Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z pasami bezpieczeństwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy mam podobny problem, tzn jak wyciągne cały pas do samego końca i puszczę to jakieś 3/4 pasa zwija się normalnie, najgorsze jest ostatnie około 30cm (zwija się w żółwim tempie i rysuje plastik), czy ten silikon pomoże coś na tą przypadłość??

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, podłączę się do tematu pasów chociaż mnie interesuje środkowy tylny pas. Mam auto z kratka i pas ten został zdemontowany, postanowiłam przerejestrować spowrotem na 5 osób, dokupiłam środkowy pas, ale ni czorta nie wiem jak go zamontowac (gdzie miesci sie zwijacz) no i jeszcze jeden szkopuł. Zastanawiam sie czy ten pas który kupiłam nie jest uszkodzony bo nie mogę go wyciagnąc z rolki. Gośc który mi sprzedał mówi ze rolka musi byc w odpowiednim ułożeniu ze jakas zapadka sie wtedy odblokuje. Mi się wydaje ze blokada powinna włączać sie z zależnosci oid szybkości ciągnięcia a nie od ułożenia pasa?? bardzo proszę o Waszą poradę i z góry dziękuję !! pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gośc który mi sprzedał mówi ze rolka musi byc w odpowiednim ułożeniu ze jakas zapadka sie wtedy odblokuje.
to prawda. Jest zapadka, która blokuje rozwijanie pasa i musi byc odpowiednio ustawiona, inaczej pas jest zablokowany. Przechyla się np. podczas hamowania i blokuje pas. Spróbuj wyciągnąć pas podczas hamowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, znalazłam ta tajemniczą pozycję ! a moze mi ktos podpowie gdzie i jak ta rolke trzeba zamocowac? podobno w kanapie, ale jakos nie widze pasującego miejsca. I jeszcze gdzie mozna kupić silikon w sprayu (wyczytałam ze pomaga w zwijaniu pasów) będe wdzięczna za podpowiedź, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

przepraszam że zadam głupie pytanie (mnie również dotyczy problem słabo zwijających się pasów) - czemu należy smarować silikonem taśmy? w czym to powinno pomóc? Prosiłbym o wytłumaczenie i informację jaki środek kupić żeby jakimś szitem sobie pasów nie posmarować. Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dodam swoje wczorajsze doświadczenia:

 

Miałem ten sam problem już ze 4 lata temu (Megana ma 7 lat), ale wtedy machnąłem ręką, bo ASO na dzień dobry zaproponowało wymianę całego pasa...

Wczoraj ściągnąłem tapicerkę i sprawdziłem gdzie leży problem. Najważniejsze to sprawdzić czy mechanizm dobrze działa. W tym celu trzeba naciągnąć a następnie puścić pas za "uchem", które jest przymocowane do słupka karoserii. W moim przypadku okazało się, że mechanizm zwija pas bardzo szybko, a problemem jest właśnie to ucho - na nim powstaje opór-tarcie, które nie pozwala zwinąć szybko pasa.

Korzystajac z waszych rad nasmarowałem pas silikonem w sprayu i teraz śmiga! Zobaczymy na jak długo.

 

Pozostał mi jeszcze odruch "podawania" pasa do zwijacza przy odpinaniu. <ok>

 

Ciekawe tylko czy ASO naprawdę by wymieniło cały mechanizm i co potem, jakby się okazało, że to nic nie pomaga - czy by znaleźli przyczynę ale mnie skasowali za ten pas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie wczoraj zabudowałem zdemontowane do prania pasy. Pas kierowcy tez już nie chciał się zwijać do końca. Prócz wyprania, (szczoteczka do rak i jazda na całej długości z 2 stron) to jeszcze po rozwinięciu całego pasa, wypiąłem go z bębenka i sam bębenek zwijający przekręciłem o 2 obroty, tak jakby tam jeszcze był pas. Czyli skręciłem sprężynę o 2 obroty. W efekcie siła zwijania jest większa. Należy to robić bardzo uważnie by skręcona sprężyna po rozwinięciu pasa nie powróciła do swojego pierwotnego położenia. Będzie trudno ustalić ile obrotów trzeba zrobić, by było jak należy i by pas zwijał się cały.

Pomocne w blokowaniu bębenka są 2 śrubokręty.

I kilka fotek z tej operacji

post-2372-1283468057_thumb.jpg

post-1-1283468057_thumb.jpg

post-1-1283468058_thumb.jpg

post-1-1283468059_thumb.jpg

post-1-1283468060_thumb.jpg

post-1-1283468061_thumb.jpg

post-1-1283468062_thumb.jpg

post-1-1283468063_thumb.jpg

post-1-1283468064_thumb.jpg

post-1-1283468065_thumb.jpg

post-1-1283468066_thumb.jpg

post-1-1283468067_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nic nie trzeba rozbierać. Pasy po prostu się brudzą i to brud jest przyczyną słabego zwijania mechanizmu. Rada na to jest bardzo prosta: płyn do mycia naczyń z wodą i szczotka. Wyczyścić pasy, osuszyć i wszystko działa jak nowe. Pasy suszyć jak są rozwinięte (zablokować na kierownicy lub drążku zmiany biegów). Sprawdzone w dwóch autach. Silikon to tylko półśrodek dający poślizg ale brud zostaje. Taki sam efekt jak silikon daje plak w sprayu.

Podczas mycia zobaczycie jaka jest brudna woda:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diwix, owszem najpierw wyprać, jednak w 12 letnim aucie sprężyna zwijacza pasa kierowcy już ma prawo być "zmęczona" i zwijać z mniejsza siłą, toteż warto przy okazji to rozebrać i podkręcić mechanizm. Zwłaszcza, ze to nic nie kosztuje, a tylko zajmuje trochę czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też miałem problem z pasami i dzięki poradom naprawiłem je.

Ja zrobiłem dokładnie tak:

1) Zdjąłem te nakładki na słupkach z boku. Koło pasa w okolicach tych rolek popsikałem WD40.

2) Wyprałem pasy, (ciekawą miksturę zrobiłem proszek Karcher`a, APC i "Ludwik")- oj było na nich brudu.

3) O tych uszach już ktoś pisał i tam na tym półkolu było tyle brudu, że szok! nożykiem wyczyściłem i psikłem tam plakiem dla poślizgu.

4) Po wyschnięciu pasów napryskałem z 2 stron je plakiem.

Efekt końcowy: Pasy jak nowe z salonu(no może prawie jak nowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Odkopię, aby nie zakładać nowego tematu. Ten plastik od tylnych pasów można jakoś wyjąć? Boję się to na siłę pociągnąć bo nie wiem jak to jest zahaczone. Dokładniej chodzi o:
d9c8c016db8aa11c5c3b7eaca8bacae6.png.63383b1f2b4a9c7ff04b3d805505a608.png

Zaczepy:
20191208_130439.thumb.jpg.65a57e04386a0fd3142fcb89cc88f7f6.jpg

 

Dobra. Dziś ten pas doprowadzał mnie do furii. Plastik wyjąłem i nic nie dało. Dojście do tych pasów jest po odkręceniu tych plastików pod deską (decha do demontażu i potem bodajże 2 torxy 15)...

20191208_163934.thumb.jpg.baf4c57ec1a7717c300bb6dc8af300f1.jpg

 

Pas wyczyszczony, mechanizm odtłuszczony. Pas zwija się gorzej lecz co dla mnie najważniejsze - na razie zawsze się rozwija! :D To czeka mnie wyjęcie pasa...

Edytowane przez KDKJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!