Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PANNE INJECTION, który przewód?


ambarass

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem zaworek na pompie, nie pomogło. Dałem pompę do sprawdzenia i nie opłacało się jej regenerować ponieważ szły już z niej opiłki.(Ola boga...na wtryski nie poszło-na szczęście

Ta pompa nie daje mi spokoju. Nie wiem o jakiej pompie piszesz. Czy wymieniłeś zaworek na pompie w zbiorniku czy na silniku?

Którą pompę dałeś do sprawdzenia, tę ze zbiornika czy tę z silnika? Która pompa robiła opiłki? Ta używka co ją kupiłeś to poszła do zbiornika czy na silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgen - http://allegro.pl/renault-scenic-ii-1-5-dci-pompa-paliwa-gwar-i3737438871.html mam identyczną w baku. Zgadzam się, nie słychać jej. Też jest to dla mnie lekka zagadka. Być może ona jest tylko od tego by pokazywać poziom ON...w baku.

aniewa - padła mi pompa wtryskowa, przy silniku. Na niej wymieniłem zawór, lecz nie pomogło. Znaczy na tej starej auto chodziło, ale tak jak pisałem (objawy typu, brak mocy, na desce wyświtlało się usterka wtrysku' Po wymianie pompy, nie ma takiego problemu. Było to efektem złego smarowania pompy, jakby zatarta i już waliła opiłkami.

Edytowane przez ambarass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może ona jest tylko od tego by pokazywać poziom ON...w baku

To może jest to tylko czujnik poziomu paliwa nie pompa. Bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić występowanie pompy i gruszki, jedno zakłócało by w pewnym sensie pracę drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mówię, że jest zagadka! Już teraz to mi się w głowie popier... :) NA pewno nie słychać jej, więc prawdopodobnie nie zaciąga paliwa.

Sprawa wyjaśniona ta o to 'pompa' to nie pompa :) Jest to czujnik poziomu + sitka i przewody z których pobierane jest paliwo.

Edytowane przez ambarass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, nie słychać jej. Też jest to dla mnie lekka zagadka. Być może ona jest tylko od tego by pokazywać poziom ON...w baku.

Zazwyczaj jest taki moduł w baku a czy jest w nim pompa to już inna bajka.

Najlepiej to sprawdzić po ilości czynnych pinów w wtyczce przyłączeniowej.

Przynajmniej 2 zawsze są od poziomu paliwa.

Niestety dla samej ciekawości nie chce mi się auta w taką pogodę rozbierać, by się do wtyczki dostać.

Zaraz lookne do schematów może tam coś znajdę.

 

Dodano: 22 gru 2013 - 14:21

tak więc ze schematów z lipca 2007 wynika:

schemat o kodzie 199, czujnik poziomu paliwa, ma tylko 2 przewody

thumb_hosting_zdjec_1387717714__5.jpg

Ale już kostka elementu 199 ma ich 4

thumb_hosting_zdjec_1387717839__6.jpg

Gdzie rozpiska pinów wygląda następująco:

thumb_hosting_zdjec_1387717955__przechwytywanie8.jpg

I tak jest dla obydwu opcji nadwoziowych, normalnej i przedłużanej, oraz z ksenonami czy też bez nich, jak również z otwierana szybą w klapie.

Ani pól słowa o rodzaju zasilania paliwem (benzyna/ON)

Natomiast schemat o kodzie 833- czujnik i pompa paliwa ma taki schemat:

thumb_hosting_zdjec_1387718196__przechwytywanie6.jpg

Brak przy nim rozpiski pinów w kostkach ale co ważne w opisie schematu jest do wyboru tylko jedna opcja ESS, a ta oznacza zasilanie silnika benzyną:

thumb_hosting_zdjec_1387718386__przechwytywanie7.jpg

Z powyższego wynika, że w dieslach nie jest to takie pewne czy pompa jest w baku, albo jest, a została umieszczona w całkiem innym schemacie, którego nie odnalazłem.....

Na innych schematach jakie przeglądałem, dotyczących mojego silnika K9K z oznaczeniem 732 takich jak;

1105 REGULATOR PRZEPŁYWU PALIWA

1032 CZUJNIK CIŚNIENIA RAMPY PALIWA

120 MODUŁ ELEKTRONICZNY UKŁADU WTRYSKU

nie widziałem elementu 833 czyli elektrycznej pompy paliwa w zespole pływaka w baku....

Jest za to na nich widoczny element 119- czujnik poziomu paliwa, z jego 2 przewodami na szynie CAN.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden silnik 1.5dci nie miał elektrycznej pompki w baku wszystkie funkcjonowały tak samo pompa wtryskowa, zasysała paliwo z baku. To co było pokazane z alledrogo to nic innego jak czujnik poziomu paliwa wraz z filtrem wstępnym paliwa. Gdzie jest zamontowane sitko by syfu z baku nie ciągnąć. Przy okazji również jest to ujście paliwa powrotnego do baku.

 

Pompka elektryczna pojawiła się dopiero w megane III przy silnikach 1.5dci

Silniki 1.9 dci posiadały elektryczną pompkę

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem jeszcze dopisać:

Myśląc logicznie i analizując inne posty z problemami zasilania paliwem diesli, to gdyby takie pompy były w baku, nie byłoby problemów z cofającym się paliwem i zaworkami zwrotnymi. taka pompa podała by odpowiednią ilość paliwa jeszcze przed rozruchem silnika.

Nawet bąble powietrza w przewodach by przepchnęła przez pompę wtryskowa tak jak można to zrobić ściskając gruszkę, przy zapalonym silniku...

Tak więc teraz nie wiem czy oczekiwać odciętych rąk,

http://megane.com.pl/topic/52702-panne-injection-ktory-przewod/page__view__findpost__p__377988

bo jeśli takie coś wyciągali, to nie znaczy że to jest pompa paliwa, a tylko zespół czujnika poziomu paliwa...

Patrząc pobieżnie, prawie identycznie wyglądające są w benzyniakach ale tam już pompa paliwa jest zabudowana.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić występowanie pompy i gruszki, jedno zakłócało by w pewnym sensie pracę drugiego.

dlaczego nie możesz wyobrazić? elektryczna pompka podaje paliwo do pracującego silnika. ręczna (gruszka) jest tylko do odpowietrzenia. żadna nowość w takim rozwiązaniu - jedno drugiemu nie przeszkadza. takie tandemy są z powodzeniem stosowane.

 

BTW - widać nie logicznie myślę i chyba napiszę do RENAULT skargę i zażalenie, by opisywali swoje części dokładnie! ja piszę o nieistniejącej pompie, tutaj koleś o zasłaniaczu...

http://megane.com.pl/topic/52963-zaslaniacz/page__p__378083#entry378083

nie logiczne, nie logiczne :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie możesz wyobrazić? elektryczna pompka podaje paliwo do pracującego silnika. ręczna (gruszka) jest tylko do odpowietrzenia.

Bo to nielogiczne! Pompa wtryskowa w dci ma w sobie dodatkową pompę łopatkową do podawania paliwa do silnika a konkretniej do pompy wysokiego ciśnienia. Do odpowietrzania jest albo gruszka albo pompa elektryczna w zbiorniku. Pompy elektryczne stosowane w dci pracują tylko przez minutę by odpowietrzyć układ i po tym czasie są automatycznie wyłączane aż do następnego uruchomienia silnika.

Byłoby to logiczne gdyby pompy wtryskowe nie miały w sobie pompy zasysającej paliwo ze zbiornika.

 

Druga sprawa: dlaczego żaden benzyniak nie ma gruszki do odpowietrzania? bo to robi z powodzeniem pompa z zbiorniku. Producenci samochodów nie są aż tak rozrzutni by stosować po dwie pompy.

 

żadna nowość w takim rozwiązaniu.....jedno drugiemu nie przeszkadza. takie tandemy są z powodzeniem stosowane.

Jestem ciekaw gdzie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was,

to ja wrócę do tematu mojego PANNE INJECTION i problemów z zapalaniem. Trochę w sobotę pogrzebałem - dostęp w modusie jest koszmarny.

Mam niestety ogromne ilości powietrza w układzie i nie wiem jak je usunąć dlatego wszystko opiszę.

thumb_hosting_zdjec_1387744110__modus1.jpg

1. Zaznaczone kółeczkiem to podobno zawór odpowietrzający - nie umiem tego odkręcić, wyciągnąć, nic. Odłączyć od pompy oczywiście potrafię. Jest zaznaczone aby kręcić w lewo ale nie ma czym kręcić. Nie ma miejsca na śrubokręt Próbowałem na siłę nożem to podważyć to tylko poniszczyłem plastik. Powiedzcie mi proszę jak to odkręcić bo nie daje rady...

2. Przewód doprowadzający paliwo do pompy miałem rano pełny, nie pusty. Jednak w momencie rozruchu ogromne "dziury" powietrza wędrowały do pompy, dopiero po odpaleniu 2-3s kręcenia leciało paliwo ale ciągle z ogromnymi bąblami powietrza. Jednak znacznie mniejszymi niż przy odpalaniu - jestem przerażony ze poprzedni właściciel tak jeździł.

3&4. Powrót z wtrysków, po odłączeniu od powrotu z pompy istotnie zmniejszyło ilość baniek powietrza na powrocie w miejscu zaznaczonym numerem 5.

 

W tym aucie jest tak ciasno, że gruszka jest wciśnięta pod samą karoserie, nie da się nawet ręki włożyć.

Co byście sugerowali? gdzie jest przyczyna tak dużej ilości powietrza w układzie? Jak mi powiecie jak odkręcić ten zawór [punkt 1], to spróbuje tam pociągnąć ropę z powietrzem.

 

Drugie pytanie jest takie - szukam powrotu do baku gruszka nie jest bezpośrednio połączona z pompą, powrotu do baku szukać przy filtrze?

thumb_hosting_zdjec_1387745253__modus2.jpg

za gruszką mam metalowy przewód, w nim też jest paliwo? Z góry przepraszam za "trywialne" pytania.

dzięki

Edytowane przez Robert_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert_P... gruszkę masz w czarnych zaczepach, jeden z nich widocznu na 2 fotce poniżej cyfry 1 i powyżej cyfry 2. drugi taki sam jest z drugiej strony gruszki.

Wyciągnij ją z nich, będziesz miał dość miejsca by ją ściskać.

Zapal silnik i na pracującym ściskaj gruszkę przez pół minuty- minutę, w odstępach 5 sekundowych.

Bąble powietrza powinny być przepompowane do pompy wysokiego ciśnienia i albo powędruja przelewem albo silnik je skonsumuje.

Jeśli po jakimś czasie po zgaszeniu silnika zauważysz kolejne, to szukaj nieszczelności na przewodach od gruszki do pompy wtryskowej.

Trzeba to uszczelnić, by nie zasysało powietrza do przewodów i odpowietrzenie powtórzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK tak zrobię i dam znać jakie efekty. W dalszym ciągu będzie jednak pomocne jak ktoś mi napisze jak odkręcić ten zawór odpowietrzający na pompie? (numer 1 na zdjęciu z poprzedniego posta)

Druga rzecz jaką chce zrobić, ponieważ duzo czytałem w tym temacie i taki problem ma mnóstwo osób, to powrót z pompy i przelewów puscić do butelki(zatkać filtr odpowiednio) i zobaczę czy jak zaciąga paliwo tylko z baku jest powietrze. Najbardziej martwi mnie to, ze jak ludzie z tym problemem idą do mechaników to otrzymują najprostrzą najprostszą odpowiedź -> wtryski/pompa a po naprawie dalej jest to samo.

Z kolei jak puszcze 100% powrotu do baku... stracę ogrzewanie paliwa w czasie ujemnych temperatur...

A moim problemem jest za doża ilość powietrza w układzie ponieważ gdy PRZED odpaleniem, podpompuje gruszką, po 3 scisnieciach staje sie twarda i auto pali od strzału.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zaopatrz sie w dużą butelkę bo przelew z wtryskiwaczy jest nie wielki, ale pompa już swoje przelewa żeby paliwo się po bokach nie lało.

 

Powrót możesz puścić od razu do baku ale musiał byś wstawić grzałkę elektryczną tak jak umniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!