Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane 2 1.6 16 v słabo ciągnie


venommm

Rekomendowane odpowiedzi

Zerknij na to

http://megane.com.pl/topic/51858-elektrozawor-i-kolo-zmiennych-faz/

opisałem co wymieniłem, praktycznie nic się nie zmieniło, na upartego może tej mocy deczko więcej, ale to tak na upartego...

Można powiedzieć, że niezauważalne.

Sprawdziłem wczoraj przyspieszanie, dodam tylko, że pierwszy raz rozpędzałem samochód w ten sposób, jakoś nigdy nie miałem potrzeby. Czas do setki wyniósł 14 sekund, czyli tylko o dwie sekundy więcej niż fabryczny, pewnie jakbym potrenował i wyczuł odpowiednie zmiany biegów, to o te dwie sekundy czas bym poprawił. Jest to realne moim zdaniem, bo na mój słuch nie było idealnie.

Wniosek taki jak podtrzymywałem wcześniej, że mimo ponad setki koni, jest mulasty.

Miałem okazję przejechać się astrą 90 koni, jeśli dobrze pamiętam to silnik 1,4. Samochód co prawda około 100 kg lżejszy, ale przyspieszenie nieporównywalne...

Tak, że ten typ tak ma i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Długo nie odpisywałem ale znalalzłem w końcu problem sam okazało się że uszkodzony był elektrozawór kzfr ;) clip nie widzał błędów ale sam zawór nie działał jak należy bo po jego odpięciu nie poczułem żadnej różnicy , prócz świecących sie kontrolek na desce rozdzielczej :)Wcześniej w miarę sie rozpędzał do 2 tyś obrotów a potem muł :) ale za to teraz wręcz przeciwnie zabawa dopiero się zaczyna przy ok 2 tyś obrotów ;) i jeszcze jedno sam zawór da sie rozebrać i rozciągnąć magiczna sprężynke która sie w nim znajduje ale w moim przypadku to nic nie dało ale warto było spróbować bo rozebranie tego dziadostwa trwało tylko chwile . W razie pytań piszcie chętnie pomogę jeśli będe umiał bo gdyby nie takie fora to straciłbym majątek na psełdo mechaników !!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 post http://megane.com.pl/topic/1032-elektrozawor-sterowania-zmiennych-faz-rozrza/page__st__32

z tym że ja nie rozbierałem go całego tylko dostałem sie do jego spreżynki a wystarczyło go wyciągnąć i delikatnie małymi kleszczykami rozgiąć zagiecia które trzymaja małą podkładke u dołu czujnika nastepenie wyciągnąłem spreżynke i ją rozciągłem niestety z marnymi skutkami bo niestety nic to nie dało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powiedzcie mi czy to normalnie jak dodam gaz do dechy podczas jazdy to ciśnienie kolektora z np. -250 bar(?) spada do -40 bar. Ale auto dusi jak wcześniej opisałem. To normalnie czy nie?

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie po dłuższej przerwie! Czytając wątek mogę stwierdzić,że moja Meganka ma takie same objawy jak u kolegi Venom.Po prostu dławi się przy przyspieszaniu. Postanowiłem poprosić też koleżankę,która ma Megane II 1.4 i zbierał się o niebo lepiej - wciskam gaz i nawet "wciska w fotel". U mnie ruszenie z piskiem - niemożliwe. Ogółem kończą mi się pomysły... Co zostało już wymienione i nie dało efektu:

-Cewki

-Świece

-KFZR

-Czujnik KFZR

-Filtr powietrza

-Przepustnica została wyczyszczona

-Nowe sprzęgło oraz wysprzęglik

-Czujnik wałka rozrządu.

Byłem w ASO na Clipie-pokazało jedynie czujnik wałka rozrządu.Czujnik wymieniony,błąd skasowany,samochód muli dalej. Choć zastanawia mnie jedna rzecz - są dni,że i moja Meganka potrafi wcisnąć w fotel. Przykład:jadę do pracy,samochód ma "moc"(na 15min :notacrook:), wracam z pracy - kompletny muł. I na odwrót.

 

Co więc teoretycznie zostało: Sonda lambda? Bo czasami mam wrażenie,że czuć dość mocno zapach benzyny,gdy samochód stoi odpalony na jałowym.

Pompa paliwa? Poprzedni właściciel chyba jeździł na 95 marnej jakości(paragony z dziwnych stacji z niska ceną PB95).

Map sensor? Ostatnio wyciągnąłem go i ku mojemu zaskoczeniu,jego uszczelki były od oleju(olej był także w kolektorze ssącym).

Potencjometr gazu? Możliwe,że uległ po prostu zużyciu?

I ostatni podejrzewany sprawca - kolektor. Czy takie pęknięcie jak na załączonym zdjęciu jest dopuszczalne? Może łapie tędy lewe powietrze?

Wybaczcie dość obszerny opis,ale taka liczba szczegółów może nasunie komuś z Was jakiś pomysł,co może wciąż "mulić" ten samochód...Pozdrawiam!

post-60614-0-56704100-1398021762_thumb.jpg

Edytowane przez G0rdon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Spróbuj uszczelnić silikonem. Ja pod dużą górkę (chyba 50 stopni), przyspieszam i dodaję gaz i nagle przestaje reagować i zwalnia i szarpie delikatnie. Redukcja na niższy bieg i tak samo. Więc jechałem stałą prędkością a inni wyprzedzali mnie seicento, maluch, porsche itd. Może być słaby dolot powietrza? Tzn. Zatkany?

 

Dodano: 15 maj 2014 - 17:04

Dzis byłem u mechanika, żeby dowiedzieć się czy coś do wymiany oprócz rozrządu. No i był do wymiany dodatkowo poduszka silnika jedna bo silnik latał. A i mówił ze rozrząd był przestawiony o 3-5 zębów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hello

Rozwinę temat, bo zauważyłem, że ostatnio moja Megi też słabo ciągnie, szczególnie poniżej 3,5 tys. na obrotomierzu. Na pewno jest problem z KZFR i/lub elektrozaworem, bo często się odzywa i terkocze. Ale, co ciekawe, zauważyłem, że naprawdę mocno zamula jak temperatura na dworze jest powyżej 20 celsjuszy. Myślałem, że to może być spowodowane włączoną klimatyzacją, ale przy wyłączonej klimie też zamula. Zatem pytanie - jak się ma temperatura powietrza do słabego przyspieszania? Dodam, że od razu widać wyższe spalanie o ok. 1-2 litry/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!