Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki akumulator? 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jaki akumulator najlepiej wybrać do Grandtour PHI 2005 1.6 16V?? Jakie ma mieć parametry??

Poczytałem trochę i zastanawiam się nad parametrami 64AH 640A . Chociażby model Centra Futura CA640 . Będzię dobry?? Czy polecacie coś innego.

Wyposażenie Megi troszkę bogatsze o fotele podgrzewane i wszystkie szyby elektryczne. A tak to chyba standard ;-)

 

Pozdrawiam

 

PS: Teraz mam założony aku firmy "Banner" model bn6048 56009, 60 Ah, 480 A . Nie wiem od kiedy on siedzi w mojej Megance. Nie za słaby on był??

Edytowane przez grzechoo8813
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jak najbardziej wystarczający.

Co się z nim dzieje?

Banner to porządna firma, może warto się zainteresować poziomem elektrolitu i stanem naładowania akumulatora, wtedy jeszcze trochę posłuży.

Od około pół roku użytkuję dwa Tuborgi Pro Dynamic.

Jak na razie odpukać są OK i co ważne bardzo szybko przyjmują ładunek ładunek po odpaleniu (szybko się doładowują po odpaleniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jak najbardziej wystarczający.

Piszesz o Bannerze czy Centrze??

 

Z tym Bannerem byłem dziś na testach i jego stan techniczny wypadł poniżej 48% (jego wartość nominalna od nowości to 480A a faktyczna na dziś to około 235A. Do tego wysokie spadki napięcia. Objawy to Przygasanie świateł przy domykaniu szyb itp. Do tego ostatnio nie mógł odpalić. Dopiero za trzecim razem załapał ale skasował wszystkie dane z komputera (przebiegi,spalanie).

Ładowany był prostownikiem przez ponad 20h a po odłączeniu, po może dziesięciu godzinach stan naładowania wynosił 60%.

 

Więc chyba nic innego nie pozostaje jak wymiana na nowy. Rozmyślam jeszcze nad Varta Silver Dynamic D21 61AH 600A.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli akumulator nadaje się na złom.

W przypadku akumulatorów naprawdę warto zaufać polskim producentom, bo mają wyroby na światowym poziomie.

Polscy producenci to np. AutoPart/Tuborg, Loxa, ZAP/Jenox, Centra/Exide (akumulatory Exide na rynek UE robione są w Polsce).

Varta nie jest jakimś super akumulatorem i powiedzą Ci to w większości specjalistycznych sklepów.

Poniższe testy dają pewien pogląd na akumulatory.

http://www.akubiz.biz/artykul,262,szwedzki-test-akumulatorow-2015-wygrywa-banner-powerbull-62ah

http://www.akubiz.biz/artykul,263,swiat-akumulatorow-i-emotopl-prezentuja-test-konsumencki-akumulatorow-rozruchowych-74ah-do-82ah

http://www.akubiz.biz/artykul,266,swiat-akumulatorow-i-emotopl-prezentuja-badania-wlasne-akumulatorow-rozruchowych-92ah-do-110ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie nie bawcie się w akumulatory z najwyższej półki typu "Futura" itp. Powód bardzo prosty. Mniejsze odległości między przekładkami w celach, co za tym idzie bardziej są wrażliwe na uszkodzenia. Mają te akumulatory wytrzymać gwarancję, a jak nie wytrzyma to zawsze można winę zrzucić na użytkownika. Sam jak kupowałem 2 lata temu nowy akumulator w serwisie centry, to sprzedawca na dzień dobry chciał i wcisnąć futurę. A ja mu, że chcę Plusa, bo dłużej wytrzyma niż futura. I przyznał mi rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pawel nie koniecznie za mały. Ja miałem włożony akumulator przez serwis Renault 44Ah, 400A. do silnika 1,6 16V. I wytrzymał w aucie 5 lat. Teraz mam Centrę Plus 50Ah, 450A, drugi rok i pali jak szalony. I jeszcze ani razu nie ładowałem go z prostownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam co prawda 1.4 16v, ale od ponad roku aku 41 Ah 360 A :D Prądu rozruchowego nie mierzyłem. Tegoroczne mrozy (auto stoi pod chmurką) zniósł bez problemu. Jak padnie przedwcześnie dam znać B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem 25 km od pracy do aso renault na przegląd zimowy więc nie mógłby być niedoładowany....No ten fabryczny miałem 50 Ah i 420 A i wytrzymał 9 lat i 205 tys. km ale jedna cela pękła i dawał 10V zamiast 12.4V.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od połowy września akumulator Tuborg 50 Ah 510A, i w połowym styczniu wynik 443 A czyli 86%.

A czym to mierzone było???

 

Przejechałem 25 km od pracy do aso renault na przegląd zimowy więc nie mógłby być niedoładowany...

Może być niedoładowany, po przejechaniu takiego dystansu. Sprawdź gęstość elektrolitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!