Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

preparat do dezynfekcji klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Renia 1.4 16v rok 2002.Firma WURTH saBesto preparat do dezynfekcji klimy, niby super działa ale jedna prośba "wprowadzić sondę do kanału odprowadzającego wodę ze skraplacza" dajcie jakieś namiary bo tak pod blokiem leżąc pod renią nie zabardzo wiedziałem gdzie to upchnąć a sąsiedzi patrzą , więc żeby wstydu nie było proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wężyk jest tak wysoko, że coś takiego mogę zrobić tylko z kanału. Do tego muszę się dobrze przypatrzyć bo jest wysoko.

W sumie temat to się podpiąłem bo nie wiem co myśleć o tych specyfikach. Mam klimatronika i raz czytam że jak klimatronik to nie wolno wsadzać w kratki żadnych rurek i pianek a innym razem że można. Jak to jest?

Według mądrości na forach i sposobie użycia to niby klima na full, napryskać specyfikiem do kratek i ewentualnie do skraplacza. Tylko nie wiem czy wyciągać filterek kabinowy i też tam pryskać? Jak jest zasyfiony to nie widzę sensu aby w czasie takiej operacji w srodku siedział filtr.

Hm..ostatnio nabyłem jakiś specyfik(akurat nie mam w zasięgu wzroku i nie pamiętam nazwy) który ustawiamy w aucie, włączamy klime na full i tak to sobie działa przez około 20 minut. Potem wietrzymy auto. Nie wiem czy to jest równoważne z tymi piankowymi? Może warto i tak i tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mądrości na forach i sposobie użycia to niby klima na full, napryskać specyfikiem do kratek

Pryskaj tak dalej to sobie uszkodzisz co nieco <_<

Nigdy i niczym nie pryskamy w kratki :!:

Poczytaj na forum w tematach o odgrzybianiu klimy.

Poszukaj też sobie o uszkodzeniach jakie zostały spowodowane niewłaściwym użyciem tych preparatów.

atimi79:

Zawsze można się dostać od strony filtra, tym bardziej, że i tak musisz go wyjąć zanim zaczniesz odgrzybiać a nowy się wkłada po zabiegu :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pryskaj tak dalej to sobie uszkodzisz co nieco

Jasne, nie zamierzam pryskać w kratki. W dyskusjach o odgrzybianiu były takie wątki, ale to mi nigdy nie pasowało. Taka dezinformacja to może robota mechaników <piwko> Najpewniej to chyba popsikać w wężyk odprowadzający wodę plus od strony filtra kabinowego.

Lata świetlne temu ojciec oddał do prania autko. Chciał sprzedać a było troszke zapuszczone, jak to po kilkuletnim intensywnym używaniu w terenie. Autko zostało wyprane, ale zegary i nawiewy szlag trafił. Sprzedał ze spalonym zegarkiem, niedziałającym podnoszeniem jednej szyby itp. Od tego czasu unikał jakichkolwiek myjni. Wilgoć to wilgoć. Nawet nie kupuje żadnych odświeżaczy do montowania na kratkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o to gdzie jest ta rura odprowadzająca?

Moja rurka jest strasznie wysoko, ale widac z kanału. Jakiś magik tak zamontował bo raczej nie był to fabryczny wytwór. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja od kilku lat odgrzybiam klimatyzację sam. Kupuję nie tani! (ok.100 zł) odgrzybiacz FORTE (świetny!), który nie ma sobie równych i nie warto oszczędzać i kupować środków chemicznych za 20-40 zł. Odkręcam osłonę filtra, wyjmuję filtr kabinowy, zamykam wszystkie szyby, cofam fotele przednie, odkrecam przepływy w katkach na ful, pryskam wężykiem Forte NA i delikatnie ZA kratki (nigdy daleko do wewnątrz), stawiam FORTE przed siedzeniem pasażera na podłodze, odkręcam nawiew na ful w obiegu zamkniętym, odblokowuje forte (strumień ku górze), zamykam drzwi i czekam aż preparat uwolni się w 100% (trwa to ok.10-15 min.). Po całym "zamieszaniu" zamykam obieg wewnatrz kabiny, montuje NOWY filtr kabinowy (czesto czytam, ze niektórzy czyszczą i zakładają ponownie stary filtr - błąd!) po czym mogę cieszyć się świeżością klimatyzacji i mknąć w drogę nawet w temp. 40 st. jak to bywało na wakacjach i nie martwić się o swoje zdrowie.

 

pozdr.

morbiass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co kombinować z pryskaniem dziwnymi preparatami w kratki nawiewów czy wylot odprowadzający wodę z parownika skoro po wyjęciu filtra p.pyłkowego parownik mamy jak na dłoni? I to jego bezpośrednio spryskujemy, a nadmiar wyleci sobie przez odpływ na ziemię nie narażając na zalanie elektroniki w aucie (co może mieć miejsce przy psikaniu w kratki nawiewów). W innych autach dostęp do parownika jest utrudniony i wtedy rzeczywiście trzeba kombinować, ale w Megane I parownik jest zaraz za filtrem więc ja robię tak jak napisałem wyżej.

Po drugie do dezynfekcji klimy nie musi być wcale używany środek dedykowany do klimatyzacji samochodowych. Ważne jest jedynie to by był to preparat grzybobójczy (bo to właśnie grzybki rosnące na parowniku generują smrodek starej szmaty) i nie agresywny w działaniu (by nie uszkodził nam plastików czy gum).

Ja np. z powodzeniem używam TAKIEGO ŚRODKA, do którego mam darmowy dostęp :D i sprawdza się lepiej niż te wszystkie dedykowane pianki.

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelewam do butelki z aplikatorem (znaczy się ze spryskiwaczem), robię psik psik :angry: po parowniku, odpalam nawiew na średnie obroty (dużych nie ryzykowałem, bo preparat jest na alkoholu więc łatwopalny i jeszcze bym turbinę odrzutową z nawiewów uzyskał :D) i czekam aż z grubsza wywietrzeje. Potem ewentualnie manewr powtarzam i jadę, a przy najbliższej kontroli policyjnej tłumaczę się policjantowi, że to nie ja piłem tylko samochód spirytem zajeżdża :D (a tak naprawdę to alkohol szybko odparowuje, a środek pozostawia taki jakiś cytrynowy zapaszek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mógłbyś podać jakiś namiar na ten środek w dobrej cenie :D
Dla mnie sprowadza go znajomy po 100 zł. Ogólnie rzecz biorąc jest trudno dostępny w Polsce, jedynie mogę polecić w cenie 136,00 zł tutaj.

 

PS. Colins - truj się truj chłopie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobraź sobie, że ten środek jest stosowany do dezynfekcji w zamkniętych pomieszczeniach szpitalnych oraz w karetkach (a to bliska mi dziedzina) i jakoś nikt z tego powodu jeszcze nie wyzionął ducha. Owszem, bezpośrednie wdychanie jest niewskazane (o czym mówi stosowny znaczek na opakowaniu jak pewnie zauważyłeś), ale już po kilku minutach preparat wietrzeje, a efekt grzybobójczy pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!