Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowy silnik od Renault 1.6 dci Twin Turbo


ciki

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy silnik

 

160 KM i 380Nm bardzo ładny wynik przy pojemności tylko 1.6 ciekawe jak będzie wyglądać realne zużycie paliwa oraz jak z awaryjnością, dwie turbiny na jeden silnik ładnie ciekawe co na ten temat będą mówiły portfele klientów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

380Nm przy 1800 obr/min szybko bardzo szybko w mieście super sprawa w trasie już chyba gorzej ciekawe jaka skrzynia do tego będzie.

Szkoda 2.0 dci ale w dzisiejszych czasach ten silnik nie spełni żadnych norm spalinowych i emisyjnych więc wycofanie tego silnika to raczej przymus niż świadome psunięcie bo ludzie z Renault wiedzieli, że to jest jeden z najbardziej udanych motorów które opuściły ich fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 km KM z litra - nieźle. Ciekawe kiedy zrobią diesla 1.2 z trzema sprężarkami. Jakoś mi się nie chce wierzyć że 2.0dci nie da się przerobić by spełniał euro 6 . Myślę że przy pełnej mocy ten nowy silniczek będzie kopcił jak 2.0. Myślę że przyczyna jest inna. W dobie downsizingu miejsca pod maskami przyszłych modeli potrzeba będzie coraz mniej dwa litry się tam po prostu nie da rady upchnąć.

 

km - kilometr (jednostka długości),

KM - koń mechaniczny (jednostka mocy),

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megan92 jaki jest plus, że rozrząd jest na łańcuchu, bo ja różnicy względem paska nie widzę, nawet w okresach wymiany, bujdy o wyższości łańcucha nad paskiem- podziękuję.

Cóż 100 koni z litra fajny wynik, faktycznie trwałością grzeszył nie będzie, ale z 2 strony wszystkie auta w tej chwili są tak robione, jak już mamy w mustangach silniki 4 cylindrowe turbo (o zgrozo!). 2 turbiny to całkiem fajne rozwiązanie i powinno zostać zastosowane chociażby w RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bujdy o wyższości łańcucha nad paskiem- podziękuję.

Wyższość była ale się skończyła, nie jest to wina rozwiązania tylko projektantów ( według nich zaleta). Miałem Forda Sierrę rozrząd na łańcuchu przejechał pewnikiem z 500 tys. ( ojciec zrobił nim 300tys) ale licznik po 100 się kasował. Więc mozna było w latach 80 teraz tez by można ale producent tego nie chce. Musi sie zużyć i generowac koszta przy wymianie.

 

Sam silnik ciekawy ale czy popracuja nad wtryskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież ewidentnie chodzi o zarabianie kasy. Te wszystkie normy spalin itp, dwie turbiny - więcej do psucia itp. Nie wierzcie, że tym wszystkim ustawodawcom i producentom chodzi dziś o bezawaryjność. Chodzi o to by jak najwięcej zarobić. W downsizingu nie chodzi o miejsce pod maską, bo nawet np. do corsy b upchasz silnik 3.0 z omegi - takie swapy są znane, tylko o to, żeby silnik miał coraz więcej psującego się osprzętu i elektroniki = napędzanie rynku części zamiennych itp. Generalnie dziś można zapomnieć o jednostkach, które przeżyją 500tkm, to nie te czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na aktualną sytuację Renault w F1

Ta, zważywszy, że najlepszy zespół z ostatnich sezonów był napędzany silnikiem Renault.

Dodam, że prawie połowa stawki z ich silników korzystała :P

Toś teraz dowalił ;)

Renault ma jedne z lepszych silników na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Akuratnie uważam, że downsizing nie sprawdza się w mieście to raz, dwa to to, że motory są bardziej wyżyłowane i przypuszczalnie będą bardziej awaryjne.

2 turbiny = 2 razy większy kłopot, przykładowo po osiągnięciu 200kkm 2 razy większy koszt regeneracji, do tego niech się zacznie elektronika sterująca turbinami krzaczyć to będzie cholerny problem ogarnąć żeby auto jeździło jak należy.

Na dodatek, wcale nie jestem przekonany, że ten moto będzie mniej palił niż 2.0.

Już bodaj Volvo testowało tradycyjny motor o dość dużej pojemności i motor z turbiną o małej pojemności, w zasadzie różnice w spalaniu pomiędzy nimi były niezbyt duże, a teoretycznie określono, że wolnossący motor wytrzyma około 1,5 do 2 razy większy przebieg od mniejszej odmiany.

Edytowane przez Goferjw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pytanie podstawowe: czy ten silnik ma zamki na panewkach? Bo jeśli nie, to ok 350 Nm przy 1500 obr/min zabije go szybko po gwarancji.

I nie pomoże pompa oleju o zmiennym wydatku ( jeśli tu jest)

Co ile ma wymianę oleju? 30.000 km :D ?

Turbiny tak ale do sportowych aut a nie do 1.6 w Espace 5....

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Pierwszy raz piszę. Mam Scenika z tym silnikiem przebieg 41200 km od sierpnia 2014 i tak :

w mieście pali 9,5 , na trasie 250 km = 5,2, faktycznie kopa na światłach MA !

Co dalej - zobaczymy.

Na razie walczę z nawigacją - kupiłem od dilera bez karty ( toom toom carminat live ? - i - "kicha" na razie nie daję rady. Może ktoś podda mi jakiś pomysł ?

Z góry DZIĘKI

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!