Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z dachem w megane cc


Rekomendowane odpowiedzi

xxx

W tyl? Na pewno? W sensie do bagaznika?

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL i 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka! W miniony wtorek zakupiłam swoją pierwszą Megan niestety zdążyłam już ją popsuć drugiego dnia - baby :) Przypadkowo, przy chowaniu dachu, wyłamała mi się prawa osłona (wraz z mechanizmem). Nie mam pojęcia jak znaleźć tę część na alledrogo i czy mogę to naprawić u Heńka w warsztacie czy pozostaje mi tylko ASO.

Pomocy!

1D85D001-2EE9-49BB-A8D4-C78F34F19737.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki element kupisz używany, ale rzadko się psuje i prawie nikt nie wystawia tego na allegro, lub sprzedaje wraz z całym dachem. Poszukaj jakiegoś szrotu lub pisz do tych co mają cabrio na części.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, podpisał się pod temat. Sprawa u mnie wygląda tak, kupiłem Megane przeciekal dach zrzuciłem wszystkie 4 boczki wyregulowalem szybki na wysokość żeby nie unosiły dachu A były jak najwyżej docisnalem je maksymalnie do środka auta, uszczelki umyte wypsikane preparatem do uszczelek wszystkie kanały odplywowe wyglądają okej, uszczelka łącząca dach z tylnym slupkiem naciągnięte żeby nie było między nimi szpary, w uszczelke tylnej szybki włożony cieniutki wężyk żeby lepiej docisnelo uszczelke do szyby drzwi. I wydawałoby się wszystko fajnie gdyby nie fakt że dalej cieknie A skończyły mi się pomysły i siły. Wrzucam dwie fotki gdzie mi cieknie, jak macie jakieś pomysły albo ktoś miał podobnie będę wdzięczny za pomoc w ostateczności jakiegoś szpeca na dolnymslasku czy ktoś zna

20181012_144508.jpg

20181012_144526.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może za mocno naciągnąłeś uszczelkę do tyłu dachu. Pamiętam jak regulowałem te uszczelki to  jak za mocno naciągnąłem to też ciekło. Dodatkowo szyby delikatnie muszą podnieść dach. Bynajmniej u mnie podnoszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co jak przymykam dach nie widać żeby jedna odginala druga, jak widać na foto szpara można powiedzieć, że jej nie ma w ogóle więc powinno nie cieknac, może mógłbyś mi wrzucić foto jak u Ciebie wygląda tą szpara i jak wewnątrz nachodzi tą uszczelka na siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci bez urazy, ale jak widzę jakie masz szparki u siebie to jestem w szoku, że u mnie cieknie. Nie wiem spróbuje przełożyć na nowo uszczelki i będę testował, A jak u Ciebie wygląda docisniecie szybek do dachu? Na maxa masz docisniete?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pawel20121993 napisał:

jak widzę jakie masz szparki u siebie to jestem w szoku, że u mnie cieknie.

Dlatego pisałem, że jak za mocno to może cieknąć - nie wiem dlaczego. Wprawdzie padało dawno, ale jeszcze sprawdzałem teraz jak tam wygląda sytuacja pod siedzeniem tylnym. Tam najczęściej zbiera się woda i ścieka na podłogę. I jest suchutko. Jeszcze po deszczu sprawdzę, ponieważ dawno tam zaglądałem, ale wygląda na sucho.

Uszczelek nie przekładaj tylko je naciągnij zaczynając od tyłu lub przodu auta ciągnąć je w drugim kierunku.

10 minut temu, pawel20121993 napisał:

A jak u Ciebie wygląda docisniecie szybek do dachu?

Tak jak pisałem delikatnie podnoszą dach, a właściwie "prostują" dach. Wyregulowane zgodnie z serwisówką dla CC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówce jest napisane jak wyregulować szyby, podawane są wymiary regulacji szyb i sposób poprawnego ich ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Przejżałem pliki do ściągnięcia ale o regulacji szyb nic nie znalazłem.  Czy mógłbym prosic o link?

Woda leci z pod uszczelki. 

Regulowałem tylne szyby z pod których ciekło. Nic to nie dało. Woda przesącza się w miejscu łączenia się słupka (uszczelki łączącej się przednią i tylną szybę) z uszczelką dachową. Na to pomaga smarowanie uszczelek. Na trochę ale pomaga.

Problem jest jednak większy. Pojawił się już po samej regulacji. Zaczęło lać się z pod uszczelki łączącej górne łączenie dachu. Tylko z jednej strony. Strona pasażera jest sucha. Regulowałem podczas ulewy. Żadne ustawienie nie zmniejszało przeciek Odniosłem wrażenie że tam powinien być jakiś kanał odpływowy który może być np. nie drożny. Inna wersja że sama uszczelka jest po prostu do wymiany. W związku z tym mam pytania:

Czy samą uszczelkę jestem w stanie wyjąć i ją naciągnąć lub po prostu wymienić na nową?

Czy jest możliwość podniesienia dachu do połowy i przejrzeniu się tej uszczelce na podniesionym ale nie zamkniętym do końca dachu?

Czy w warszawie jest serwis z osobą która zna ten mechanizm i można mu po prostu oddać samochód do naprawy za pieniądze?

1683714234_UszczelkakierowcymeganeCC.jpg3.thumb.jpg.d2cf32a383d8f75354acc50f60c7aec0.jpg

Edytowane przez RolandW-wa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

cześć wszystkim,

dot. Megane II CC mam problem z alarmem dachu wersja niemiecka informowała na pulpicie sporadycznie o " fehler dach prüfen", którym nie przejąłem się i jeździłem dalej.

Problem pogorszył się z czasem i komunikat "Anleitung Dach beachten" sprawił notoryczne włączanie się alarmu podczas jazdy. Dodatkowo wszystkie szyby zaczęły otwierać się samoczynnie i zauważyłem, że drzwi od pasażera nie domykają się jak gdyby dach był za nisko... Podczas próby otwarcia po wielkich problemach i alarmach dot. dachu jest strzelanie w ostatnich fazach chowania dachu do bagażnika, ale udało się to zrobić poprawnie. Później problemy z zamykaniem ponieważ nie reagował, gdy już zaczął działać znowu strzelanie i teoretycznie poprawne zamkniecie, ale problem został... Alarm informujący o źle zamkniętym dachu.

Prośba o pomoc od czego zacząć, czy to kwestia regulacji?

IMG_20211209_180550245.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!