Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie czujnika temperatury zewnętrznej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuższej przerwie.

 

Niestety mimo wyczerpujących instrukcji nie udało mi się pomyślnie zamontować czujnika temp. zewnętrznej.

 

Odkręciłem wspomniane śrubki. Zdjąłem cały plastik, niestety nie udało mi się wyjąć UCH. Plastik. Próbowałem szukać śrubek, zaczepów i nic. Męczyłem się dobre 2h z kolegą. Po tym czasie wolałem zostawić temat, bałem się że coś uszkodze. Widziałem ten plastik

thumb_hosting_zdjec_1398372453__czujnik1.png

tylko od dołu i nie udało mi się go ruszyć z miejsca. Poradzicie coś? Trzeba wysunąć? Odkręcić? Szarpnąć? Brakuje mi pomysłów.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przepraszam za odświeżenie tematu.

Przy okazji przeciągania wiązki pod tempomat sprawdziłem też jak wygląda u mnie sprawa z okablowaniem pod czujnik temperatury. Mam wersję Megane II ph2 z 2008 w wersji Alize.

Właśnie sprawdziłem szpilką złącze PE1 (biała kostka) oraz PE2 (czarna kostka) i niestety nie mam wymaganych pinów.

Teraz się zastanawiam czy jest sens rozbierania reszty auta by przeciągnąć te cholerne kable... wiecie jak te kable idą do wyświetlacza i czy jest szansa na przeciągnięcie kabli bez rozbierania całego tunelu środkowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie jak te kable idą do wyświetlacza i czy jest szansa na przeciągnięcie kabli bez rozbierania całego tunelu środkowego?

Takie "obrazki" masz w Schematach na Dwonloadzie lub szukaj w tematach na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apw911 skoro masz Alize to pytanie czy miałeś radio fabryczne z pilotem. Jeśli nie to niestety jest możliwe że nie masz kabelków do wyświetlacza i to bym najpierw sprawdził. Taki problem sugeruje sytuacja u kolegi m.platek choć to nie wyjaśniło się bo kolega poległ przy wyjmowaniu UCH :). W poście 22 masz fotkę mojej kostki do wyświetlacza więc porównaj ze swoją i jeszcze sprawdź czy wychodzą kable z UCH opisane w tym samym poście. W kwestii przeciągania kabli jak nie chcesz za dużo rozbierać możesz zdjąć tylko daszek nad zegarami, zegary, daszek z wyświetlaczem i powinno wystarczyć.

Edytowane przez kaag
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam radio fabryczne z pilotem. Kabelki chyba od kompa do wyświetlacza miałem, to tylko wyprowadziłem kabelki z komputera do czujnika. Jak dobrać się do kostki w drzwiach? Da się to jakoś w miarę bezproblemowo przeprowadzić te przewody do drzwi? W drzwiach też mam biedę bo nie mam el. lusterek ani podgrzewanych ani nawet szyb impulsowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem dokładnie tę samą operację wiosną zeszłego roku, też bieda wersja jak u Ciebie ;) Kostkę, taką białą, znajdziesz jak wyciągniesz gumowy łącznik po otwarciu drzwi pasażera. Jest nie od strony drzwi, a od strony karoserii. Ja jednak po prostu ominąłem tę kostkę (nie ma pinów wolnych, trzeba je kupić i założyć). Dałem własną, taką standardową elektryczną kostkę skręcaną śrubkami przy słupku pod nogami pasażera. Jest na wszelki, jakby trzeba to było odłączyć szybko z jakichś powodów, zaizolowana i tyle. Przewód przeciągasz sobie tym gumowym łącznikiem w drzwiach, a potem w górę drzwiami do lusterka. Nie musisz ściągać boczków drzwi. Wystarczy, że wykręcisz głośnik. Otwór jest na tyle duży, że włożysz tam rękę i swobodnie wymanewrujesz kabelek do lusterka.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciągniesz gumowy łącznik od strony karoserii to kostka siedzi sobie na jego końcu. Problemów z dołożeniem pinów na pewno nie będzie. Ten gumowy łącznik jest na wcisk po obu stronach, delikatnie go wydłubujesz.

Edytowane przez droopy
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

Próbuję podłączyć czujnik temperatury i sprawdziłem że w kostce wyświetlacza jest już zajęty pin 22. W UCH mam już zajęte piny 3 i 13, więc pewnie mam już wiązkę gotową pod czujnik. Chciałbym sprawdzić czy dochodzi do drzwi. Ktoś może wie które piny w drzwiach odpowiadają za działanie czujnika temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALVEOLE.GIF SECTION.GIF CODELIA.GIF LIBLIA.GIF
1 1.4 22D STEROWANIE 2 PODNOŚNIKAMI PRZEDNIMI
2 0.5 20BK STEROWANIE SILNIKA BLOKOWANIA DRZWI PASAŻERA/ DRZWI TYLNYCH
3 0.5 20BD STEROWANIE SILNIKAMI OTWIERANIA DRZWI PASAŻER Z PRZODU/Z TYŁU
4 0.35 87G SYGNAŁ - WŁĄCZNIKA 1 POŁOŻENIE PASAŻERA
6 1.0 34E SYGNAŁ + GŁOŚNIKA PRZEDNIEGO PRAWEGO
7 1.0 34F SYGNAŁ - GŁOŚNIKA PRZEDNIEGO PRAWEGO
8 0.5 AP43 + PO ZAPŁONIE ZABEZPIECZONE BEZPIECZNIKIEM
11 2.5 MAN MASA ELEKTRYCZNA PRAWEJ BELKI DESKI ROZDZIELCZEJ
18 0.35 47C SYGNAŁ + CZUJNIKA TEMPERATURY ZEWNĘTRZNEJ
19 0.35 47D SYGNAŁ 0 V CZUJNIKA TEMPERATURY ZEWNĘTRZNEJ
20 1.4 22C STEROWANIE 1 PODNOŚNIKIEM PRZEDNIM

 

                                                                                                                   image.thumb.png.89ddeba9f80cdf8061e6d1f5dd46b44b.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!