Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatki/ulepszacze do paliw


AbramK

Rekomendowane odpowiedzi

Skydda nie wszedł mi na oczy, ale przy najbliższej okazji spojrze. Ciekawe czy prędzej na stacji czy w hurtowni.

Paliwo leje zazwyczaj na Orlenie(mam po drodze), czasem Shell, sporadycznie BP i Lotos.

Zdarza się lać na pobliskiej, prywatnej stacji(mają paliwo Orlenu), ale jeden rodzaj. Zastanawiam się jak to u nich jest w okresie zimowym. Na Orlenach i innych mamy kilka rodzajów i dość duże różnice cenowe. Człowiek daje wiare, że droższe to ciut lepsze :) . Tylko na tej zwykłej stacji też jest paliwo i też się jeździ. Ciekawe jakiej kategorii paliwo dowozi im Orlen? Może jest jakaś odgórna zasada. Tak mnie naszło na przemyślenia :).

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...

Połączono z już istniejącym tematem.

Witam,

nie widziałem za bardzo gdzie przyczepić ten temat, więc zdecydowałem się zacząć tutaj, ale do sedna:

 

Ostatnio często się zastanawiam nad zastosowaniem środka czyszczącego układ paliwowy, nie żeby były jakieś problemy, ale wg. producentów mają sprawić, że będzie autko jeździło ładnie i pięknie.

Wujek google mówi: wszelkie dodatki poza benzyną nie są zalecany przez producentów samochodów, mogą spowodować efekt odwrotny do zamierzonego, natomiast niektórzy stosowali te środki różnych firm i zdania są podzielone, niektórzy nie zauważyli żadnej różnicy, natomiast inni zauważyli choć są podejrzenia o efekt placebo.

 

Dlatego kieruje pytanie do Was co sądzicie o tych środkach, czy je stosowaliście lub czy po prostu można je stosować. (chodzi mi głównie o dodatki do "benzyniaków")

 

Z góry dzięki za odpowiedzi i wszystkiego dobrego w nowym roku ;)

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czego to czytałem na stronach amerykańskich czy japońskich czy innych krajów azjatyckich to producenci zalecają stosowanie produkty dodatki do paliwa co 15 tys. km czy do oleju. Oczywiście w instrukcji obsługi tych regionach też piszą o dodatki zalecane np. Toyota, Mazda, Kia, Chevrolet, VW itd. Ale w Europejskim instrukcji oczywiście nie piszą bo EU tego zabroni. Czyli EU nakazuje: ma psuć jak najszybciej i je zezłomować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuje dodatek do usuwania wody i czyszczenia układu paliwowego przed zimą, czyli raz do roku. Stosuję firmy GUNK czerwona butelka i jest m.in. na Norauto za 15 zł. Oczywiście odradzam firmy STP gdy on przyspiesza starzenie gum i szkody duże narobi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

 

Widzę, że temat się rozwinął, a ja mam proste pytanie:

<><><><><><><><><><><><><><>

Czy takimi dodatkami mogę zaszkodzić silnikowi?

<><><><><><><><><><><><><><>

Oczywiście jestem realistą i nie oczekuję, że taki dodatek naprawi silnik/wtryski w 20 letnim aucie w którym na dodatek nikt nie zmienia na czas oleju ani filtrów bo szkoda $ ;)

<><><><><><><><><><><><><><>

Mi bardziej chodzi o profilaktykę mam 1,5dci 110km KM 140tys przebiegu i na razie wszystko jest OK, tankuję Vervę i tak jak wyżej napisałem chciałem zastosować taki środek profilaktycznie, może dla spokoju sumienia :)

<><><><><><><><><><><><><><>

Czy mogli byście mi coś polecić albo wskazać czego absolutnie nie wlewać do baku?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Shell też. Różnice są (a w zasadzie mogą być) w dodatkach do paliw, ale akurat w tym względzie nie ufam żadnej firmie i sam sobie dodaję to, co mi się od lat sprawdza. Największym problemem są konkretne stacje (zarówno ludzie tam pracujący, jak i stare zbiorniki - polecam stacje jak najnowsze), a nie koncerny. A że orlenów mamy najwięcej w kraju, to i najwięcej nieprawidłowości tam wychodzi. Ja tankuję na orlenie od 15 lat i mimo że słyszałem już ze sto opinii o zepsutych wtryskach, to ja nigdy żadnych problemów nie miałem (czyt. jestem zadowolony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurza melodia - to gdzie tankować, co dolewać do paliwa, aby nie niszczyło wtrysków? Oej 2T odpada :( Ciekawe czy paliwa dla Shell też są takie same syfiaste, czy dla nich specjalna mieszanka - najlepiej bez bio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do diesla nie znajdziesz nic lepszego jak AMSOIL Diesel Injector Clean. Nie jest tani, ale i tak wyjdzie taniej niż miałbyś tankować paliwa 'premium' (wychodzi ok +12-15 groszy na 1l ON). A jak chcesz jeszcze taniej, to praktycznie każdy depresator będzie lepszy (poprawi smarność, oczyści spaliny, zwiększy liczbę cetanową) niż brak dodatków.

 

Gradacja dodatków do diesla (wg moich doświadczeń, obserwacji i badań) wygląda tak:

1. amsoil ADFCN

2. depresatory (osobiście stosuję k2 - jest chyba najtańszy, za to ma bardzo dobre właściwości)

3. smar do diesla firmy Kleen-flo

4. 2t, ale oczywiście nie każdy

5. paliwa premium

6. brak dodatków

 

PS. O bio jest bardzo dużo mitów, a ja nie spotkałem się z badaniami, które by w jakiś sposób dowodziły, że wpływa negatywnie na działanie wtryskiwaczy (wręcz przeciwnie). Jeśli ktoś ma do takowych dostęp, to chętnie poczytam :-) Moim zdaniem te mity wzięły się z tego, że mylone są dwa czynniki, które nastąpiły w jednym czasie - zwiększenie udziałów biododatków w paliwie oraz zmniejszenie ilości siarki. To ta druga zmiana wpłynęła jednak najbardziej na pogorszenie smarności ON.

 

PS 2. Trochę bez sensu zaśmiecamy temat ;)

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!