutaj czas jest kluczowy

nie mówiąc już o zmianach spowodowanych dajmy na to tzw. odpuszczaniem żeliwa czy też stali jeśli temp. przekroczyła np 300C

ale już nie straszę)

Edytowane przez mefikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na pewno zamarzł płyn. Dokładnie chodzi o to że w zbiorniczku nie zamarzł czy mógł to zrobić w samej chłodnicy

Jeśli był i jest w zbiorniczku, to raczej do przegrzania i jego wycieku szkodliwego dla silnika nie doszło. Zbiornik i węże musiały by być puste.

zobaczyłem że z pod maski się dymi, bądź para.

Może to tylko nieszczelność, przykładowo na uszczelnieniu pompy i sobie wycieka, co przy mrozie dymi/ paruje dużo mocniej jak przy plusowej temperaturze.

Czy silnik będzie sprawny. Chodzi o to czy mogę te auto zapalić aby podjechał do garażu te 500m?

Jeśli tylko taka odległość przy tych temperaturach to bez problemu, można dla bezpieczeństwa dolać płynu jakby zbiorniczek był pusty.

Jak go spuścić?

Zdjąć dolny wąż z chłodnicy i odkręcić korek zbiorniczka.

w chłodnicy na dole powinien byc korek spustowy

Niestety nie ma takiego. Dlatego patrz poprzedni punkt.

kupić borygo

Z tym bym uważał, nie każde borygo się nadaje, lepiej coś zalecanego, niekoniecznie po 47 zł za 5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką i konkretną odpowiedz.

 

Jechałem tym autem chyba nawet nie 20 min. Gdy wracałem pod blokiem zauważyłem ze zaczyna wchodzić na czerwone pole.

To szybko szukałem miejsca na zaparkowanie, znalazłem stanąłem i para z pod maski to szybko zgasiłem.

Musicie się sami zorientować około ile czasu auto nagrzewa się do 90stopni. I ile mogłem jechać na wyższej temperaturze.

Na czerwonym polu jechałem 2-4 minuty.

 

Jak wcześniej napisałem dzieje się tak że temperatura rośnie potem załącza się chłodnica i OK

Tera chyba woda zamarzła i przez chłodnice nie miało co płynąć. I taki był powód wysokiej temperatury.

 

No przyznam się bez bicia że była woda w chłodnicy (własnie te 20min jechałem do znajomego po płyn i jak na złość takie coś). Bo i tak mam gdzieś w planach zakup nowej.

Czyli mam rozumieć że auto mogę bez problemu zapalić silnik sie nie rozleci? Potem przejechać do garażu, jakimś sposobem spuścić to co jest w chłodnicy, zalać płynem

i jak nie wyrządziło to jakiś większych szkód będzie wszystko OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nim otworzy się termostat i płyn będzie miał wielki obieg (czyli będzie potrzebował obieg przez chłodnicę) zapewne już będziesz na miejscu (te wspomniane 500m)

Zobacz co tam w zbiorniku wyrównawczym masz, czy nie jest pusty, posprawdzaj też przed zapaleniem czy gdzieś nie wiszą sopelki, oblodzenia. (pompa cieczy, złączki na przewodach) To pozwoli wstepnie ustalić gdzie są wycieki jeśli takie masz. Do tego obecna pogoda jest sprzyjająca.

Skoro miałeś wodę w układzie to zapewne trzeba będzie ten garaż dobrze ogrzać by spuścić to co masz zamarznięte.

A przynajmniej jakieś nagrzewnice, farelki, opalarki na silnik i chłodnice skierować. Jakie są ewentualne szkody po dzisiejszym zdarzeniu dowiesz się w późniejszym terminie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tera chyba woda zamarzła i przez chłodnice nie miało co płynąć. I taki był powód wysokiej temperatury.

A ile czasu miałeś wodę w układzie chłodzenia? Sprawdź czy przypadkiem nie masz rozerwanego bloku silnika, czy nie wypadły korki z bloku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem tera sprawdzić miejsce (mojej głupoty). :mrgreen:

I tak w zbiorniczku jest woda na poziomie MIN. Nie jestem w stanie powiedzieć ile było wcześniej.

Na silniku i pod nie mam sopli. Ogólnie wszystko wygląda dobrze z zewnątrz. Nie odpalałem auta zrobię to gdy będę miał dostęp do garażu.

W przewodach idących od zbiorniczka nie ma lodu w sensie są miękkie.

Pojadę potem do garażu i dam znać czy coś się dzieje.

 

A jeżeli można to jeszcze pytanie z innej beczki.

Ogólnie strasznie auto mi paruje i to nie tylko w okresie zimy ale nawet przy niewielkim deszczu jadę w 3 osoby to szyby masakra

Teraz jak byłem przy aucie zauważyłem że tylna szyba jest cała mokra od środka i koło zapasowe też jest mokre.

Mam tubę w bagażniku od spodu jest zniszczoną wilgocią. Wiecie może czym jest to spowodowane filtr już wyciągnąłem ale nic to nie dało.

Chce się tego szybko pozbyć aby auto nie zaszło jakąś stechlizną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pewnie uszkodzoną zębatkę w silniku od klapki recyrkulacji powietrza,klapka zamknięta i jeździsz na obiegu zamkniętym. W komorze silnika na podszybiu po zdjęciu osłony powinieneś zobaczyć wypiętą wtyczkę,po wpięciu będziesz miał,,terkotanie'' czyli objaw uszkodzenia tej właśnie zębatki. Normalka w renówkach,ktoś wypiął. Obieg zamknięty przydaje się w korkach w Paryżu,taki bajer ekologiczny...zablokuj klapkę w poz.,,otwarta'' i będzie dobrze...albo wyrwij :mrgreen:

 

Dodano: 08 gru 2012 - 13:10

Ogólnie wszystko wygląda dobrze z zewnątrz

To wsiadaj i jedź,rozgrzej wodę,zlej i wymień na płyn..bez histerii,nic się nie stało przez tak krótki czas,latem w korkach silnik potrafi przejechać całe miasto na jedynce,dwójce i ,,czerwonym polu''..przegrzanie poczułbyś napewno..zapach gumy i charakterystyczny smród oleju palonego. A wodę zlej jak najszybciej bo Ci blok silnika pęknie do Świąt na 100% Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie gdy przekręcam kluczyk do zapłonu to jest taki dziwny dźwięk przerywany w stylu (-) jest dźwięk (.) nie ma dźwięku (---...--.----...--.-.)

i po jakiś 5-10sek przestaje. Zobaczę czy otwarcie klapki pomogło.

 

Auto zapaliło bez problemu i dojechałem do garażu trochę odtaje i pójdę wlać płyn.

 

A jeżeli jest taka dobra pasje odpowiedzi to pozwolę zadać sobie jeszcze jedno pytanie.

Gdy jadę i puszcze całkowicie gaz jest takie szarpnięcie potem delikatnie wcisnę i znowu jest szarpnięcie.

I tak mogę w kółko sobie szarpać.

Kiedyś gdy umyłem auto nie mogłem go zapalić auto postało 2 dni zapaliło ale gdy jechałem i nie wciskałem gazu

cały czas szarpało i to porządnie i gasło tak 2 razy i ustało od tego czasu nic.

Teraz gdy jechałem do garażu też szarpało gdy jechałem bez gazu.(Myślę że to może być wina zalewania kabli koło

akumulatora bo przez te kratki woda leci na akum i kable). Ale traktujcie to jako podpowiedź.

 

Mam odpięty immobilizer.

I puki co bardzo wom dziękuja chopcy. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!