Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie to czy przewody klimy powinny mieć taką temperaturę, że powinien pojawiać się na nich szron czy nie. U mnie powstaje jedynie skroplona woda na przewodach górnych. Znajomy twierdzi, że powinno tak chłodzić że powinny być otoczone szronem, a ostatnio nabijałem klimę nowym czynnikiem. I teraz mnie to zastanawia czy czasem nie jest za mało tego czynnika czy może tak ma być. Mi się wydaje ze jest ok, ponieważ nawet jak by szron się wytworzył to od temperatury w komorze silnika i tak pewnie sam się stopi. Dodam, że teraz jak jest 29 stopni to klima działa ok.

Tak poza tematem ile wchodzi czynnika. Specjalista nabił 450 gram, twierdząc że maszyna tak z listy mu podała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak jak u kolegi wyżej przewody od klimy są mokre ale nie zaszroniałe. Klimę nabijałem 3dni temu i w megane II powinno być 550 gram czynnika, a megane III 650 gram. :)

Edytowane przez mateuszchm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, układ był pusty, wymieniany był przewód i chłodnica także nic nie było czynnika, nabił jak mówiłem 450 gram, a tego oleju 17 gram (siedemnaście), teraz moje pytanie czy to nie za mało tego oleju, dodam, że wymieniłem tą chłodnice i przewód. Czy olej znajduje się jakoś w sprężarce czy lepiej pojechać do gościa i poprosić żeby dodał więcej tego oleju, lub czy jest jakaś możliwość sprawdzenia ilości.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju jak napisałem, wedłóg serwisówki wchodzi 110g do nowego układu.Jeżeli wymienia się tylko czynnik ,to maszyna sama oblicza ile oleju musi dodać ,bo stary olej zostaje w sprężarce. Więc jego ilość musi być zmniejszona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj u speca od klimy który nabijał mi wtedy klime, zapytałem czy nie za mało tego oleju (podał 17 gramów), odpowiedział następująco, że olej który podała maszyna to olej jedynie do układu i przelicza się go następująco: oleju powinno być 0,03 w stosunku do czynnika, inaqczej licząc: 480 czynnika razy 3 = 1440 następnie podzielić przez 100 daje 14,4 gramów oleju, zawsze podaje troszkę więcej stąd podał 17 gramów. Co do kwestii 110 owszem powiedział ale to jest ilość całkowita, tj. głównie w sprężarce w której jest go najwięcej, i procedura napełniania jest inna. Uzupełnia się go wtedy gdy spręzarka byłaby wyjęta/ wymieniana/ regenerowana. Dodał, że skoro jeżdziłem na klimie już tydzień a oleju by było tylko 17 gramów w całym układzie i brak go w sprężarce, już dawno by uszkodzeniu uległa sprężarka.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiałem dlaczego w moim przypadku wyszło tak dziwnie 17g

Bo tyle maszyna oleju ściągnęła z układu i tyle dolała. Jeżeli wymienia się np osuszacz w układzie klimatyzacji to ustawia się ręcznie olej ok 50g aby automat uzupełnił go podczas napełnienia układu czynnikiem chłodzącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie odświeżę temat, czy jest możliwe aby mała ilość czynnika spowodowała zamarzanie przewodów i parowanika. Pierwszy raz mi się to zrobiło, a słyszę delikatne szumienie za zegarami specyfistyczne przy małej ilości czynnika, klima się załącza i wydaje się że chłodzi,jestem na urlopie i trochę ciężko z serwisem

 

Dodano: 24 sie 2016 - 10:26

Witam ponownie w moim przypadku zamarznicia przewodów była mała ilość czynnika. Teraz po nabyciu klimy chłodzi dobrze tylko przewody są tak zimne aż skraplacz się na nich woda.Mam pytanie czy tak powinno być, nigdy wcześniej się temu nie przeglądałem, narazie nie zamarzaja, ale się obawiam czy sprzętowo jest wszystko wporzadku , w Oplu są zimne , ale suche a nie wiem jak jest w Renault z góry dziękuję za pomoc

Edytowane przez mariuszekf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!