Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik cofania w skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, aniewa napisał:

W M III jest skrzynia TL4 i tam wymiana to dopiero wyzwanie. Czujnik umieszczony bezpośrednio pod podstawą akumulatora z bardzo ograniczonym dostępem.

Oglądałem jak to wygląda. Faktycznie jest mało miejsca, ale jak mam ściągać całą obudowę, odpinać wszystko to chyba się pogimnastykuję. Mam solidną długą nasadkę 24 i grzechotkę 1/2".

Przydałaby się przedłużka przegubowa. Tam wadzi dolot do turbo. 

3 godziny temu, droopy napisał:

@czachus z tego co widzę, czujnik jest chyba ten sam, co do mojego M2 1.6 16V. Jeśli mogę coś pomóc, to na pewno nie polecam tych marki Vernet. W ciągu 3 lat wymieniłem 2 czujnik, z czego ten drugi lada moment pójdzie do śmieci, bo od pewnego czasu wałki odwala. Wsteczny zapala się z dużym opóźnieniem lub po majdaniu dźwignią zmiany biegów...Poważnie zastanawiam się nad oryginałem teraz, ktoś wie, czy są trwalsze? Wymiana czujnika niby prosta, ale upierdliwa, bo nisko w skrzyni jest.

Kupiłem oryginał bez znaczków za 40 zł. Chciał mi dać właśnie Vernet, ale mówię daj Pan Bitron :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko mam poza przegubem. Chyba dokupię :)

https://allegro.pl/oferta/wlacznik-swiatla-cofania-kadjar-talisman-bitron-9939142954?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Dokładnie taki, ale pojechałem do nich, bo mam blisko i policzyli mi 40 zł. 

20210224_212156.jpg 20210224_212216.jpg 20210224_212252.jpg 20210224_212257.jpg  20210224_212318.jpg

 

Dla potomnych, w 1,5 dci jest szybko i sprawnie z wymianą tego czujnika. U mnie po wyjęciu okazało się, że jest jakiś badziew bez oznaczeń (na zdjęciu). Przed awarią dawał już oznaki, bo ciął się sygnał z kamery cofania, czyli napięcie pewnie już było rwane. Odkręca się łatwo, wystarczy przełamać opór po tym kleju na gwincie. Z wkręcaniem to samo. Do pewnego momentu da się palcami, później trzeba kluczem, żeby przełamać opór tego białego kleju, czy uszczelnienia na gwincie. 

Ale do rzeczy. Da się dość szybko to wymienić. Nie potrzeba dwóch przedłużek. Wystarczy jedna. Ja mam 250 mm i przedłużkę przegubową. Bez przegubowej się nie obejdzie. Koszt w Castoramie to 13 zł :)

Wkładacie przedłużkę 250mm, a lepiej nawet z 50 mm wtedy nie będzie zawadzać o rurę od turbo. Wkładamy nasadkę 24 wraz z przegubem na czujnik, ustawiamy sobie przegub w lewo tak żeby go było widać i od lewej strony wkładamy przedłużkę i grzechotkę. Idzie jak złoto bez łamania sobie nadgarstków. Widać na zdjęciach już wkręcony nowy czujnik. Najwięcej problemów miałem z odpięciem wtyczki. Czas wymiany około 10 minut. Przed podpięciem radzę przepsikać wtyczkę płynem do połączeń elektrycznych, bo wiadomo jaka jest ich jakość w Renault ?

Strzałką zaznaczyłem przedłużkę, kółkiem czujnik. 

Enjoy :)

20210225_164759.jpg 20210225_164804.jpg 20210225_164718.jpg 20210225_184946.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mariuszekf napisał:

teraz odpala tylko na sprzęgle mimo że lewarek na luzie 

A to standard, mam 2 czujnik (i ostatni) tej marki i w obu wyglądało to dokładnie tak samo. Po paru tygodniach tylko odpalanie na sprzęgle <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam w Megane III 1,4 TCE czujnik wstecznego jest pod akumulatorem.

W którym miejscu coś podważyć (nacisnąć) we wtyczce by ją zdjąć ?

Znalazłem opis czujnika i jak na krótko zewrzeć światła cofania, czy zdjęcia się zgadzają bo nie jestem pewien ?

 

20210724_200907.jpg

post-4670-1257108313.jpg

20210725_120201.jpg

Edytowane przez Bazyl123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjęciu wtyczki ze zworką widać języczek, który wystarczy odchylić (podważyć) i pociągnąć wtyczkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czytam te posty i zastanawiam się jak to jest w Megane 2,0 dci 2007r, gdyż za radą forumowiczów  próbowałem dostać się do czujnika wstecznego od góry po zdjęciu aku i podstawy(nic nie widziałem) jak i od strony nadkola z lewej strony(też dupa).Jedynie po zdjęciu osłony silnika pod spodem dostrzegłem jakiś czujnik,który może odpowiadać temu co szukam ale dostęp jest tak hu...wy ,że masakra jakaś,o wypięciu wtyczki nawet nie wspomnę.Please help !!!!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

podpinam sie pod temat.
Mechanik ostatnio wymienił czujnik, teraz pytanie, czy charakterystyczne pikniecie oznajmiające wbicie wstecznego biegu powinno być za każdym razem czy są jeszcze inne warunki do spełnienia?
Pytam bo już zdarzyło sie ze zona cofała be czujników, ale teraz po wymianie czujnika powinno być ok. Nie mniej nie zawsze piknie przy wbiciu wstecznego ale czujniki działają... Narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!