Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy mogę poczekać z wymianą rozrządu?


Zakk

Rekomendowane odpowiedzi

Pytam, ponieważ jest tak, że producent zalecając zmianę np co 120tys km, bierze pod uwagę tylko swoje paski i oryginalne części. Wymian paska wcześniej, wynika z tego, że najczęściej po skończeniu gwarancji ludzie wymieniają na nieoryginalne które są innej jakości (czasami lepszej, ale przeważnie gorszej - tańsze). Dlatego ogólnie przyjęło się, że lepiej wymienić pasek wcześniej. Ja kupuje paski oryginalne i staram się doczekać do przebiegu wymiany jaką zaleca producent, ale niestety zawsze muszę wymienić wcześniej ze względu na minimalny czas miedzy wymianami (za małe przebiegi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pytałem z ciekawości w ASO co oni sądzą o wcześniejszej wymianie rozrządu (w aucie z pewnym przebiegiem). Powiedzieli mi, że można czekać spokojnie do interwałów podanych w harmonogramie serwisowym. Raz im się (ponoć) zdarzyło, że klient nie dojechał do interwału i pasek zerwał się wcześniej. Zapłacił (ponoć) tyle ile by zapłacił za rozrząd z wymianą, a pozostałe koszty remontu silnika (ponoć) RP wzięło na siebie. Dotyczy oczywiście tylko aut serwisowanych w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden producent pasków rozrządu nie daje gwarancji na dłużej niż 5 lat (mówię o markowych zamiennikach), guma się starzeje, więc jeżeli nawet przebieg tego nie wymaga, to po 5-6 latach lepiej nie ryzykować.

 

np. Peugeoty często mają wymianę zalecaną, według producenta, nawet po 240tys lub co 10lat - ale ja bym nie ryzykował :-) 

Edytowane przez wad3r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Dnia 13.05.2017 o 23:22, pbet napisał:

Trochę odbiegając od tematu ale w kontekście zalecanych interwałów. Teściowi właśnie strzelił pasek rozrządu w SII 1.9 po jakiś 3 latach i około 60kkm od wymiany.

Małe sprostowanie. W ostatniej rozmowie wyszło, że głównym powodem kataklizmu nie był pasek tylko przekręciła się panewka, a rozrząd poszedł jak w domino. Mechanik "partacz" niby twierdził, że to pasek był winowajcą więc zrobił to co było potrzebne po zerwaniu paska, odpalił silnik i zaś to samo. Dopiero wtedy zaczął szukać i wyszło szydło z worka, a teść stracił tyle kasy, że prawie drugiego Scenica by za to kupił.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

 

podpinam się pod temat. Megane III 1.6 16v 2014 79tyś km. Od dwóch dni przy porannym odpalaniu słychać przez kilka sekund "charakterystyczny traktor", dzisiaj dodatkowo nie wskoczył na obroty i musiałem pomóc gazem "się rozpędzić". Szybka diagnoza Do wymiany KZFR ... wiadomo w komplecie z rozrządem i pompą.  I teraz pytanie jechać od razu i wymieniać czy jeździć aż będzie się odzywać częściej, ew będzie dawać inne negatywne oznaki. Dodam, że prócz porannego "głośnego" rozruchu nie ma żadnych innych problemów. Kultura pracy w każdym zakresie bez zastrzeżeń. Każde inne odpalanie prócz porannego bez problemów w ciszy - "od pierwszego strzała". Usłyszałem od mechanika, że powinienem wymienić jednak jego klienci mimo zaleceń nie wymieniają i śmigają tak do wymiany rozrządu lub do czasu aż całkowicie nie padnie, a często trwa to nawet rok lub dłużej. 

Czeka mnie za dwa tygodnie wypad na wakacje 1,4 tyś km w jedną stronę.

Doradźcie, poradźcie :) Niby koszty nie są jakieś masakryczne (powinienem się zamknąć w 1tyś) ale z drugiej strony jak mogę z tym jeszcze przejeździć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dobry Assistance to teoretycznie można jechać. Brak potwierdzonych informacji by KZFR coś popsuło w aucie. Z drugiej strony jak terkocze codziennie co pewnie wkurza i masz kasę to wymień i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem ponad 3 miesiące z terkoczącym przy odpalaniu kołem. Z biegiem czasu nasila się o tyle, że lubi zgasnąć przy pierwszym odpaleniu. Sprawdź ile masz oleju, jak nie jest pod max to dolej, niektórym pomaga uspokoić kzfr, mnie pomogło na 2-3 tygodnie. Wiem, że niektórzy pisali iż wymiana oleju uciszyła im to koło na jakiś czas, ale ile w tym prawdy? Faktycznie, jeśli masz na to kasę teraz to dla spokoju warto zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda z kołem jest taka, że zostało przesilone przez nieszczelny ( niedomykający ) zawór sterujący.

Jeśli ktoś jeździ samochodem od nowego, to potrafi zauważyć, od kiedy samochód gorzej przyśpiesza i gorzej hamuje silnikiem. Objawia to się również zwiększonym średnim zużyciem paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od 3 lat od przebiegu 26kkm. W sumie to od zawsze brakuje mu mocy. Poprzednio miałem ten sam silnik ale w sedanie który jest znacznie lżejszy od obecnego kombi co było czuć i na spalaniu i przyspieszeniu.

W sumie teraz jak się tak zastanowię to jak by był słabszy od jakiś dwóch tygodni - ile z tego prawdy, a ile mojej sugestii zdiagnozowaną awarią ...

jabrze piszesz o nieszczelnym zaworze rozumiem, że jest on albo integralną częścią koła albo jest wymieniany podczas zmiany rozrządu ?

 

Z kasą to jest tak, że nawet jak jest to jest potrzebna na coś innego ;)

 

Polecicie kogoś w okolicy Bielan Wrocławskich, byłem dzisiaj w FranceTronic-u na Ślężnej we Wrocławiu ale nie ma czasu, a nie znam nikogo innego godnego zaufania. ASO jest niestety we Wrocławiu słabe nie mówiąc o kosztach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!