Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik cofania w skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ponieważ w ostatnim czasie w mojej Megance III miałem problemy ze światłami wstecznymi i czujnikiem cofania tworzę temat, który może być pomocny.

 

Objawy usterki: początkowo co jakiś czas nie włączały się światła oraz czujnik cofania. Odkryłem, że czasem redukując i ponownie wrzucając bieg wsteczny, dopychając silniej gałkę, światła i czujnik się załączały. Stąd od razu przypuszczałem, że wina jest jakiegoś włącznika w skrzyni biegów, albo przetartych przewodów.

 

Najpierw skontrolowałem jednak elektrykę w module bezpieczników pod maską obok akumulatora. Nie zrobiłem wtedy zdjęcia, stąd zaznaczyłem miejsca sprawdzenia na przykładowym zdjęciu z internetu:

1. Sprawdziłem bezpiecznik nr 17 10A.

2. Bezpiecznik był dobry. Dalej sprawdziłem prąd na kostce MN blaszki 11 (przewód beżowy) i 12 (przewód pomarańczowy). Jeżeli tu nie ma prądu znaczy, że może to być uszkodzony przewód lub sam czujnik w skrzyni biegów.

3. Jeżeli na obu przewodach byłby prąd można sprawdzić przewód nr 2 (szary) na kostce CN (brązowa) - napięcie wychodzi z tego modułu na czujnik i światła cofania.

 

Dalej niż pkt. 2 nie szukałem przyczyny, bo u mnie właśnie problemem był czujnik w skrzyni, który można wymienić samemu mając kanał, lub podnośnik.

Wystarczy odkręcić osłonę silnika 4 śrubki zderzak i po 2 na środku i na końcu osłony (wykręcając warto patrzeć gdzie jaka długość śruby).

 

Następnie klucz 24 i wykręcenie czujnika (zielony) na górze skrzyni biegów - zaznaczony na zdjęciu kółkiem. Czujnik ma nr fabryczny 82000177718. Olej do uzupełnienia w skrzyni ELF NFJ 75/80 zupełnie nie jest potrzebny.

 

Po wypięciu kostki 3 pin z czujnika, a przed wykręceniem samego czujnika, wpiąłem kupiony na aukcji czujnik używany i światła oraz czujka od razu zaczęły działać.

 

Czas wymiany 10 minut.

Koszt proponowany wymiany w serwisie ASO 120zł za część 100 za wymianę = 220zł.

Koszt wymiany w warsztacie 20zł, za czujnik na aukcji dałem niecałe 70zł z wysyłką = 90zł.

post-59867-0-84215900-1384426284_thumb.jpg

post-59867-0-08744600-1384426393_thumb.jpg

post-59867-0-50533300-1384426399_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Szkoda, że mając to doświadczenie nie założyłeś tematu z poradą na forum. Nie wiedząc dokładnie, gdzie jest czujnik w skrzyni MegIII zajrzałem od dołu, a gdybyś wstawił temat z foto byłoby to pomocne dla mnie i innych forumowiczów...

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Taki czujnik kupiłem za 49 w sklepie motoryzacyjnym (zamiennik EPS), wymiana od góry (bez zdejmowania osłon), pod akumulatorem-5min

Witam

mam ten sam problem, tzn. raz na może 10 razy załączą się światła biegu wstecznego (także nie załącza się tylna wycieraczka gdzie mam ustawione że automatycznie ma się załączać przy wstecznym. TZN załącza się wycieraczka jak się załączą światła, czyli 1 na 10 razu)

I tak pomyślałem, że to czujnik wstecznego biegu do wymiany

Powiedz tylko czy trzeba akumulator wyjmować żeby się tam dostać, czy w jaki sposób jest tam dojście ?

 

AKTUALIZACJA

wyjalem akumulator zeby sie dostac do tgo czujnika ale nie dalo rady, tzn akumulator jest w takiej plastikowej skrzyni, wiec nie bylo przejscia. Obok akumulatora mam reduktor od instalacji LPG, takze w moim przypadku jedyna opcja to dostanie sie od dolu auta

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Do Amator43

Czesc mam meg 1,6 i o opisany problem z czujnikiem możesz podać cos bliżej odnosnie kupionego przez Ciebie zamienika

Faktycznie widziałem pod maska że mozna dostac sie do czujnika pod akumulatorem i mysle zamienic go samidzielne tylko kwestia zakupu czujnika w dobrej cenie dzięki za podpowiedz.

noandy

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziś wymieniałem włącznik świateł wstecznych. Udało mi się to zrobić od góry. Dostęp jest dobry tylko trzeba posiadać odpowiednie narzędzia. Ja musiałem przeciąć klucz oczkowy na dwie części, aby wykorzystać tą w rozmiarze 24. Od tego czasu wymiana trwała około 5 min. Koszt włącznika 58 zł. Testy, jakie przeprowadziłem w ramach identyfikacji problemu to wpięcie przewodu z żarówka 12V, co pokazało mi czy jest prąd w przewodach dochodzących do włącznika. Okazało się, że jest, to wymieniłem włącznik i gotowe.

Edytowane przez ksawek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Autor postu ma 1,6 benzynę. dlatego ściągał osłonę od spodu. W 1,5 dCi można to zrobić od góry nawet bez demontażu skrzynki akumulatora. Tylko z wtyczką czasem trzeba się poszarpać. Ale daje radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ponieważ ja także miałem problem z brakiem światła cofania i niedziającymi czujnikami parkowania, dopiszę kilka słów od siebie. Po sprawdzeniu wyżej wymienionych bezpieczników (były OK) uznałem, że przyczyną usterki jest wspomniany czujnik cofania zamontowany na skrzyni biegów. Ponieważ u poprzedników jego wymiana poszła szybko i sprawnie, stwierdziłem, że też się jej podejmę w moim 2.0 TCE.

 

Najpierw chciałem się dostać do czujnika od spodu. Po zdjęciu dolnej osłony starałem się wymacać ręką czujnik a potem zdjąć z niego wtyczkę i zacząć go wykręcać. Niestety nie udało się. Nie wiem ile miejsca jest przy silniku 1.6 (ze zdjęcia wyżej ciężko ocenić) ale u mnie już samo odłączenie wtyczki okazało się niemożliwe. Oczywiście biorę pod uwagę, że są ludzie bardziej wprawni niż ja i dysponujący kanałem bądź podnośnikiem (ja wjechałem na ułożone płyty żeby podnieść przód auta.

Drugie podejście to wymiana od góry. Tak też zaleca serwisówka (do której odsyłam). Według serwis manuala (21A. Reverse gear switch: Removal - Refitting) żeby dostać się do czujnika trzeba wyjąć akumulator a także wymontować skrzynkę/obudowę w której jest on umieszczony (80A Battery tray: Removal - Refitting).

Po dość czasochłonnym demontażu (ok. 2-3 godziny) udało mi się w końcu odsłonić i zobaczyć zielony czujnik cofania. Ponieważ, tak jak pewnie większość, nie dysponowałem specjalistycznym serwisowym kluczem nasadkowym 24 to posłużyłem się (jak wcześniej opisano) przeciętym na pół płaskim kluczem oczkowym 24. Myślę jednak, że przedłużona nasadka 24 też spełni swoją rolę. Trzeb się tylko upewnić, że tak jak przy świecach zapłonowych długość nasadki wystarczy by móc odkręcić czujnik.

Po wymianie na nowy czujnik nie sprawdziłem czy wszystko działa bo nie było przecież podłączonego akumulatora. A żeby go podłączyć trzeba z powrotem zamontować skrzynkę na której są różne sterowniki (no chyba ,że da się inaczej??).

 

Ostatecznie cała wymiana zakończyła się sukcesem ale przyznam, że się trochę narobiłem i nakląłem przy tym wszystkim. Tym którzy rzadko naprawiają swoje auto polecam zarezerwowanie większej ilości czasu. Od razu też powiem, że jeśli zlecimy taka wymianę komuś to istnieje bardzo duże ryzyko, że mechanikowi nie będzie się chciało ze wszystkim tak pieścić i nie poskładają wszystkiego tak jak należy a do tego mogą jeszcze co nieco połamać jeśli będą się spieszyć.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj wymieniałem czujnik ale w szczeniaku II phi. wymiana zajęła 10 minut. auto na podnośnik.zdjęcie osłony od spodu. nagięcie osłony od lewego koła ( kierowcy) zdjęcie kostki ( u mnie czujnik 3pinowy) , wykręcenie starego, pod koniec przytkanie palcem bo trochę oleju poleciało. wkręcenie nowego . złozenie i "włala":-) . także może w szczeniaku III jest gorzej? współczuję, acz doceniam ciężką pracę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
Dnia 31.07.2016 o 12:46, olos47 napisał:

Autor postu ma 1,6 benzynę. dlatego ściągał osłonę od spodu. W 1,5 dCi można to zrobić od góry nawet bez demontażu skrzynki akumulatora. Tylko z wtyczką czasem trzeba się poszarpać. Ale daje radę


Hej czy masz może fotkę od góry w którym miejscu znajduje się ten czujnik w 1.5 ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotek niestety nie mam. Ale czujnik w 1,5 dci jest na skrzyni pod akumulatorem. Najlepiej wyjąć akumulator i jego skrzynkę. - tzn. da się zrobić bez tego ale jak nie chcesz się mordować to wyciągnij skrzynkę akumulatora. Tylko, że ja mam skrzynię 6kę. Nie wiem jak jest w 5ce.

Edytowane przez olos47
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, przewertowałem forum w celu diagnozy, ale nic nie ma. W mojej Megane nie działają światła cofania oraz przeciwmgłowe tylne (przednie działają). Obstawiałem czujnik biegu wstecznego, ale jest sprawny (czujniki cofania działają, wycieraczka przy cofaniu również działa). Sprawdziłem bezpieczniki pod maską i wszystkie są ok. Nie mam pojęcia co może być nie tak... Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. może być zaśniedziała kostka pod fotelem kierowcy. Lub zaśniedziałe kostki w module UPC lub uszkodzony moduł UCH. Zakładam, że wykluczyłeś zaśniedziałe styki w lampach czy też uszkodzone żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!