Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Do wymiany termostat lub czujnik temperatury. Odpal auto i po kilku minutach sprawdź węże dochodzące do chłodnicy czy sa ciepłe, jeśli tak to puszcza termostat a jeśli są zimne(oba) to czujnik podający temp. na deskę do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puszcza termostat a jeśli są zimne(węże)(oba) to czujnik podający temp. na deskę do wymiany

Hmm...co ma termostat do czujnika na deskę? Nie mieszaj chłopakowi. Z tym sprawdzaniem ciepłoty węży masz rację..wąż odchodzący od termostatu powinien być chłodny do czasu nagrzania silnika,czyli,,małego obiegu''. A czujnik jezeli sprawny pokazywał będzie faktyczną temp. płynu mimo otwartego termostatu..w mieście będzie wzrastała temp. aż do uruchomienia wentylatora a w trasie spadnie do 1-2 kreski...wtedy wymiana termostatu Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszaj chłopakowi.

Ano nie doczytałeś bo napisałem, że albo termostat albo czujnik, wszystko zależy od objawów.

Miałem to w swoim starszym, temperatura na desce była niższa niż temperatura silnika co wyszło po podpięciu pod kompa. Według mnie, też niby silnik był nie dogrzany, ale mój mechanik wyprowadził mnie z błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. sprawdź węże dochodzące do chłodnicy czy sa ciepłe, jeśli tak to puszcza termostat a jeśli są zimne(oba) to czujnik podający temp. na deskę do wymiany

A co ma czujnik temperatury do temperatury węży?

 

Dodano: 20 gru 2012 - 22:19

Miałem to w swoim starszym, temperatura na desce była niższa niż temperatura silnika co wyszło po podpięciu pod kompa. Według mnie, też niby silnik był nie dogrzany,

Temperatura w CLIP-ie czy innym programie zawsze rózni się od tablicowych.

 

Dodano: 20 gru 2012 - 22:22

ale mój mechanik wyprowadził mnie z błędu.

Tutaj nie chodzi nam o to co ,,stwierdził'' mechanik tylko o to co sami naprawimy i zdiagnozujemy. Zdanie,,mechanika'' nas mało interesuje jako subiektywne z punktu widzenia jego zarobku. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany termostat lub czujnik temperatury. Odpal auto i po kilku minutach sprawdź węże dochodzące do chłodnicy czy sa ciepłe, jeśli tak to puszcza termostat

Jedno stwierdzenie :mrgreen:

jeśli są zimne(oba) to czujnik podający temp. na deskę do wymiany

Drugie stwierdzenie

Temperatura w CLIP-ie czy innym programie zawsze rózni się od tablicowych.

 

Temperatura podana na podpiętym kompie bierze się z czujnika komputera sterującego praca silnika !

Temperatura podana na deskę bierze się z czujnika który tylko za to jest odpowiedzialny !

Tutaj nie chodzi nam o to co ,,stwierdził'' mechanik tylko o to co sami naprawimy i zdiagnozujemy. Zdanie,,mechanika'' nas mało interesuje jako subiektywne z punktu widzenia jego zarobku.

Ten mechanik nie wychodzi z pozycji głodnego pieniędzy klienta a bardziej zależy mu na mądrym i fachowym zdiagnozowaniu.

Moje stwierdzenia są oparte na doświadczeniu zdobytym podczas użytkowania pierwszego scenic'a , jeśli nie potrafisz tego zrozumieć i przeczytać tego ze zrozumieniem, nie wyrywając słów z kontekstu, to już wyłącznie Twój problem.

Resztę na pw jeśli chcesz się dochodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w meganie II nie ma grzałek nurnikowych, a co za tym idzie silnik przy tych temperaturach może się długo nagrzewać. Zalezy czy jazda po mieście czy na trasie. W meganie I z silnikiem dci silnik był zimny po przejechaniu ok 10 km "po trasie", natomiast w obecnym 1,9 dCi z grzałkami nurnikowymi, w miejskiej jeździe już po 2-3km wskazówka od temperatury się podnosi i zaczyna wiać ciepłe powietrze.

P.S. Z tego co wiem, w tym modelu nie ma oddzielnych czujników podających sygnał na deskę i do komputera. Jest jeden zintegrowany czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i mnie sprawa dotyczy, w "moim" bolidzie temperatura wzrosła do 90 stopni po 17 km, czyli wymiana termostatu piszecie? Autem jeździ żona i jak się kontrolka nie zapali albo cos nie trzeszczy to wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za długo,po 5-6km na prostej powinno być 90*

 

benzyna ok 5-6 km ale czy dci tez tak szybko się nagrzeje.

z tego co wiem to jak jest uszkodzony termostat to temperatura 90stopni jest nie do osiągnięcia.

Edytowane przez makin23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benzyna ok 5-6 km ale czy dci tez tak szybko się nagrzeje.

Zapomnij o takiej temperaturze w dCi na tym dystansie. Właśnie po to w układ nawiewu w dieslach jest elektryczny zespól grzewczy dokładany, by kierujący i pasażerowie nie zamarzli na krótkich dystansach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój na odcinku 10km w mieście przy -8 ma trudność z rozgrzaniem się na maksa. W pewnym momencie mam odcinek 2km prostej(90km/h) to temp silnika podnosi się aby potem lekko opaść kiedy zaczną się ponownie światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za długo,po 5-6km na prostej powinno być 90*
pomyliłeś silniki benzynowe z dCi. w powyższych warunkach NIE MA SZANS na zagrzanie tego silnika do tej temperatury.

poczytaj o sprawności silników dCi...

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Nie pomyliłem, mój poprzedni TD na takim etapie osiągał 90* przy minusowych temp. dCi to nowoczesna konstrukcja i jeżeli jest tak jak piszesz to daję temu silnikowi :D .

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!