Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatki/ulepszacze do paliw


AbramK

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, bacablue napisał:

O kurza melodia - to gdzie tankować, co dolewać do paliwa, aby nie niszczyło wtrysków? Oej 2T odpada :( Ciekawe czy paliwa dla Shell też są takie same syfiaste, czy dla nich specjalna mieszanka - najlepiej bez bio.

Bez przesady - od ponad 7 lat tankuje tylko i wyłącznie na Shellu, zwykłego dizla + olej 2T.
Zero problemów.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca - do bazy paliw w Radzionkowie nie przyjeżdżają cysterny kolejowe ORLENa tylko LOTOSu.

A dystrybutorzy Shella tankują się w Radzionkowie, a nie w Boronowie (baza ORLEN)

Edytowane przez mrarek
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe, to tak jak w Szczecinie z paliwem, że wszystko leci z Niemiec.

 

PS. Ja w tym momencie kończę swoją przygodę z tym forum. Jeszcze dziś miałem reputację +5, a w ciągu paru chwil spadło do +1. Co takiego napisałem? Kogoś obraziłem? Coś źle (nieprawadziwego) napisałem? Poświęcam swój czas, żeby dzielić się swoją wiedzą chcąc pomóc - nawet jak w czymś ta moja wiedza jest niekompletna lub nieprawdziwa (błędna), to od tego jest to forum, żeby dyskutować - nie należę do ślepców, którzy trwają przy swoim nawet jak ewidentnie nie mają racji.

 

:lapka:

Regulamin:  pkt. 5.4.  - Prezes

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mi szczerze obojętne skąd jest paliwo, które tankuję pod warunkiem, że jest dobre dla mojego auta. Na Shell jest dobre i tego się trzymam.

 

Posty nie na temat i inne treści niezwiązane z tym tematem wyleciały w kosmos :!:  - Prezes

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mrarek napisał:

BP zdaje się tak (podpisali umowę), ale SHELL, LOTOS nie.

Ja też nie tankuję na ORLENIE - 7 lat w branży paliw pokazało mi jak się ORLEN obchodzi z paliwami.

Napisz coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, niebianskaskurwoala napisał:

Do diesla nie znajdziesz nic lepszego jak AMSOIL Diesel Injector Clean. Nie jest tani, ale i tak wyjdzie taniej niż miałbyś tankować paliwa 'premium' (wychodzi ok +12-15 groszy na 1l ON). A jak chcesz jeszcze taniej, to praktycznie każdy depresator będzie lepszy (poprawi smarność, oczyści spaliny, zwiększy liczbę cetanową) niż brak dodatków.

 

Gradacja dodatków do diesla (wg moich doświadczeń, obserwacji i badań) wygląda tak:

1. amsoil ADFCN

2. depresatory (osobiście stosuję k2 - jest chyba najtańszy, za to ma bardzo dobre właściwości)

3. smar do diesla firmy Kleen-flo

4. 2t, ale oczywiście nie każdy

5. paliwa premium

6. brak dodatków

 

PS. O bio jest bardzo dużo mitów, a ja nie spotkałem się z badaniami, które by w jakiś sposób dowodziły, że wpływa negatywnie na działanie wtryskiwaczy (wręcz przeciwnie). Jeśli ktoś ma do takowych dostęp, to chętnie poczytam :-) Moim zdaniem te mity wzięły się z tego, że mylone są dwa czynniki, które nastąpiły w jednym czasie - zwiększenie udziałów biododatków w paliwie oraz zmniejszenie ilości siarki. To ta druga zmiana wpłynęła jednak najbardziej na pogorszenie smarności ON.

 

PS 2. Trochę bez sensu zaśmiecamy temat ;)

Wg. mnie Archoil jest lepszy. Firma specjalizuje się w preparatach do oleju ale również do paliw i mają naprawdę bardzo zaawansowane technologicznie produkty, o parametrach , których nie posiadają konkurencyjne produkty. Ja polecam Archoila AR6900D-max - preparat do regularnego stosowania. Proponuje poczytać sobie na innych forach co użytkownicy o nim piszą bo mnie oczywiście nikt nie uwierzy. Zaleta tego preparatu jest kompleksowe działanie tzn. czyści, smaruje, poprawia efektywność spalania i podnosi liczbę cetanową. Koszt preparatu na 1l to 0,13-0,14 zł więc do przeżycia.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie polecam zapoznanie się z mapką:

 

https://www.uokik.gov.pl/kontrole_stacji_hurtowni_paliw.php

 

jest tam baaaardzo dużo orlenów. Kiedyś niedaleko mnie doszło do jakiejś pomyłki przy uzupełnianiu zbiorników i WSZYSTKIE auta wyjeżdżające ze stacji stawały w miejscu po przejechaniu kilkudziesięciu metrów ;) Nie mniej ja jestem daleki przed takim ocenianiem że wszystko od orlena to badziewie, no szczególnie że dostarcza on (przynajmniej teoretycznie) paliwa do większości koncernów w Polsce (chyba poza Lotosem, który też ma swoje na sumieniu). Nie ma co się dać zwariować. Jeśli ma się swoją stację, że od lat jest ok, to nie warto zmieniać bo coś się gdzieś usłyszało/przeczytało (wg informacji moich mechaników, po tankowaniu na stacji gdzie tankuję od zawsze już powinienem mieć milion awarii a jak dotąd nie miałem żadnej..).

Cytat

Wg. mnie Archoil jest lepszy

Nie testowałem, więc nie wypowiadam się, a tylko wtedy mógłbym powiedzieć że jest lepszy lub gorszy. Ale to możliwe oczywiście, podobnie firma FORTE ponoć produkuje bardzo dobre dodatki. Obie firmy są jednak poza moim zasięgiem finansowym :-)

 

PS. Może moderator wyłączy te nasze posty do jakiegoś nowego tematu? Trochę koledze nasyfiliśmy :(

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 21.10.2017 o 21:10, tomek evo napisał:

Napisz coś więcej.

Ale co - że nie dbają o czystość paliwa?
Zapytać wystarczy, jak do Boronowa dociera paliwo jednym rurociągiem. No chyba że już nie dociera tym sposobem...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdej stacji może Ci się coś dostać do wtryskiwacza (choć tak naprawdę filtr paliwa powinien to wyłapać).

Dolewaj do tankowania dobry dodatek, a osiągniesz znacznie lepsze rezultaty niż zmieniając markę paliw :-)

Naprawdę, jak nie stać Cię na Amsoila, Archoila czy Forte, to dolej depresatora K2. Robiłem w laboratorium porównanie paliwa z i bez niego i wynik był bardzo pozytywny. Za niewielkie pieniądze był wzrost smarności o 15% i liczby cetanowej o 3 pkt.

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, niebianskaskurwoala napisał:

Tzn. ja wiem o co chodzi - Andrzej-2010 nie zgadza się z moją opinią na temat paliw, a dokładnie co do tego, że uznaję olej 2T za wcale nieidealny dodatek do ON (tzn. uważam, że są lepsze dodatki). Nie ma tutaj niczego do wyjaśniania, bo mam na ten temat swoje zdanie wyrobione na podstawie doświadczeń i badań laboratoryjnych - nie przekonam go ani ja do swojego zdania, ani tym bardziej on mnie nie przekona do swojego.

Olej 2T ma swoje niezaprzeczalne zalety ale i również niezaprzeczalne wady. Pytanie czy stosować 2T mając możliwość stosowania dedykowanych preparatów pozbawionych wad oleju 2T opracowanych specjalnie pod kątem kompleksowej poprawy parametrów paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecenie z serwisu Renault: Nie tankuj na Orlenie, co 15000 km używać takiego wynalazku: http://www.perpetto.pl/kategorie/chemia-samochodowa/dodatki-do-paliwa/protec-common-rail-diesel-system-cleanprotect,p1505254877

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!