Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ekonomia - diesel, benzyna czy LPG


subratri

Rekomendowane odpowiedzi

Jak masz srednie spalanie w 1.5dci 5.5l/100km to mój pali 7l lpg. Gatka tak jak właściciela golfa 1.9tdi, że mu się w 4.5 mieści. W Clio II 1.5dci miałem 6l/100 a scenic o wiele cięższy.

Przed wirusem robiłem na zbiorniku jakieś 850 km (dwa lejące wtryski)

Po wirusie i wymianie wtrysków (po 100zł z alegro) robię na zbiorniku około 1200 km. Mam 1.9 120 koni. Mam też 307 (już z FAPem) 2.0 HDi i ten pali mi około 5.8l (będzie wirus).

 

Butla 55 l (45 l netto) starcza na 450 km i waży pełna ok 60kg, ale za to nie wozisz paliwa w baku(max 15l) i koła zapasowego więc w sumie wychodzi na zero.

szkoda że zawieszenie myśli inaczej :) Koło waży jakieś...15kilo?? a butla 60.Czyli o worek ziemniaków więcej. Zbiornik zawsze masz pomiędzy osiami, żeby tylnym zderzakiem nie wlec po asfalcie. Zresztą... Co za pożytek z butli na 450 km? Co ile musisz tankować? Co 3 dni?? No bo do końca nie wyjeździsz bo raz - nie da się, dwa strach, że braknie i o zgrozo trzeba będzie na benzynie do stacji dojechać. I wtedy 30 na godzinę, żeby nie daj borze nie spalił paliwa co na rozruch miało być na pół roku.

A afera robi się dopiero jak spali to paliwo, bo pompę paliwa zatrze. I znowu trzeba rok dłużej autem jeździć, żeby się instalacja zwróciła. A zwrócić się wciąż nie chce...

Olej w dieslu też ubywa, ale rónież

Olej w dieselu ubywa bo to taka konstrukcja. Tak być musi. Ja pisałem o awarji. O zapieczonych pierścieniach i konieczności naprawy silnika (bądź też wymiany) Normalna grzeczna eksploatacja, silnik dopiero 190 tyś a tu kopci na niebiesko i nie wiadomo czemu... Pewnie uszczelniacze - to stówka za gumki i druga dla mechanika. Och nie pomogło, to szukamy dalej. Aż w końcu - to muszą być pierścienie. I lecimy - pierścienie uszczelki, panewki i dwa koła zginęło.

A diesel?? Czy on jest taki drogi? Turbina 7 stówek. Dwumasa - pada tak samo często jak sprzęgło w benzynie. Komplet do mojego 1.9 firmy LUK to 1900 zł. Niecałe. Można założyć sztywne za 1500. Do galaxy za całe sprzęgło płaciłem 1400 (dość dawno ale jednak) Ceny raczej są te same. A czy dwumasa pada? No jak się zakłada regenerowaną albo używkę to pada. Moja wytrzymała tyle samo co tarcza sprzęgła.

Nieszczęsny FAP. Jak się jeździ tylko po mieście to trzeba go od czasu do czasu samemu wypalić komputerem i kolejny przoblem z głowy. Takie wypalanie jest tańsze niż serwisowanie instalacji LPG.

No i jeszcze jedno o LPG - ile trzeba zimą przejechać, żeby się przełączył na gaz, ile trzeba później czekać aż silnik osiągnie swoją temperaturę? Często wogóle jej nie osiąga. Gaz wtedy mamy "gęsty" mieszanka zbyt bogata i pierścienie nie żyją 200 tyś a dwie zimy.

Jeździłem benzyną na gazie przez rok. Fajne rozwiązanie dla tych co jeżdżą po 5 km do pracy a czasami jadą gdzieś dalej. Wtedy to dalej można przejechać na gazie. Przy okzji zwiedzając co drugą napotkaną stację benzynową (gazową) ale można. foktycznie przejechać taniej choć napewno nie szybciej.

 

Dodano: 10 paź 2013 - 00:12

oh i jeszcze jedno - normalnie benzyna pali jakieś 7.5 (taz strzelam) załadujmy do auta teraz całą rodzinę, agaże i spalanie rośnie o 2 litry, jak się pojedzie trochę szybciej to o więcej chociaż tycz dziesięciu z regóły nie przekracza. W dieselu natomiast spalanie wzrośnie o pół litra i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz srednie spalanie w 1.5dci 5.5l/100km to mój pali 7l lpg. Gatka tak jak właściciela golfa 1.9tdi, że mu się w 4.5 mieści. W Clio II 1.5dci miałem 6l/100 a scenic o wiele cięższy.

Będziesz usatysfakcjonowany jak napiszę, że pali 6l i więcej ? To nie moja wina , że na trasie zejść do 4,5l to pikuś a w mieście zrobić powyżej 6l i zbliżyć się do 7l to trudna sprawa. Pisałem już, że użytkowałem 1.6mpi w felicji z powalającą moca 75 ps i w tych samych warunkach brał 6-6.5 trasa, miasto 9-10, średnio 8, więc nie uwierzę nigdy, że dużo cięższy, z większymi i szerszymi oponami Scenic spali tyle samo co Felicja. Dlatego założyłem średnio 8,5 PB i po przeliczeniu na LPG - 10 litrów.

Jeździłem przed Megane, clio 2 też 1.5 dci ale 65 konny zrobiony na 90ps i nigdy nie uzyskałem średniego 6 litrów poza 1 miesiącem zimowym, kiedy to były duże mrozy i robiłem wiele krótkich odicnków, to miałem 6,5 l.

Poza tym dolicz cena diesla w salonie jest średnio 10 tyś wyższa przy tym samy wyposażeniu

nie doliczam, bo nowe auta mnie nie interesują, a różnice cenowe przy używanych wieloletnich w PB i ON zacierają się.

o diesla dolicz jeszcze wtryski, dmumasę, filtr cząstek stałych czy turbo które trzeba bardzo dbać i regenerować co 150 tyś.

Dwumasy nie mam, filtra cząstek też nie, wtryski z mojego doświadzcenia bardzo trwałe a naprawa dziecinnie prosta i nie jest tak kosztowna jak się wydaje powszechnie, a turbina bardzo zadbana robi 200-250 tys ; )

w sumie subratri większość wyjaśnil i nie mam więcej do dodania.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

garść statystyk z kosztów użytkowania mojego auta na dystansie 68 409 zrobionych w ciągu trzech lat. - Renault Megane IphII, 2000 rok, 1.9 dTi 98KM

spalanie 5.56 l/100km (raz w miesiącu robię trasę około 600km, reszta to miasto, lub krótkie trasy, no i raz w roku wyjazd na wakacje - w tym roku 2600km).

koszt paliwa: 25.47 PLN/100km (zdaję sobie sprawę, że paliwo coraz bardziej drożeje, a to jest statystyka z trzech lat).

inne koszty: 18.66 PLN/100km (ubezpieczenie, naprawy, serwis i wymiany eksploatacyjne, a także wszystkie dodatki które kupiłem do auta, bez żarówek wycieraczek i płynu do spryskiwaczy)

razem paliwo i wydatki: 44.13 PLN/100km

w sumie na auto wydałem 30183.23 zł z tego na paliwo 17 415 zł, a na resztę 12 768 zł.

nie miałem problemów z panewkami, turbiną czy wtryskami. szczegółowe statystyki tutaj:http://www.motostat.pl/vehicle-stats/23180

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz srednie spalanie w 1.5dci 5.5l/100km to mój pali 7l lpg. Gatka tak jak właściciela golfa 1.9tdi, że mu się w 4.5 mieści. W Clio II 1.5dci miałem 6l/100 a scenic o wiele cięższy.

Yhy na pewno, jak ci palił 6 L 1.5 DCI Clio, to licz się z tym że podczas takiej jazdy benzyna nie spali ci 9 tylko 12L LPG, miałem Clio i na trasie palilo mi nawet 3.5L ON ( załóżmy że podczas twojej takiej jazdy spali Ci 9LPG) ostra jazda wyżej 5.5 nie wyszedłem, żebym nie wiem co robił(u ciebie była by 12LPG) a jak na spokojnie ci 1.5 dci palił 6L to może było skończone, bo to jest normalne spalanie 1.9 dci a nie 1.5, a i nie porównuj Vw 1.9 TDI bo to są bardzo oszędne silnik, passat syncro palił mi 5L na trasie do 100km/h, miasto 6.4L, znajomy ma ze zwykłym napędem i nad morze średnią mieliśmy 4.5L ON. Edytowane przez pauliosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przesadzajmy, 1.9 TDI wcale nie są bardziej oszczędne od 1.9 dCi/dTi i według mnie w podobnych klasowo samochodach spalanie powinno być zbliżone - mówimy o porównaniu silników zbliżonych mocą i momentem obrotowym, gdyż typów tych jednostek było zbyt dużo by generalizować, że TDI spali mniej niż dCi, czy odwrotnie.

 

Co do głównego tematu, to może ktoś pochwalił by się realnymi statystykami (tak jak ja to zrobiłem powyżej) dla samochodu zasilanego tylko benzyną, oraz gaz/benzyna. Jestem ciekaw jak innym to wychodzi, bo wg mnie u mnie nie jest źle.

Edytowane przez slawskip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jedno o LPG - ile trzeba zimą przejechać, żeby się przełączył na gaz, ile trzeba później czekać aż silnik osiągnie swoją temperaturę? Często wogóle jej nie osiąga. Gaz wtedy mamy "gęsty" mieszanka zbyt bogata i pierścienie nie żyją 200 tyś a dwie zimy.

Kolega chyba ma jakieś doświadczenia z instalacją mieszalnikową. Aktualne instalacje mogą się przepinać przy 10 stopniach reduktora, a o odpowiednią mieszankę dbają korekty chociażby po temperaturze. Inną sprawą jest dobór komponentów i majstra, który to stroi- 90% warsztatów w polsce nie dotyka korekt po temp.

Aktualnie nie ma tańszej jazdy (poza prądem) niż lpg.

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DTI mało palą, tak samo TDI na pompie, ale już DCI więcej jak i TDI na pompowtryskach. Co do gazu założyć i dwa, góa trzy lata i sprzedać samochód, ostatnio kumplowicały czas nierówno pracował i szarpał, do wymiany poszły wtryskiwacze, cewki, kable, świece, kable musiał oryginalne 320zł, bo na podróbach nie chciał chodzić, okazało się że powoli już traci życie reduktor, dwa lata oszczędności i teraz 2000zł wpakuje, fakt na dobry obiad mu zostanie, ja zimą robie odcinki 5km i często parę razy na dzień co dwie godziny. Fakt diesel się męczy, bo nie lubi takiej jazdy, ale LPG połowę drogi bym jeździł na benzynie, a połowę na gazie. Potem by przestygł silnik i od nowa tak samo, na samej benzynie jeździć, też się nie opłaca, miałem już i jeździłem to na ssaniu spalił mi tyle na dzień że na tym bym zrobił 200km spokojnie, dlatego mam diesla. Kiedyś były instalacje mieszalnikowe, owszem na 100tys. wymiana membran za 80zł i dalej wioo, teraz zastąpiła to elektronika, koszty są jakie są , za reduktor i wymianę butli sobie wymienię turbo albo wtryski zrobię... Ja uważam że teraz jedno z drugim w tych samych kosztach się użytkuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mieliśmy primerę 13 letnią, z czego 5 lat jak była u nas "pracowała" na gazie. Zero problemów. Tylko regularnie serwisować i można śmiało jeździć bez żadnych awarii. A przede wszystkim nie oszczędzać już na poziomie zakładania instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna grzeczna eksploatacja, silnik dopiero 190 tyś a tu kopci na niebiesko i nie wiadomo czemu... Pewnie uszczelniacze - to stówka za gumki i druga dla mechanika. Och nie pomogło, to szukamy dalej. Aż w końcu - to muszą być pierścienie. I lecimy - pierścienie uszczelki, panewki i dwa koła zginęło

Po to się robi pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach aby nie bawić się w nie potrzebne wydatki na remonty.

 

oh i jeszcze jedno - normalnie benzyna pali jakieś 7.5 (taz strzelam) załadujmy do auta teraz całą rodzinę, agaże i spalanie rośnie o 2 litry, jak się pojedzie trochę szybciej to o więcej chociaż tycz dziesięciu z regóły nie przekracza. W dieselu natomiast spalanie wzrośnie o pół litra i koniec.

No to teraz kolega pojechał z tym spalaniem. Moja meganka pali na trasie około 6,5-7l/100km (jazda z prędkością powyżej 100km/h, przeważnie na autostradzie z prędkością około 120km/h) a jak jedzie z bagażami i rowerami na dachu na wakacje to spalanie oscyluje właśnie w granicach 7,5l/100km z prędkością około 100km/h z powodu zmienionego środka ciężkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DTI mało palą, tak samo TDI na pompie, ale już DCI więcej jak i TDI na pompowtryskach.

bez przesady, między dTi (98KM), a dCi (102KM) różnica w spalaniu jest praktycznie niezauważalna (porównując dwa takie same auta, na takich samych oponach/kołach i prowadzone w takich samych warunkach przez tego samego kierowcę).

 

To, że w Megane II lub III silniki dci więcej palą, jest już związane z większą masą samochodów oraz większą ich mocą.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wychodze z założenia, że dCi, to silnik który mnie wykańcza... I przez niego zaczynam się zniechęcać do diesli... Teraz zastanawiam się nad Laguną II i mam dylemat czy wziąć 3.0v6 z LPG czy jakiegoś mocniejszego diesla (tylko że jak słysze o 2,2dCi to mi się odechciewa...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj nie bierz 2.2DCI, też nie zważałem na opinie w internecie, miałem 1.9 DCI a tam 2.2DCI to samo przecież i po dwóch tyg. zastukała panewka.. A powiem jeszcze że silnik tak ładnie pracował przy zakupie, ciszej i równiutko niż jak czasami widzę 1.9. Ja teraz bym brał lagunę 3.0V6 tylko te automaty, jakby były w manualach to bez zastanowienia.

bez przesady, między dTi (98KM), a dCi (102KM) różnica w spalaniu jest praktycznie niezauważalna

jest jest róznica do 1L ON.

To, że w Megane II lub III silniki dci więcej palą, jest już związane z większą masą samochodów oraz większą ich mocą.

to akurat nowe samochody lepiej jadą, ale i więcej potrzebują coś za coś...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!