Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Kontrolka rezerwy NIE jest powiązana ze średnim zużyciem paliwa.

Wskazuje w momencie zapalenia, że w baku pozostało ok 10 litrów paliwa (może być to ciut inna ilość w zależności od wersji silnika).

Ze średnim zużyciem powiązany jest zasięg, który zresztą jest wyłączany w momencie zapalenia kontrolki rezerwy.

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Maciek napisał rezerwa na desce rozdzielczej nie jest powiązana ze średnim zużyciem zapala się w momencie gdy pływak znajdujący się w baku opadnie do wartości paliwa która pozwoli na pokonanie dystansu mniej więcej 100 km.

Edytowane przez DARREK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jeśli masz średnie spalnie 6l to pokaże się dajmy na to jak jest 60km do pokonania a jak masz 8l to bedize to 90km więc tak naprawde jedno wynika z drugiego i wszystko jest ze sobą powiązane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala się gdy pływak osiągnie konkretne położenie i wg moich obserwacji z kilku tankowań przy różnym średnim zużyciu zawsze jest to ta sama wartość, ok 10 litrów które pozostały.

(Zawsze leję do pełna, rezerwa zapala się jak komputer pokazuje zużyte 46 - 46.5 litra, do baku wchodzi mi zawsze 3 litry więcej niż pokazuje komputer - zaniża zużycie, a użyteczna pojemność baku podawana w instrukcji to 59 litrów)

Zasięg może być różny, te 10 litrów jest tak dobrane by wystarczyło na bezpieczne pokonanie 70-100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Przyznam, że nie mam pojęcia jak działa kontrolka rezerwy. W moim aucie jest tak, że po zużyciu około 49 litrów zapala się rezerwa i komputer pokazuje, że paliwa w baku jest jeszcze na około 100 km. Następnie po przejechaniu max 30 km (na trasie) ostatnia kreska robi się pusta w środku a potem już miga (zakładam że to znaczy że już praktycznie w baku zostały opary). Skoro komputer twierdzi, że nie ma paliwa to jadę zatankować do pełna  i wlewam 54 litry (zawsze). Zastanawiam się teraz czy bak faktycznie ma 59-60 litrów a komputer gdzieś to ukrywa czy może bak ma inną pojemność. 

 

Na trasie auto pali około 4l/100km więc taka różnica we wskazaniach to różnica w zasięgu o około 150km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej ogólnie unikać jeżdżenia na rezerwie, a tym bardziej na oparach. Pompa zassa syfu z dna baku i będą kłopoty. Zapala się rezerwa to tankujesz na najbliższej stacji i po problemie. Pojemność baku podana przez producenta jest przybliżona i lepiej jej nie sprawdzaj, bo diesla nie tak łatwo odpalić po tym jak zabraknie mu paliwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zawsze zapala się jak zostaje 60 km (czy tam 80 nie pamiętam dokładnie :D), a nie 100 czy tam 90... W Fabii miałem podbnie, nigdy nie zapalała się przy 100 km ale między 70-90 km do końca. Przykre jest do że przez chwile wyświetlane jest 60 km a potem "---" i człek już nie wie ile ma do przejechania. Podobno w sceniku jest tak że rezerwa świeci się na żółto a jak zapali się na czerwono to już trza bezwzględnie tankować.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od silnika. Od spalania zależy ile na rezerwie przejedziesz. Wskazania komputera należy traktować jako sugestię, a nie ufać mu bezgranicznie. Wystarczy zmienić styl jazdy, będzie bardziej pod górkę, czy w korku i prognozę szlag trafi. Osobiście praktycznie nie dopuszczam do tego aby rezerwa w ogóle się zapalała. Wywnioskowałem, że rezerwa zaświeca mi się przy około 12 litrach w zbiorniku. Komp pokazuje wtedy około 80 km zasięgu.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa "rezerwy" była już poruszana na forum. 

"Rezerwa" nie jest mierzona bezpośrednio pływakiem, lecz wyliczana przez komputer.

Proste doświadczenie, masz 1/2 zbiornika, zatankuj 10 litrów przy pracującym silniku. Teraz dalej w trasę.  Wskaźnik będzie dalej pokazywał ilość paliwa, jak ubywa, zapali "rezerwę"  odliczy do zera całkowitego, a w zbiorniku bezie jeszcze 10 litrów. :)

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego po każdym tankowaniu (zawsze do pełna) resetuję wskazania komputera. Wskazania kompa trzeba brać pod uwagę z dystansem. Każdy mniej więcej wie ile pali jego auto. Jeden z kolegów, który w 1.6 miał okazję wyjeździć paliwo do zera pisał, iż weszło mu 57,6l, a inny do całkowicie pustego zbiornika po spaleniu pompy paliwa 59l więc blisko deklarowanych 60. Producenci samochodów wiedzą, że niektórzy użytkownicy czasami zbyt serio odbierają wskazania zasięgu dlatego zwykle (choć nie zawsze) nawet gdy dojedzie się do 0 jest jeszcze trochę paliwa w zbiorniku.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganka II jest w tej kwestii bardzo precyzyjna, przynajmniej moja, zarówno odnośnie ilości spalonego paliwa vs. to co zatankowałem, jak i zapalania się rezerwy - w zależności od stylu jazdy faktycznie ok. 80-100 km i po paru km pojawiały się kreski - czyli czas na stację. Faktycznie nie miałem okazji wyjeździć jej nigdy do zera, ale po zapaleniu się rezerwy i przejechaniu kilku-kilkunastu km tankowałem ca. 55 litrów. W MIII na razie obserwuję wskazania komputera i wydają się być podobne jak wyżej opisane; jeszcze mi się rezerwa nie zapaliła, doszedłem minimum do dwóch kresek na elektronicznym wyświetlaczu i komputer pokazuje wyjeżdżone ok. 40 litrów, średnie spalanie 5,9 l/100 km, zasięg 250 km (z tego co pamiętam).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezerwa w dieslach będzie inna niż w silnikach benzynowych. Mi MII 1.5 101KM bardzo precyzyjnie pokazywała wartości spalania i zasięgu. Tylko, że tam na zbiorniku mogłem strzelić nawet około 1000 km. W benzynie stacji szukam po przejechaniu +/- 700 km.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zapaliła mi się rezerwa. Zasięg 90 km, spalanie wg kompa 7,5/100, zużyte wg kompa 47,4l, przejechane 628,5 km.

Tankowanie zasięg ---, spalanie wg kompa 7,5/100, zużyte wg kompa 49,1l, przejechane 650,5 km, weszło 47,24l do pierwszego odbicia, spalanie faktyczne 7,26/100.

Prosto licząc w chwili zapalenia się rezerwy spalone było 45,63l więc jeśli zbiornik tak jak mówi specyfikacja ma 60l to było w nim jeszcze jakieś 14 litrów.

Należy pamiętać również o tym, iż w przewodach paliwowych, filtrze, pompie będzie jeszcze jakieś 1-1,5 litra benzyny.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!