Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik cofania w skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Czy awaria tego czujnika ma również wpływ na działanie tempomatu oraz podpowiedzi zmiany biegów? 

Po naprawie czujników cofania i światła cofania dla odmiany pojawiły się powyższe problemy megane 3 1.6 101km 2012. 

Możliwe, że czujnik ma złe parametry? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 14.11.2013 o 12:03, Sami napisał:

Witam, ponieważ w ostatnim czasie w mojej Megance III miałem problemy ze światłami wstecznymi i czujnikiem cofania tworzę temat, który może być pomocny.

 

Objawy usterki: początkowo co jakiś czas nie włączały się światła oraz czujnik cofania. Odkryłem, że czasem redukując i ponownie wrzucając bieg wsteczny, dopychając silniej gałkę, światła i czujnik się załączały. Stąd od razu przypuszczałem, że wina jest jakiegoś włącznika w skrzyni biegów, albo przetartych przewodów.

 

Najpierw skontrolowałem jednak elektrykę w module bezpieczników pod maską obok akumulatora. Nie zrobiłem wtedy zdjęcia, stąd zaznaczyłem miejsca sprawdzenia na przykładowym zdjęciu z internetu:

1. Sprawdziłem bezpiecznik nr 17 10A.

2. Bezpiecznik był dobry. Dalej sprawdziłem prąd na kostce MN blaszki 11 (przewód beżowy) i 12 (przewód pomarańczowy). Jeżeli tu nie ma prądu znaczy, że może to być uszkodzony przewód lub sam czujnik w skrzyni biegów.

3. Jeżeli na obu przewodach byłby prąd można sprawdzić przewód nr 2 (szary) na kostce CN (brązowa) - napięcie wychodzi z tego modułu na czujnik i światła cofania.

 

Dalej niż pkt. 2 nie szukałem przyczyny, bo u mnie właśnie problemem był czujnik w skrzyni, który można wymienić samemu mając kanał, lub podnośnik.

Wystarczy odkręcić osłonę silnika 4 śrubki zderzak i po 2 na środku i na końcu osłony (wykręcając warto patrzeć gdzie jaka długość śruby).

 

Następnie klucz 24 i wykręcenie czujnika (zielony) na górze skrzyni biegów - zaznaczony na zdjęciu kółkiem. Czujnik ma nr fabryczny 82000177718. Olej do uzupełnienia w skrzyni ELF NFJ 75/80 zupełnie nie jest potrzebny.

 

Po wypięciu kostki 3 pin z czujnika, a przed wykręceniem samego czujnika, wpiąłem kupiony na aukcji czujnik używany i światła oraz czujka od razu zaczęły działać.

 

Czas wymiany 10 minut.

Koszt proponowany wymiany w serwisie ASO 120zł za część 100 za wymianę = 220zł.

Koszt wymiany w warsztacie 20zł, za czujnik na aukcji dałem niecałe 70zł z wysyłką = 90zł.

post-59867-0-84215900-1384426284_thumb.jpg

post-59867-0-08744600-1384426393_thumb.jpg

post-59867-0-50533300-1384426399_thumb.jpg

Objawy mam te same ale widzę że u mnie zamiast bezpiecznika 10A jest 15A w tym miejscu,  bezpiecznik nie spalony ale czy ma to robi jakąś różnice w tym przypadku? Skrzynka bezpieczników oczywiście taka sama jak ja zdjeciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zagi999 napisał:

u mnie zamiast bezpiecznika 10A jest 15A w tym miejscu,  bezpiecznik nie spalony ale czy ma to robi jakąś różnice w tym przypadku?

W tym przypadku to nie robi żadnej różnicy. Przy ewentualnym zwarciu spali każdy bezpiecznik. Producent samochodu wyliczył, że do zabezpieczenia tego obwodu wystarczy bezpiecznik 10 A i taki dla świętego spokoju należy założyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 10.08.2022 o 11:28, Zagi999 napisał:

Objawy mam te same ale widzę że u mnie zamiast bezpiecznika 10A jest 15A w tym miejscu,  bezpiecznik nie spalony ale czy ma to robi jakąś różnice w tym przypadku? Skrzynka bezpieczników oczywiście taka sama jak ja zdjeciu

Mała aktualizacja,  po wymianie bezpiecznika na 10A światło cofania i czujniki odżyły na "chwile" , wystarczy go odpalić , pojeździć trochę,  zgasić i bezpiecznik spalony , nie ważne czy to 10a czy 15 , każdy Się spalił. Oznacza to gdzieś zwarcie tak? Mial ktoś podobny problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czytam i szukam(może słabo).Wszyscy piszą że czujnik jest pod akumulatorem. A u mnie jest inaczej.Megane 3 1.5dci 90KM 2013r.Nie pamiętam kodu skrzyni.Do wymiany wystarczyło ściągnąć lewe koło. Ogarnąłem w 20minut i 2 browary. Najważniejsze sprawy:

1.Nasadka przedłużana 24(w OBI 17zł)

2.Nowy czujnik o nr.8200177718

3.Trzeba być szybkim w zamianie czujnika starego na nowy przy wymianie chyba że od razu wymieniamy olej w skrzyni(będzie leciało całym otworem)

4.Wtyczkę wyciągamy podwżając "dzyndzel"(na foto pokazuję go kciukiem)

5.Kontrola gumki uszczelniającą wtyczkę(u mnie uszkodzona,styki zaśniedziałe).Założyłem nową.

6.Nowy czujnik dokręcamy z czuciem,obudowa to "amelinium"

Chyba niczego nie pominąłem. Może komuś się przyda.

Poniżej parę fotek:

 

czujnik gdzie jest.JPG

czujnik nasadka.JPG

czujnik wtyczka.JPG

czujnik gumka.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!