Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio sporo jeździłem i za każdym razem ten sam schemat. Gdy zapala się rezerwa komputer pokazuje że spaliłem około 47-49 litrów i gdybym w tym momencie zatankował do baku wejdzie 5 litrów więcej (czyli około 54 litry). To co mnie bardzo irytuje to że jadąc cały czas z prędkością 140km/h w momencie zapalenia sie rezerwy pokazuje zasięg 180km a potem w ciągu 20 km pokazuje że w baku już nic nie ma (jeden pusty kwadracik). Da się przyzwyczaić ale wkurza mnie że ostatni kwadracik wystarcza na około 30 km (zdaniem komputera). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma takich - nazwijmy to - anomalii. Jeżdżę dużo po mieście, dziennie ok. 40-50 km, wjeżdżam też na autostradową obwodnicę miasta i zdarza mi się trasa ca. 200 km średnio raz w miesiącu. Faktycznie - nie mam jeszcze dużego stażu w MIII, ale do tej pory zachowuje się tak samo jak MII z podobnym silnikiem. Rezerwa w MIII zapaliła mi się do tej pory raz, do końca wskazało mi 80 km, które po paru km zamieniło się w kreski. Do baku wówczas weszło ok. 54-56 litrów ON (podobnie miałem w MII, staż >90 kkm).

8 minut temu, Espeen napisał:

ostatni kwadracik wystarcza na około 30 km (zdaniem komputera)

Jak to stwierdziłeś? Jestem ciekawy czy rzeczywiście samochód tak pokazał. Sądziłem, że komputer wskazuje 80-100 km i bardzo szybko wartość znika na rzecz kresek.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że od momentu zapalenia się rezerwy do pustej jednej kreski przejechałem około 30 km (zakładam że pusta kreska to dodatkowy znak, że trzeba szybko udać się na stację, nie testowałem czy po pustej kresce jest jeszcze coś innego). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslach rezerwa na poziomie 6 litrów jest ok. Można założyć, że na rezerwie się nie jeździ beztrosko tylko rozgląda się za stacją więc zasięg do 100 km wydaje się być rozsądny. Ponieważ ja tankuję tylko na Shellu (służbowo i prywatnie) to gdy jadę w dalszą trasę planuję tankowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był taki czas, źe tankowłem tylko w Krakowie, na stacji Tesco. Dopiero przy wyprawie nad nasze morze musiałem się wyłamać. Rodzina w promieniu 200 km, w różne strony, niemniej spokojnie mi wystarczał zasięg autka. Na razie jestem mile zaskoczony MIII, bo wygląda na to, że będzie mi palić mniej przy tej samej eksploatacji. Chyba, że to złudzenie spowodowane mniejszym ruchem wakacyjnym :-D

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdzone 2 raz. Rezerwa zapaliła mi się gdy wg moich obliczeń było w baku jeszcze jakieś 14 litrów.

Rezerwa: zasięg 80 km, spalanie wg kompa 7,7/100, zużyte wg kompa 48,6l, przejechane 629,3 km.

Tankowanie: zasięg ---, spalanie wg kompa 7,6/100, zużyte wg kompa 50,2l, przejechane 653,2 km, weszło 47,37l do pierwszego odbicia, spalanie faktyczne 7,25/100.

Prosto licząc w chwili zapalenia się rezerwy spalone (faktycznie) było jakieś 45,62l.

Do 3 razy sztuka :-)

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie często tankujesz, strasznie :-) Może to faktycznie kwestia ustawienia rezerwy, jw. Ja jeżdżąc normalnie, jak wcześniej MII, gdzie miewałem minimum 6,8 l / 100 km (miasto), mam w MIII 5,5 - co nieustannie mnie dziwi i cieszy. Z ciekawości, muszę zrobić podobne obliczenia, coby zweryfikować komputer. Tylko najpierw trzeba dojechać do tej rezerwy :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslu piękna rzecz jeśli chodzi o spalanie i zasięg. Mam ostatnio sporo jeżdżenia więc Megi się przydaje. Teraz jeździmy też więcej gdyż żona w edukacji ma wolne, a ja na urlopie i korzystamy + trzeba pozałatwiać wszystko to na co nie ma czasu gdy człowiek pracuje. Od września od pn do pt autko będzie jeździło max 5 km dziennie.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trzeci raz za mną i przedziwną historię mam do opowiedzenia. Ponieważ przez ponad 10k km zdążyłem już trochę poznać auto i sprawdzić dokładność informacji podawanych przez komputer w odniesieniu do stanu rzeczywistego postanowiłem sprawdzić jak daleko zajadę na rezerwie. Więc po kolei. W aucie 4 osoby, bagażnik prawie pusty.

 

Auto zatankowane pod korek, 3 przejazdy można powiedzieć że w trasie na łączną odległość 150 km. Spalanie przed wjazdem na autostradę na poziomie 6,8l. Następnie autostradą 30 km około 120 km/h, później 170 km około 130-145 km/h i 30 km w cyklu mieszanym po aglomeracji śląskiej. U celu wskaźnik paliwa (od jakiegoś czasu) w połowie (niestety nie pamiętam ile komp podawał litrów), spalanie 7,8l. W drodze powrotnej znowu 170 km około 130-145 km/h + godzina w zatorze na autostradzie (stanie + posuwanie się o 10 m do przodu), 30 km około 120 km/h + godzina w zatorze na autostradzie (stanie + posuwanie się o 10 m do przodu). Przy zjeździe z autostrady spalanie podane przez komp 7,9l. Trasa 20 km i postój. Dwie kreski paliwa, zasięg 90 km. Komp informuje, że auto spaliło coś około 46l. Po postoju jedziemy dalej, do ulubionej stacji jakieś 55 km. Nie minęła chwila i zapaliła się rezerwa, jeden kwadrat paliwa, zasięg 80 km. Jedziemy. Jakieś 15 km od celu zgasł ostatni kwadrat paliwa (została sama ramka). Komputer podaje, że nie zużył jeszcze nawet 50l. Trochę w stresie ale jedziemy dalej po szybkim przeliczeniu, że nawet jakby spalanie było 8,5 to i tak powinniśmy przejechać 694 km więc niby spokojnie ale jak na szpilkach. Mijamy kolejne stacje z uśmiechem i lekkim niepokojem co będzie za chwilę. Najwyżej będziemy dreptać na stację, łapać stopa lub wzywać pomoc z AC, trudno. Dojeżdżamy do celu i moje zdziwienie nie miało granic kiedy do odbicia weszło 49,60l... przebieg 645,90, spalanie faktyczne 7,68l, spalanie kompa 7,80, spalone wg kompa 50,5l.

 

No i teraz zagwozdka. Po każdym tankowaniu zeruję komputer (spalanie/trip/średnią prędkość/zużyte paliwo). Spalanie w miarę się pokrywa, podane przez kompa zużyte paliwo również ale co się podziało ze wskaźnikiem paliwa i rezerwy nie mam zielonego pojęcia. Podczas postoju w zatorach obserwowałem wartość zużytego paliwa i rosła, spalanie wzrosło o 0,1. Potwierdza się też moja teoria, że rezerwa zapala się w okolicy 12-13l paliwa w zbiorniku przy założeniu, że faktycznie ma około 59. Czy po tym jak zgaśnie ostatni kwadracik i zostanie sama ramka jest coś jeszcze? Może zgasnąć jeszcze ramka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta tankuje zawsze "pod korek" krótko po wygaszeniu ostatniej kreski i paleniu się samej ramki i jeszcze nigdy nie weszło więcej niż 50 litrów benzyny. Coś mało dokładne te wskaźniki :)

Niestety średniego, chwilowego, całkowitego, itp. zużycia paliwa nie śledzę, nawet nie resetuję liczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, pbet napisał:

(...) zgasł ostatni kwadrat paliwa (została sama ramka). Komputer podaje, że nie zużył jeszcze nawet 50l.

To samo auto (MIII kombi), ale z kompletnie innym silnikiem (1.5 dCi) i ostatnio pokazał mi dokładnie tak samo! Do wyczerpania paliwa - wg wcześniejszych obserwacji - ok. 30 km, na stacji wcisnąłem ca. 53 litry (u mnie komputer zaniżył). Wniosek: jeśli w baku jest ca. 59 litrów, to miałem ich wówczas jeszcze 6. Czyli teoretycznie przejechałbym 80-100 km (spalanie ~6,5 l/100 km). To taka niedźwiedzia przysługa, bo chcąc oszczędzić nerwów samochód goni nas co chwilę na stację paliw. Jeśli jest tak jak piszą koledzy, że można zmienić w komputerze ilość litrów, przy których zapala się rezerwa - to ja koniecznie to muszę zrobić. Ale pewnie po gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!