Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z kolegów doposażał swoje MEGANE III w tylne czujniki parkowania valeo??

Pytałem w serwisie i powiedzieli mi że skoro auto nie było fabrycznie wyposażone w czujniki to dołożony zestaw nie będzie działał. Dziwi mnie tylko fakt dlaczego?? skoro jest kompletny zestaw.

Jeśli ktoś zakładał taki czujnik to prosiłbym o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cos takiego http://allegro.pl/czujniki-parkowania-valeo-632003-orginal-i3196113712.html z tyłu

http://allegro.pl/czujnik-parkowania-valeo-przod-4-czujniki-i3218003720.html z przodu , głośniczki umieszczone tak jak fabrycznie

Czujniki z przodu działają jak włączę wteczny i jak naciśnę hamulec ( czas działania 30s każde nacisnięcie hamulca aktywuje na kolejne 30s ) zamontowałem oryginalny przycisk dezaktywacji parktronika przód, nacisnięcie wył. do kolejnego odpalenia lub ponownie naciśniemy przycisk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inne pytanie, chce założyć fabryczne pdc na tył do swojego auta, z tego co się już zorientowałem to do bagażnika nie mam doprowadzonej wiązki kabli także będę musiał poprowadzić instalację od zderzaka do okolic licznika

 

teraz powiedzcie mi prosze jakie części będę potrzebował aby zainstalować fabryczne czujniki cofania?

- zderzak to pół biedy, ostatecznie można wywiercić otwory

- oryginalne czujniki parkowania wraz z wiązką (wtyczkami) - to w sumie mam

- kabel od zderzaka do licznika

 

co dalej? podobno przy bezpiecznikach musi być jakaś niebieska kostka pod którą podpina się czujniki, z tego co wiem to też jej nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś z kolegów doposażał swoje MEGANE III w tylne czujniki parkowania valeo??

Pytałem w serwisie i powiedzieli mi że skoro auto nie było fabrycznie wyposażone w czujniki to dołożony zestaw nie będzie działał. Dziwi mnie tylko fakt dlaczego?? skoro jest kompletny zestaw.

Jeśli ktoś zakładał taki czujnik to prosiłbym o pomoc.

 

 

Ciekawe. Ja kupowałem używane auto w ASO i właśnie jako gratis dostałem montaż czujników parkowania z tyłu Valeo. Jeszcze miałem wybór czy z ekranikiem czy tylko "pikawka". Wziąłem pikawkę co by taki akcesoryjny monitorek nie psuł wnętrza.

Więc jak najbardziej domontowany później czujnik będzie działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich, mam zamiar zamontować do swojego scenica III 2009r. asystenta parkowania, myślałem o założeniu oryginału przód i tył wraz z wizualizacja w liczniku , nietety instalacji pod parktroni w moim autku brak, więc mam pytanie, czy posiada ktoś schemat całego parktronika przód i tył?? Może wie ktoś skąd musiałbym ciągnąć kable? Czy oprócz zmiane w epromie licznika trzeba coś jeszcze programować??

Edytowane przez manek33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ja mam cos takiego http://allegro.pl/czujniki-parkowania-valeo-632003-orginal-i3196113712.html z tyłu

http://allegro.pl/czujnik-parkowania-valeo-przod-4-czujniki-i3218003720.html z przodu , głośniczki umieszczone tak jak fabrycznie

Czujniki z przodu działają jak włączę wteczny i jak naciśnę hamulec ( czas działania 30s każde nacisnięcie hamulca aktywuje na kolejne 30s ) zamontowałem oryginalny przycisk dezaktywacji parktronika przód, nacisnięcie wył. do kolejnego odpalenia lub ponownie naciśniemy przycisk

Ja od Św. Mikołaja znalazłem pod choinką VALEO 632001. Po nowym roku zabieram się za montaż, znaczy najpierw malowanie i potem do samochodu. Mam pytanie jak podłączyłeś ten fabryczny przycisk dezaktywacji parktronika, bo i ja chce zamontować taki przycisk. Jest to przycisk włącz/ wyłącz czy tylko element przekaźnika? Nie mam jeszcze tego przycisku, więc nie mam jak go obadać. Dodatkowo ma lampkę kontrolną i tu moje kolejne pytanie, jest ona sterowana z przekaźnika czy po załączeniu / wyłączeniu świeci. Pewnie świeci po wyłączeniu systemu parktornika na czerwono, no chyba że się mylę...

post-24044-0-13314500-1388234679_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to przycisk impulsowy z diodą białą jako podświelanie i czerwoną jako sygnalizacyjna

632001 są to czujniki tylne, na moje nie ma sensu montować wyłącznika do tylnych czujników , ale jak już to nie ma problemu:

Potrzebny przekaźnik bistabilny należy w nim wymienić przekaźnik na podwójny lub dołożyć drugi

Jednym torem zasilamy moduł parktronika - styk NC

Drugim torem zasilamy czerwoną diodę - styk NO

 

Naciśnięcie przycisku wyłączy parktronik i zapali diodę, układ działa do kolejnego naciśnięcia przycisku lub wyłączenia zapłonu, po ponownym uruchomieniu auta mam zawsze stan początkowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat mam w głowie :) zawsze takie to na bieżąco, przekaźnik wymieniałem u siebie bo robiłem wyłącznik na parktronik na przód i troszkę bardziej to rozbudowałem bo każde naciśnięcie pedału stop aktywuje parktronik na 30s ale to inna bajka

Ale na szybko wracając do tematu ten przekaźnik sterowany masą tak wychodzi ze schematu do kompletu 2 x przekaźnik

Pod bistabilny pod styk 3 dajesz plus a ze stykku 5 zasilacz 2 x przekaźnik zwykły

Z przekaźnika zwykłego nr 1 styk 30 dajesz plus z styku 87 dajesz na wyłącznik parktronika pin nr 7

Z przekaźnika zwykłego nr 2 styk 30 - 87a wpinasz sterowanie parktronikiem - czyli w szereg od świtała cofania do modułu valeo

 

Zamiast 2 x "zwykły przekaźnik" można dać taki miniaturowy i taki da się wcisnąć w oryginalną obudowę zamiast fabrycznego do przekaźnika bistabilnego

 

Schemat postaram się nasmarować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!