Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciągłe stuki w przednim zawieszeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z ktorym mecze sie juz ladne pare miesiecy, mianowicie mam głuche stukanie przy lekkich nierownosciach (takie szybkie stukanie), gdy jade po dziurawym asfalcie. Stukanie dobiega z obu stron i mam wrazenie ze cos od spodu. Najbardziej slyszalne jest to przy malych predkosciach i na nierownej kostce betonowej.

 

Wymieniłem w w przeciagu tych kilku miesiecy amortyzatory, gorne mocowania amortyzatorów, sprezyny, drazki kierownicze (przyznam ze po ich wymianie problem ustal na krotko, ucichlo- moze to komus nasunie cos), bylem na regeneracji maglownicy (mowia ze jest rewelacyjna), pzostaly mi tuleje wahaczy i prawy sworzen wahacza (lewy byl wymieniony razem z drazkami) ale na diansotyce gosc mowi ze tuleje sa sztywne i nie ma luzow, a moze to cos innego stuka??

 

Moze ktos bedzie mial jakis pomysl, ja juz nie mam sily na auto a bardzo mi zalezy gdyz jest bardzo zadbane i nie mam kasy aby je zmienic na inne.

 

Prosze o pomoc.

 

[ Dodano: 2007-12-06, 20:25 ]

Dodam ze wymienialem takze (juz 2 razy) gumy stabilizatora - minimalnie pomagalo ale po kilku dniach na nowo sie pojawialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może masz to co ja miałem :-? jakby to powiedzieć .."zużyty" drążek stabilizatora, nowy ok. 130zł (dobrej marki). a co znaczy "zużyty" to do końca nie wiem, może sie wystukał na amen ;-) zjechał, wykruszył, nie wiem jak to nazwać i nie wiem jak to w ogóle możliwe :roll: ..już żadna wymiana gum nie pomagała. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy na tym stabilizatorze sa tylko 2 gumy zewnetrzne, czy sa tez takze wewnetrzne?? Bo patrzylem w inter carsie i tam sa dwa rodzaje gum do mojej megany.

 

[ Dodano: 2007-12-06, 22:09 ]

Dodam jeszcze ze wymienialem zawsze tylko te na koncach. Moze te wewnetrzne jesli sa to tak stukaja??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są zewnętrzne i wewnętrzne, ja ostatnio wymieniałem (mam innym model oczywiście) kupiłem jeden milimetr mniejsze niż są bo drążek też już mam lekko wytarty, stukanie ustało, tak ja u większej części kolegów :mrgreen:

 

Kupowałem na alllledrogo po 6-7zł za szt. SASIC oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to OK, jutro jade do mechanika wymienic i dam znac, jesli sie okaze ze to ta błachostka to sie niezle zezloszcze, wymienilem juz prawie cale zawieszenie. No ale drazki juz byly troche zuzyte i sworzen takze, podobnie jak lewy amorek, wiec moze i to wyjdzie na dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macwolf1, jak masz kanał lub jakiś podnośnik to sam wymienisz, w instrukcjach masz opis jak to zrobić.

P.s. Ja gum niczym nie smarowałem, wyczyściłem tylko drążek bardzo dokładnie, żeby nie było żadnego ziarenka piasku, co by nie dostał się między gumę a drążek i jej nie wycierał. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, tak sobie teraz myślę :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pękaj ja też wszystko wymieniłem na nowe :mrgreen: a gumy na koncówkach są dwa rodzaje 23 i 24 mm średnicy (chyba), zalecam kupno tych mniejszych. A jesli drążek stabilizatora to tak jak juz pisałem koniecznie jakiś lepszej marki a nie jakis kijowy zamiennik za 40zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wrocilem od mechanika, jestem po wymianie wszystkich gum na stabilizatorze oraz obu łozysko mcphersona i nic. Dalej to samo. Ju nie mam sily.

 

Z ukladu zawieszenia pozostaly mi tylko tuleje na wahaczach. Jednak mechanik mowil wczesniej ze sa sztywno i nie ma luzow. Ja juz nie wiem co to moze byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien ze te stuki dochodza z przodu a nie z tylu, a poza tym łozyska tylne mialem juz wymieniane.

 

Czy moga to pukac wahacze?? I czy wtedy nie bylo by to widac na szarpakach?? Te stuki sa tez przy przejezdzaniu przez torowiska, oczywiscie bardzo powoli przejezdzam i jak kola delikatnie podskakuja to slychac takie głuche (nie jest to bardzo glosne, ale slyszalne) stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!