Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane - najgorsze ogrzewanie w testach


Rekomendowane odpowiedzi

Aż się boję co to będzie jak przyjdzie mi jechać do pracy (dystans ok. 15-17 km) przy mrozach -15/-20 stopni :( .

Przy minus 15 , 20 C to nie nagrzejesz i tyle. Jak jeździsz po 5 do 7 km do pracy to nawet silnika dobrze w 1,4 Tce nie nagrzejesz. Ja wożę dziecko do pracy 6 km i w zimie to masakra jest jak na auto rodzinne :( Jak parkujesz pod chmurką to nie ma opcji żebyś odpalił w duży mróz i sobie po prostu pojechał. W trakcie jazdy auto praktycznie nie chce się nagrzewać. Ja muszę zostawić zapalony silnik na 10 min pod domem i dopiero ruszam. Taki urok.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, na co dzień użytkuję Scenica III 1,5 DCI 110KM i przy tej budzie, zimą nagrzewa się bardzo szybko. Grzałki działają już od samego początku, parę minut i już jest ciepło, a nawet bardzo ciepło. Te silniczki, dość szybko łapią temperaturę. Wiadomo, jeśli robimy po 2 km i gasimy auto, jasna sprawa...

Nie potwierdzam starego, nowego newsa...

To u mnie tych grzełek nie ma albo nie potrafię ustawić panulu nawiewu (manualnego) tak żeby działały. Jadę 10km i ledwo ciepłe powietrze mam:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu wielu wątków o "grzałkach elektrycznych" zauważyłem że duża większość użytkowników w dci ma je w standardzie jeśli komuś nie działają to przez diagnostykę można je uruchomić i przede wszystkim sprawdzić czy sprawny jest ten gadżet.

Co do użytkowników benzyniaków to wychodzi na to że Renault nie było aż tak hojne...

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jeśli chodzi o sprawność tego układu to faktycznie grzałki włączają się przy odpowiednich warunkach pogodowych (ale to już każdy wie jakich) niektórzy piszą że rozpoznać ich prace można po:

- odgłosach "cykania" przekaźników które uruchamiają grzałki - szczerze - u mnie nic nie cyka a działają i grzeją

- wzrostem obrotów - dużo osób pisze że to też dowód na to że pracują - u mnie chwilę po rozruchu (pod chmurką stoi auto) obroty są wyższe, mija ok. minuta i się stabilizują między 700 a 800 obr/min... grzałki wtedy jeszcze nie podają ciepłego powietrza, bo uważam z własnych doświadczeń i obserwacji że chwilę trwa ich nagrzanie i wprowadzenie ciepłego powietrza. I tu ważna kwestia, w Megankach jest grzałka o mocy 1000W a w Scenikach 1800W a to robi różnice w szybkości nagrzewania oczywiście na korzyść tych mocniejszych.

Takie są moje obserwacje z moim egzemplarzem.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Nie przechwalajmy się komu szybciej się nagrzewa, gdzie dojedzie i ma już ciepło.... bo ktoś może mieć auto pod blokiem a ktoś w garażu i to też wpływa na szybkość działania tego ogrzewania... Potem ktoś czyta to wszystko i miesza mu się w głowie czy na pewno mu to działa i czy aby przypadkiem nie miał jakiejś usterki.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Ja wczoraj zauważyłem że po nocy pod chmurką -5 stopni, przy ustawieniach na climatroniku: AUTO (bez klimy) na 21 stopni, ruszyłem od razu po odpaleniu z włączonym stoperem, z nawiewów cisza dopiero podał ciepłe powietrze po 4min z hakiem.... a później po 8 godzinach (zaparkowane auto w garażu podziemnym) te same ustawienia podał ciepło po 1min, więc jak widać jest różnica i to spora... i tu nasuwa się też inny czynnik zewnętrzny wpływający na pracę grzałek. A mianowicie akumulator i pobór prądu oraz moc alternatora (Meganki 110A, Sceniki 150A). W którymś wątku jest opisane że uruchomienie grzałek to nie priorytet dla "komputera" żeby bezwzględnie je włączyć.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Wydaje mi się że trzeba podzielić użytkowników na tych z Megankami a Scenikami oraz na tych z garażami i bez garaży :)

<><><><><><><><><><>><><><><>

To były takie moja spostrzeżenia... Jeśli gdzieś się mylę albo inaczej sądzicie, poprawcie mnie.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma całkowitą rację, aż sprawdziłem czy podobnie jest z modelami trzeciej generacji. Ten sam silnik, megane III 1,5 dci 105KM znajomego i mój scenic III 1,5 dci 110KM. Różnica pewna jest przy nagrzewaniu, aż się zdziwiłem. Oba auta stały pod chmurką parę godzin, obok siebie, przejechały tą samą trasę, miasto i obwodnica. Megane nagrzewała się dłużej, byłem w szoku. Nie mierzyłem czasu, ale stosunek pokonanej drogi, do ciepła wewnątrz auta był znaczny i prawie od razu odczuwalny na korzyść scenica.

Nie jest to moje subiektywne odczucie, po prostu po paru km w megance dalej wiało chłodem, jak już klima załapała, było ok. Dodam, że oba pojazdy z podobnym wyposażeniem i automatyczną klimatyzacją.

 

Oczywiście całe porównanie dotyczy silnika 1,5 dci i nie wiem jak spisują się auta z innymi silnikami.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam , nie chcę otwierać nowego tematu ( na razie ) chyba ,że moderator zadecyduje inaczej.

Chciałem się podpiąć pod temat dodatkowego ogrzewania elektrycznego w aucie. W moim Scenicu 1,4 TCe posprawdzałem i nie ma ani grzałek ani instalacji do niej. Jest tylko zaślepka w nagrzewnicy ( miejsce na nagrzewnicę elektryczną).

 

Śledzę ten temat uważnie od jakiegoś czasu ponieważ na krótkich dystansach w moim Renault lekko wieje chłodem :)

Mam jednak dylemat czy wybebeszać pół konsoli i wstawiać grzałkę w fabryczne miejsce , czy może kupić używkę ze świecami żarowymi od innego Renault i wstawić ją w układ chłodzenia zaraz przed nagrzewnicą wodną. ( chodzi mi o te grzałki nurnikowe).

 

A na koniec mam pytanie do bardziej obstukanych.

Mój patent polega na tym , że chcę załączać takie dodatkowe ogrzewanie niezależnie od sterownika. To znaczy chciałbym je włączać ( zsynchronizować) z włącznikiem ogrzewania tylnej szyby i lusterek. Nie chcę zdawać się na komputer ( poza tym to może być za trudne lub mogę nie mieć wymaganej fabrycznie dodatkowej elektryki w aucie). Chcę sam decydować kiedy włączać takie ogrzewanie. Oczywiście układ chcę rozbudować o osobne przekaźniki oraz bezpieczniki dla tego obwodu. Ale kabel prądowy ( niskie natężenie) do uruchomienia przekaźników , które to dopiero dadzą prąd na grzałki chcę puścić z bezpiecznika właśnie tylnej szyby. Chodzi o to aby pozostać w strefie skrzynki z elektryką fabryczną i nie modzić jakiś wieśniackich przełączników wciskanych na siłę w kokpit.Nie chcę aby instalacja w ogóle była widoczna jako niefabryczna. Użycie fabrycznego włącznika do ogrzewanie tylnej szyby ma jeszcze tę zaletę , że jak wiadomo grzałki biorą trochę prądu ( około 1200 Watt) i jak zapomnę ich wyłączyć to same się wyłączą po około 10 min pracy razem z wyłącznikiem czasowym tylnej szyby lub po prostu po wyłączeniu silnika.

Co o tym sądzicie? Plan wydaje mi się prosty ale może coś przeoczyłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w 1.4 jest aż taki prblem z ogrzewaniem? :)

Jak dla mnie to jest do zrobienia bez problemu, tylko trochę grzebania będzie pod deską.

Kupujesz np. całą nagrzewnicę od diesla (jakieś 150zł) i masz tam grzałkę, wtyczkę i wiązkę z przekaźniakmi.

Później podłączyć "grube" kable do skrzynki bezpieczników w kabinie, a sterowanie tak jak chciałeś - powinno działać, tylko zastanawiam się co na to komputer wtrysku jak załączysz grzałkę 1000W, ogrzewanie tylnej szyby i lusterek - czy obroty nie spadną za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Mam pytanie odnośnie ogrzewania w aucie, zauważyłem w moim Scenicu III 2010r, że po uruchomieniu i przejechaniu np około 2km z nawiewów zaczyna lecieć już ciepłe powietrze natomiast na wyświetlaczu aby muszę przejechać myślę, że dobre 5-6km aby zaczęła pokazywać się kreska. Do pełnego rozgrzania auta tj 90stopni muszę przejechać około 11km, dodam że po rozgrzaniu temperatura trzyma ładnie. Temperatura powietrza 2-5 st. Jest to normalne w tym modelu ?

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda niestety Ja dopiero jak dojeżdżam do pracy (ok. 16 km) to zaczyna się rozgrzewać

Takie są uroki ekojazdy :) Jak powkręcasz bardziej na obroty to szybciej łapie temp. ;)

Ja mam 3 km do pracy i nie zawsze 1 kreska na wyświetlaczu się zapali. Jednak jak jeździłem 15 km to miałem ciepełko i zagrzany silnik (również w dieslu którym wcześniej jeździłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam troszkę odświeżę temat, pierwszą zimę uzytkuje megane iii. Mam pytanie czy grzałki elektryczne będą działać bez klimatronika, bo u mnie włączam klimatronika w trybie auto i grzeją. Czy jest możliwość włączenia ich bez klimatyzacji, może robię coś źle proszę o podpowiedźi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee, cinas grzałki działają niezależnie od klimatronika. Znaczy w tym sensie, że nie trzeba mieć włączonej klimy w jakimkolwiek trybie. U mnie dają jak z dobrej suszarki do włosów przy klimatroniku działającym jedynie w trybie nawiew. Naturalnie przy włączonej klimie też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!