Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujniki przy termostacie


Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chce napisać, że szukałem po tematach, lecz do nie do końca.

Otóż na krótko działa mi wentylator, lecz nie załącza się podczas jazdy.

W silniku K7M mam przy termostacie 2 czujniki, zielony (pierwszy od góry) z tego co przeczytałem jest czujnikiem cieczy chłodzącej (lub jak kto woli temperatury wody), lecz nie wiem od czego jest ten drugi.

W temacie przeczytałem, że wentylator powinien się włączać jeśli czujnik jest wadliwy http://megane.com.pl/topic/19373-przy-jakiej-temperaturze-wlacza-sie-wiatrak/ czy to do końca prawda.

Przy której kresce powinien się załączyć wentylator (przy jakiej temp)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden czujnik do sterownika silnika a drugi do licznika

Wentylator chłodnicy jest załączany przez czujnik w dolnej części chłodnicy

Załączanie wentylatora jak czujnik wadliwy dotyczy phII, gdzie czujnik przy termostacie jest jeden

U mnie wentylator załączał się między trzecią, a czwartą kreską

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tablicy rozdzielczej mi dobrze pokazuje temperature. Więc jest pytanie który do czego.

W którym miejscu przy chłodnicy znajduje się ten czujnik?

 

Dodano: 22 paź 2013 - 18:54

teraz już zgłupiałem. Znów pogrzebałem po forum i przedstawiam wam foto

hosting_zdjec_1382460702__1403091044.jpg

przeczytałem gdzieś, że czujnik z brązową wtyczką jest do wysyłania sygnału na licznik, zaś ten drugi to jest o to właśnie czujnik cieczy chłodzącej. Czy to prawda?

W którym miejscu przy chłodnicy znajduje się ten czujnik?
Ponawiam prośbe i przepraszam za kłopot. Edytowane przez DruM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pogrzebałem troszkę w aucie i znalazłem przewód zasilania i masy do termoczujnika chłodnicy spiętego razem(gumę osłaniającą ktoś zdarł i złączył drutem). Czy to może być przyczyna nie włączania się wentylatora?

 

Dodano: 10 gru 2013 - 20:34

ma ktoś numery tego termowłącznika?

 

jak sprawdzić czy on działa? multimetrem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no dzisiaj dopiero zabrałem się za to :applause:

lecz zły czujnik kupiłem a mianowicie taki

hosting_zdjec_1388848276__beznazwy.png

ja mam wersje z klimatyzacją i doczytałem tu na forum że potrzebny jest o to owy czujnik

hosting_zdjec_1388848216__beznaz1wy.png

 

jest jeszcze jedno pytanie. Próbowałem jakoś na krótko włączyć i usłyszałem, że w przekaźniku coś "tyka" (tym pod maską). Więc przekaźnik do wymiany?

Edytowane przez DruM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik ma tykać :applause: po załączeniu na krótko powinien włączyć się wentylator. Nawet jak podepniesz czujni do instalacji bez wkręcania to jak go podgrzejesz to powinien załączyć się wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No normalnie ręce mi opadają. Właśnie zabrałem kostkę od termoczujnika i na krótko próbowałem podłączyć i właśnie słychać było takie pstrykanie z przekaźnika, lecz wiatrak nawet nie drgnął.

 

thumb_hosting_zdjec_1389201120__bez-nazwy-1.png

Na obrazku zaznaczyłem puntk na chłodnicy gdzie podchodzi podobna kostka jak do silnika wentylatora. Za co odpowiada ten punkt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Megan92 czytaj ze zrozumieniem, przecież wyraźnie napisał kolega DruM:

lecz wiatrak nawet nie drgnął.

Czyli problem jest w wiatraku. Możliwe że się spalił, skończyły się szczotki, rozsypało się łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!