Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator , akumulator pomiar 14,67 V


Rekomendowane odpowiedzi

Chłopie zamotałeś się , sam znalazłeś w sieci o ładowaniu małym prądem do 16.5 .

Pisałem ci że długie ładowanie minimalnym prądem jest ważne a ty wyłączasz prostownik .

Pisałem ci też że twój prostownik jest słabo wyskalowany i nie pokazuje małych prądów tylko zero .

Czego się boisz jak jest złom to jest złom a jak go dobę podładujesz to może się poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od tego że jak pisał kolega audikom prostownik mam kiepsko wyskalowany. Ładowałem aku 24 godziny włożyłem do auta i lata więc chyba do jesieni jeszcze polata . Fakt rewelacja to on nie jest ale śmiga . Prawdopodobnie załatwiłem go krótkimi trasami i tak przez rok !!! Aku Varta C6 żadna rewelacja muszę coś kupić na zimę . Tylko co ? Dziękuje wszystkim za pomoc i sugestie . Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam poziom elektrolitu , czy sprawdzałeś .

Dobrze że trochę poprawiło , dobrze piszesz: krótkie trasy ciągle włącz. światła i zapewne nawiew i aku nie wyrabia .

Teraz musisz go doładowywać np. wolny weekend czy tak na codzień , coś takiego , nie bać się podłączać na całą dobę , automat prostow. nie powinien go przeładować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe dyskusje drodzy panowie. Jeden twierdzi iść w ponad 16V, inny niżej. Wydaje się, że wysłużone sprzęty można testować wyższym prądem bo i tak wiele nie zepsujemy a możemy poprawić. Co do podładowywania nowych to raczej zostańmy przy magiczej granicy 14,4V(tu jest super wirowanie od 14,40 do 14,49) :) Poważnie to zastanawiam się czy takie podładowanie nie podnieść jednak z 14,4 plus coś tam (tak ustawiłem na automacie) do 14,50V :?: Są różne szkoły. W kupnych, gotowych prostownikach mamy często funkcję zima/AGM czyli do 14,7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie. Sprawa z akumulatorami jest następująca:

Nie zaszkodzi mu jak dostanie napięcie większe niż te magiczne 14,4V-14.6V. Jest jeden warunek natężenie prądu. Akumulatory się niszczą jak są gwałtownie ładowane dużym prądem. Z akumulatorami miałem swego czasu dość dużo styczności wózkach elektrycznych. I tam akumulator o napięciu znamionowym 24V był ładowany napięciem 30V. To samo mamy w ładowarkach telefonów komórkowych. Zobaczcie sobie na parametry baterii i ładowarki i doznacie szoku. Bateria ma napięcie 3,7V a ładowarka daje napięcie 5V. I jakoś baterie się nie psują po takim traktowaniu co 2 dni w smartfonach. To samo się tyczy akumulatorów w samochodach. Mały prąd ładowania i możemy ładować akumulator aż do bólu (w pracy ładowaliśmy akumulator 110Ah prądem 2A przez 48godzin i po tym czasie nawet się nie zagrzał elektrolit, akumulator się naładował). I najważniejsze małym prądem nie zagotujemy elektrolitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I najważniejsze małym prądem

Ma to sens. Jedna z polskich firm produkujących automatyczne prostowniki(zapomnialem nazwy) mówi, że 14,6 to podstawa.Inni, że do 14,5V.

Na prostowniku własnej roboty(taki posiadam) jest blokada. Mogę ustawić ile chce. Nawet jak akumulator jest naładowany to co jakiś czas maszyna dobija. Może faktycznie troche podnieść. Dajmy na to jakieś 14,7V i mały prąd. Mały to coś w okolicach 1,5A.

Z drugiej strony zauważyłem, że zbyt długie ładowanie baterii w komórce szkodzi. Jest stan to nie ma co przesadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czytam tu wiele mitów dot akumulatorów oraz ładownia.

Po 1. Do Autora tematu wg twojego opisu w aucie masz wszystko w porządku i nie ma sensu niczego wymieniać.

Uszkodzony regulator będzie podawał napięcie raz 12 raz 17V jeśli masz 14.6 cały czas wszystko jest w porządku.

po2. Ładowanie małmy prądem jest wręcz zabójcze dla aku .

Jak byście mieli rozładować aku i go ładować 10h i tak cały czas aku długo nie pożyje (na pewno nie pożyje 4 lat).

Zasada działania jest prosta Gdy odpalisz auto akumulator ma zostać jak najszybciej naładowany, a ładowany jest prądem około 15A więc nie tak mało.

po 3 Zróbcie test włącz prostownik i zmierz napięcie na kabelkach będzie ono z rzędu 16 V podłączysz aku spadnie do 13,5 po czym ostatecznie będzie oscylować przy tych 14.4.

To nie jest tak że prostownik ile chce tyle daje prądu tylko na odwrót akumulator pobiera tyle ile potrzebuje.

Jeśli aku "ciągnie" 16V jego dni są policzone.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Masselo ładowanie prądem rzędu 1/10 pojemności znamionowej jest zalecana przez producentów akumulatorów. Czyli jeżeli masz akumulator 50Ah to ładujesz go 5A. I po 12 godzinach powinien być naładowany. Mniejszym prądem możesz ładować tylko, że czas ładowania się wydłuża odpowiednio.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli masz akumulator 50Ah to ładujesz go 5A. I po 12 godzinach powinien być naładowany.

Albo przeładowany, skąd wiesz ile Ah mu brakuje jak rozpoczynasz ładowanie? Stwarzajcie tylko odpowiednie warunki, akumulator sam powie kiedy ma dość - to się nazywa - partnerskie traktowanie akumulatora, a on po partnersku odwdzięcza się wierną długoletnią służbą. Oczywiście jak w każdej regule zdarzają się wyjątki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo przeładowany, skąd wiesz ile Ah mu brakuje jak rozpoczynasz ładowanie?

Proste trzeba obserwować go. Osobiście podłączam jeszcze woltomierz i nastawiam prąd na 5 A. I akumulator w czasie ładowania sam sobie zmienia natężenie prądu jakie ciągnie z prostownika. I jak spadnie do 1A i napięcie dojdzie do 14,8-15V uważam że akumulator jest naładowany. Ważne aby nie zagotować elektrolitu. I jak do tej pory żaden akumulator nie odmówił mi posłuszeństwa wcześniej niż po 4-5 latach (wyjątek bosch 35Ah w Tico, padł z dnia na dzień po 2,5 roku. Dostał zwarcie między celami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie ale zobacz ile razy w ciagu roku daładowujesz akuumulator? raz ? dwa razy? jesli twoje auta ładowało by go pradem 1/10 po miescie długo bys nie pojeżdził.

 

Kolega Aston własnie wazne jest aby zagotować elektrolit( nie mam na mysli gotowanie przez 2 h) . swiadczy to o pełnym naładowaniu akumulatora(celi), warto również posiadac aerometr i mozna sprawdzac gestośc elektrolitu.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto również posiadac aerometr i mozna sprawdzac gestośc elektrolitu.

Warto, ale jak dekiel na aku jest przygrzany (przyspawany), to tylko pozostanie dobre samopoczucie z jego posiadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest aby nie przekroczyć temperatury 40st.C elektrolitu podczas ładowania akumulatora. A że przy okazji sobie gazuje z cel to jest już inna bajka. A akumulator ładuje zawsze przed zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest aby nie przekroczyć temperatury 40st.C elektrolitu podczas ładowania akumulatora.

W ciagu 40 lat, ani raz nie zdarzyło mi się, aby podczas ładowania akumulatora, jego temperatura wyczywalnie podniosła się w stosunku do temperatury otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!