Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kamera cofania Scenic III Megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Masz Live czy zwykłego ?

 

Dodano: 30 lis 2015 - 13:34

Ale jest jeszcze po 69 zł na allegro nie kupowałem go :D jeszcze

 

Dodano: 30 lis 2015 - 13:36

Chcę zrobić kilka zestawów do montażu "gotowce" myślę cena pewnie w okolicach 500 zł będzie

Instalacja

Nawigacja

Joy

BIC

Antena GPRS

Radio w opcji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena dość przyzwoita (zważywszy ile trzeba się naszukać i kombinować).

Mi się udało ten moduł kamery kupić stosunkowo tanio.

Ja mam LIVE'a, ale z subskrypcją LIVE ważną jeszcze ponad pół roku, dlatego sam moduł wolałbym zostawić a ew. uzupełnić sobie tylko brakujące elementy.

 

Jeszcze mi przyszło na myśl, że może jednak NAVI nie widzi tego modułu i dlatego nie przełącza obrazu przy wrzuceniu wstecznego. A CLIP sam wysyła ramkę przełączającą i dlatego podczas kalibracji obraz się zmienia.

 

Dla mnie najbardziej pomocną była by informacja, czy można wywołać kalibrację bez wpiętego modułu kamery (to sobie sprawdzę) i czy podczas kalibracji ale z zdezaktywowaną kamerą w navi obraz się przełącza.

 

Dodano: 30 lis 2015 - 20:25

No i kolejny test za mną.

Kalibracja kamery z poziomu CLIPa powoduje przełączenie obrazu w navi tylko jak moduł kamery jest wpięty. Jak odłączę wtyczkę, to okno kalibracji się włącza ale w navi dalej pokazuje się mapa. Wniosek - to moduł kamery wysyła ramkę do navi, żeby ta przełączyła źródło obrazu.

Dlaczego więc nie wykrywa wrzucenia wstecznego ??

 

Jeszcze jedna myśl:

przyjrzałem się schematowi sieci multipleksowej w CLIPie i wychodzi na to że od węzła idzie gałąź przez joystick, następnie radio i kończy się w navi. Od tego samego węzła idzie do wzmacniacza (gdzie wpiąłem się z modułem kamery). Czy aby moduł kamery nie musi być wpięty gdzieś w gałęzi idącej do navi?

Edytowane przez Qbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpiąłem się w wiązkę klawiszy multimedialnych ale nadal bez zmian. Podczas kalibracji kamery navi przełącza obraz, podczas wrzucania wstecznego już nie.

Wygląda na to, że gdy CLIP każe przełączyć obraz na kamerę (podczas kalibracji), wysyła ramkę do modułu kamery, który to wysyła ramkę do navi, żeby ta przełączyła źródło obrazu.

Może podczas normalnej pracy moduł nie dostaje informacji, że został wrzucony wsteczny bieg - nie wysyła ramki do navi i dlatego ta nie przełącza obrazu.

Już nie mam pomysłów co jeszcze może być nie tak.

Obstawiam jednak konfigurację CLIPem. Musi być jakaś drobnostka którą przeoczyłem.

 

Dodano: 02 gru 2015 - 13:20

NA początku wątku pisałeś:

 

W module od kamery nie ma VIN

Jest widoczny w systemie ale nie dziagnozowalny

 

Co to znaczy, że jest widoczny w systemie? Coś jak klawisze multimedialne które są w CLIPie widoczne ale nie można z nimi nic zrobić?

Bo u mnie tego modułu kamery nie widać wcale.

Edytowane przez Qbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W konfiguracji CAN nie mam opcji kamery cofania :/

 

Dodano: 02 gru 2015 - 21:08

Sprawdziłem ustawienia sieci CAN multimedia (mam 7 typów do wyboru) i w żadnym nie występuje kamera. Widocznie w Lagunie nie przewidziano wersji sieci z obecnością takowej.

Sprawdziłem te same ustawienia dla VINu ze Scenica i Latitude'a i tam jest widoczna kamera i można ustawić jej parametr jako "obecny".

Niestety nie spowodowało to reakcji na wrzucanie wstecznego.

Ale skoro CLIP umie wymusić na module kamery wysłanie ramki do navi przełączającej obraz to może navi jest dobrze skonfigurowana a problem jest w braku informacji o wrzuceniu wstecznego do modułu kamery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi przychodzi do głowy przeanalizować ramko can czy latają i druga sprawa to zrobić konfig dla auto z kamerą cofania i puścić konfig dla całego auta

 

Dodano: 02 gru 2015 - 21:36

Który rok laguny ?

 

Dodano: 02 gru 2015 - 21:38

Ogólnie USM wysła info o wstecznym biegu do sieci can, potem masz bic który działa jako łącznik pomiędzy siecią can silnika a siecią can audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna Coupe z 2008. Fabrycznie NINAV4/RAD06. Obecnie NAV1G2/RAD13A.

Poprzednio w NINAV4 miałem kamerę cofania, tam wystarczyła mała modyfikacja (jeden pin z navi do masy) i po włączeniu wstecznego navi przełączała obraz. Przypuszczam, że wrzucenie wstecznego też było wykrywane dzięki ramce latającej gdzieś w sieci.

 

Co do konfigu całego auta co masz na myśli?

Konfiguracje automatyczną których modułów proponujesz?

Boje się na ślepo robić konfig wszystkiego co popadnie i to jeszcze na nie swoim VINie. (Bo na swoim w reprogu nie znajduje konfiguracji do NAV1G2/RAD13A/RDAR01)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to bu, miałem tez takie przypadki gdzie podniesienie softu pomogło , bo w danym roku jeszcze tego nie było

Jak chcesz bawić się konfigurację innych modułów to nie używaj innych konfigów bo rozsypiesz auto :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!