Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kuny pogryzły mi węże od chłodnicy.Zakupiłem na szrocie nowe i wymieniłem. Z układu wylał się płyn.

Czytając to forum, wiem że w układzie jest 5.3 litrów. Nie miałem kompresora, więc nie wydmuchałem wszystkiego z obiegu.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Wiem, że w zbiorniczku był płyn koloru rózowego lub pomaranczowego. Teraz sprzedawca wcisnał mi : hart g12 czerwony koncentrat 2 litry.

Będzie to pasować i w jakiej propoorcji wlać to, tak, żeby wymieszał się z tym w obiegu?

<><><><><><><><><><>><><><><>

proszę o odpowiedz.

<><><><><><><><><><>><><><><>

pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze napisałeś:

Teraz sprzedawca wcisnał mi : hart g12

wystarczyło wybrać zwykły płyn (jak czerwony to np. COOLER, BORYGO albo DYNAGEL 2000) i zalać. a tak, to masz harta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję przepłukać układ. Wlać do całego układu wodę, pojeździć tydzień dobrze wygrzewając silnik i zlać wodę. Potem nalać właściwy płyn.

W chwili obecnej zapowiadają przymrozki więc proponuję najpierw prześledzić pogodę, żeby nie było silnika do wymiany :D

 

Co do płynu to nie mieszaj nowego ze starym tylko wymień cały na nowy.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję przepłukać układ. Wlać do całego układu wodę,

Nie widzę potrzeby płukania układu ,chyba tylko po to żeby resztka wody pozostała w układzie i dodatkowo rozcieńczyła nowy płyn.

Koncentrat powinien mieć na opakowaniu info jak rozcieńczyć .Należy rozcieńczać wodą destylowaną.Obecnie produkowane płyny chłodnicze są praktycznie mieszalne ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj tych ludzi co ci piszą kto leje wodę do chłodnicy ! (woda ma minerały i osadza się kamień a w konsekwencji zapycha wszystko i potem dziurawi się chłodnica).Są specjalne produkty do czyszczenia chłodnic a po za tym drodzy koledzy leje się wodę destylowaną. Pozdrawiam wszystkich co piszą głupoty najlepiej nie którzy jak by głosu nie zabierali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może u pana "ext" z miasta "X" są przymrozki, stąd całe to pomieszanie :D

 

Konrad20 zakładając, że powyższy miał na myśli wodę zdemineralizowaną to i tak nie wyobrażam sobie jazdy na wodzie zdemineralizowanej. punkt wrzenia wody, a płynu jest zasadniczo różny :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad20 widzę, że czytanie ze zrozumieniem i logiczne myślenie nie jest Twoją mocną stroną. Pisałem o wodzie demineralizowanej.

Poza tym układ powinno się zalewać koncentratem i dolewać wody do uzyskania odpowiedniego stężenia ponieważ nigdy nie zlejecie całego płynu dlatego proponowałem płukanie wody żeby rozrzedzić stary płyn z syfem który jest w układzie.

Co do płukaczy to znajomy wypłukał specjalnym płukaczem układ w Nissanie z łańcuchem rozrządu gdzie pompa miała kilkanaście lat i po miesiącu od płukania musiał wymienić pompę wody bo zaczęła cieknąć.

Zanim zaczniesz pisać takie rzeczy o opiniach innych użytkowników to zastanów się chwilę i pomyśl zamiast obrzucać błotem innych bo nie zrozumiałeś postu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze napisałeś:wystarczyło wybrać zwykły płyn (jak czerwony to np. COOLER, BORYGO albo DYNAGEL 2000) i zalać. a tak, to masz harta :D

Wiem, że przeplaciłem za tego harta, bo za 2 litry dalem 46 zł plus woda demineralizowana do tego. A na allegro 5 l jest za 60zł.

Ten hart się nie nadaje do mojej meganki?

Zrobiliście taki chaos w tym wątku, że się już w ogóle pogubiłem...

Moje pytania:

1. Dlaczego ten hart jest zły wg użytkownika mrarek?

2. Temperaturę -37 St Celsjusza uzyskuje się w stosunku 1:1. Myślałem, że rozcieńcza się to woda demineralizowana, a nie jak podaje tu użytkownik destylowaną

3. Obejdzie się bez płukania wodą ?

4. Po zalaniu np 2 litrów mieszanki, zmierzę temperaturę zamarzania i jeśli wyjdzie np ok -30 Stopni Celsjusza, to mogę dolać samego koncentratu, żeby podnieść tą wartość?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woda demineralizowana

Jest tym samym co woda destylowana. Występuje w handlu pod 2 nazwami.

Co do mieszanki to zrób tak jak jest na etykiecie napisane i wymień cały płyn na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tylko jeden, nie mam kompresora, żeby przeczyścić układ, a szlaufem się obawiam.

Wykręciłem aku z auta, żeby się dostać do węży, więc nawet go nie schodluje nigdzie.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

keypull,koncentrat nie jest zły tyko masz więcej roboty z napełnieniem układu.Jak zmieniałeś dolny wąż od chłodnicy to stary płyn wyciekł.Coś płynu zawsze zostanie w układzie .Nie przejmuj się płukaniem,przedmuchiwaniem,nalej płynu 1-1 jak zaleca producent.Uruchom silnik,otwórz nagrzewnicę w kabinie i po pewnym czasie uzupełnij płyn.Wszystko. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dlaczego ten hart jest zły wg użytkownika mrarek?

części firmy HART nie kupuje się, jak auto robisz dla siebie.

po prostu ta firma nie ma trwałych, sprawdzonych, dobrych części. miałem od nich już kilka rzeczy kupowanych (bo "tanie"), a najprościej przekonać się po filtrze powietrza kabinowym - po dosłownie kilku miesiącach filtr jest do wyrzucenia, bo wartwa węglowa zniknęła, a z reszty zrobiła się cienka bibuła.

 

P.S. to moja opinia, wcale nie inna od reszty spotykanych:

http://www.dieselforum.pl/sprzeglo-firmy-hart-vt144.htm

http://www.forum.alfaholicy.org/156/16286-drazki_kierownicze_hart.html

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=70610

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!