Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PANNE INJECTION, który przewód?


ambarass

Rekomendowane odpowiedzi

bo skąd się biorą pęcherze na powrocie

I pewnie będzie nobel dla tego kto to odkryje :)

Pierwsze podejrzenie pada na nieszczelne mocowania na filtrze lub pompie ale wystarczy cienki przewód z powrotów z samych wtryskiwaczy odłączyć od układu i pęcherze giną. Czyli wężyki są szczelne i ta przyczyna odpada. A skąd powietrze w tym cienkim przewodzie od wtrysków? Wygląda na to, że to wina samych wtryskiwaczy tym bardziej, że ta usterka najczęściej dotyczy tych co tam coś grzebali.

Z kolei trudno sobie wyobrazić by wtryskiwacz w jakiś sposób "produkował" powietrze, sam jest mocno skręcony, panuje w nim duże ciśnienia i powinien raczej puszczać paliwo bokami niż zasysać powietrze.

 

hmm to zaworek w lecie się nie otwiera? nie sądziłem, że ta blaszka działa jako bimetal

W naszych filtrach to właśnie ten bimetal steruje temperaturą paliwa, w innych filtrach ogrzewanych np. elektrycznie to komputer decyduje o załączeniu grzałki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych filtrach to właśnie ten bimetal steruje temperaturą paliwa
no to będę musiał rozpruć podczas wymiany teraźniejszy filtr i przyjrzeć się szczegółowo tej blaszce. poprzednie oględziny nie wskazywały na nic takiego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm... coś nie kumam: pompa wtryskowa nie zaciąga paliwa z baku, a o braku paliwa w przewodach pisałeś:

Paliwa nie ma w żadnym przewodzie, czyli na gruszce, na głównym przewodzie gdzie idzie paliwo z baku.

za paliwo w przewodzie głównym odpowiada elektryczna pompa paliwa - umieszczona jest przy baku

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za paliwo w przewodzie głównym odpowiada elektryczna pompa paliwa - umieszczona jest przy baku

w 1,5 dci nie ma pompy elektrycznej umieszczonej przy baku. Do odpowietrzania układu jest tylko gruszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dałbym sobie dwie ręce uciąć, że kiedyś w Klinice wyjmowaliśmy z baku Scenika II 1,5 dCi (własności userki Zagusia) pompę elektryczną o taką identyczną:

http://allegro.pl/renault-scenic-megane-ii-1-5-dci-pompa-paliwa-i3734335721.html

http://allegro.pl/renault-scenic-ii-1-5-dci-pompa-paliwa-gwar-i3737438871.html

bo ciekło jej na uszczelce...

 

ale skoro mówisz, że nie ma, to może za bardzo pijany byłem i nie pamiętam... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrarek ma rację, jest pompa w baku. Znaczy troszkę temu to pisałem, zaciągłem paliwo a i tak nic z tego, auto zmulone, cięzko chodziło. Wymieniłem zaworek na pompie, nie pomogło. Dałem pompę do sprawdzenia i nie opłacało się jej regenerować ponieważ szły już z niej opiłki.(Ola boga...na wtryski nie poszło-na szczęście) Kupiłem używkę i auto pyka, czuć większą kulturę pracy niż wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą ręką to bym uważał bo nie odrośnie :) osobiście dwa razy wyjmowałem smok ze zbiornika paliwa w 1,5 dci zarówno 82 jak i 101 KM i nie zastałem tam pompy. W niektórych 1,9 dci były stosowane pompy elektryczne ale wówczas nie montowano gruszki. Ogólnie zasada jest taka, że jak jest gruszka to nie ma pompy elektrycznej. Gdyby była to po włączeniu byś ją słyszał pod tylnym siodłem.

A, że sprzedawcy piszą to piszą... i nic więcej.

Na schematach elektrycznych dotyczących silnika 1,5 dci nie występuje elektryczna pompa paliwa.

Może się mylę ale osobiście w 1,5 dci nie spotkałem takiej pompy.

 

dodano

no i okazuje się, że w 106 konnej wersji już jest :)

jednak nieprawda, tu też nie ma, kolega ambaras narobił mi trochę ambarasu w głowie :)

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://sklep-oleje.pl/pl/p/LIQUI-MOLY-DIESEL-SPULUNG-500-ml/426 mechanik polecił to, kupiłem i zalałem do pełna.

Aniewa...chcesz nie wierz. MAM 1.5 DCI 106 KM mam taką pompę, ona występuję chyba w każdym, w tych starszych nie wiem.

Edytowane przez ambarass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie zasada jest taka, że jak jest gruszka to nie ma pompy elektrycznej.
no nie do końca tak jest, jak piszesz...

sprawdzę to uruchamiając zasilanie, bez uruchomienia silnika - jeśli jest pompa, to w moim filterku będzie widać strużkę ON. BTW - gruszkę też mam, a i w tamtym sprzęcie (z pompą elektryczną) gruszka była :)

 

mechanik polecił to, kupiłem i zalałem do pełna.
to jednorazowe zastosowanie. stałe stosowanie oleju 2T eliminuje powstawanie opiłków. poczytaj w necie o tym, bo problem dotyczy nie tylko silników dCi Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kapujesz...

to olej 2T do smarowania elementów (pompa, wtryski), a nie do czyszczenia/przeciwzamarzania. dolewanie tylko w zimie nie ma sensu.

najtańszy jest MIXOL, ale są oleje z nieco lepszymi właściwościami..

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę nie kumać, ale staram się zrozumieć. Dobra, masz swoje zdanie. Na punkcie tego preparatu masz bzika :) Będę dolewał, jak sobie pan życzy :) Ale jak coś będzie nie tak to wtedy przyznam, że jesteś głupcem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!