Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samozapłon pożar megane II 1.6 16V


MacieJu

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem większe ryzyko jest w dieslach, ponieważ są tam wężyki przelewowe, którymi niespalone paliwo wraca do baku.

Do ON włożę zapalonego papierosa i nic nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem jaki związek ma wkładanie papierosa w ON z tym, że w dieslu jest większe ryzyko wycieku paliwa...? :blink:

Ja nigdzie nie napisałem, że ON jest łatwopalny. Ja pisałem o większym prawdopodobieństwie wycieku w silniku z ON z uwagi na dodatkowe przewody paliwowe - przewody przelewowe, których w silnikach benzynowych nie ma.

A tak dla Twojej wiadomości, jeśli znasz pojęcia "temperatury zapłonu" i "temperatury samozapłonu", to przy odpowiednim podgrzaniu ON będzie on tak samo łatwopalny jak benzyna - spróbuj wtedy wsadzić papierosa w ON. Czyli przy kapaniu na rozgrzany układ wydechowy nie ma znaczenia czy kapie benzyna czy olej - i jedno i drugie zapali się. Poza tym pisałem o nasączeniu maty paliwem, a wtedy wiadomo - mata działa jak knot w świeczce, a ON pali się jak parafina. W samą parafinę też wsadzisz papierosa i się nie zapali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej napędowy ma większą temperaturę zapłonu niż benzyna. I prędzej silnik benzynowy stanie w ogniu niż silnik diesla. Proponuję zapoznać się z tą stroną internetową. Tylko zauważ, że palą się wyłącznie benzyny w megankach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie wiedziałem, że zdecydowanie częściej benzynowe silniki w Megane stają w płomieniach. Aż tak tego tematu nie śledziłem. No to w takim razie może pożary mają więcej wspólnego z wyciekiem benzyny w silnikach benzynowych, a nie z samą matą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam Ja niestety również musiałem pożegnać się z moją meganką :( zostawiłem autko na parkingu, poszedłem na zakupy wracam, a tam straż dogaszała już, niewiadomo jaka przyczyna... 2002 rok 1.4 benzynka do tej pory sprawowało się bez zarzutu, temperatura i reszta w normie, więc podejrzewam jakieś zwarcie.

 

http://www.iswinoujscie.pl/artykuly/37633/

post-82767-0-91487400-1436736295_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz scenic I też kiedyś by poszedł z dymem, a wszystko przez wypaloną plecionkę wydechu. Z zewnątrz wyglądała idealnie, siateczka była tylko na zewnątrz, natomiast wszystkie wewnętrzne warstwy siatki zniknęły przez kilka lat jazdy. Od temperatury zaczęło tlić się wygłuszenie ściany grodziowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nadal przyczyna jest palne wygłuszenie przegrody, nieistotne czy ją futrzaki pogryzły i opadła na katalizator czy od nieszczelności wydechu się zapala....

Niestety koce azbestowe, które w tym miejscu byłyby najlepsze są niedopuszczone, bo rakotwórcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że, jak pisałem kilka postów wcześniej, mata jest niepalna sama w sobie, chyba, że będzie czymś nasączona, np. paliwem lub olejem. U mnie od długiego czasu była oderwana i leżała na wydechu, znosiła tak długie trasy i była nadpalona, więc gdyby była palna, już dawno by się spaliłacała, a nie tylko jej brzeg mający bezpośrednio styczność z wydechem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odkopuję temat.

Kolejna meganka 2 poszła dziś z dymem.

 

Moja koleżanka jechała A4 z Krakowa w stronę Tarnowa. Zaczął się palić prawy przód. Mówiła, że udało się ugasić ~5 gaśnicami i na końcu straż pożarna pianką potraktowała komorę silnika. Tyle ustaliłem przez telefon. Na szczęście nic jej się nie stało. Za to auto właśnie wraca na lawecie, zgaduję że naprawa już będzie nieopłacalna..

Megane 2 ph1 sedan 2005 1.6 16V + LPG , salon PL, przebieg niecałe 200kkm.

 

Swoją drogą- w sierpniu 2014 widziałem na własne oczy palące się, też Megane 2 sedan, na A4 Kraków-Katowice.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś z tymi matami musi być, w megane 3 po drugim lifcie zamiast tych mat jest blaszany , aluminiowy ekran termiczny .

Ciekawe, czy pasuje do megane 2 ?

Widać go na tej fotce.

post-195-0-24243400-1459057265_thumb.jpg

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj rano musiałem wykonać przymusowy demontaż maty - w kabinie wyczuwany był zapach spalenizny. Pod maską zapach wyczuwany był w okolicach ściany grodziowej, a mata była dosyć mocno obwisła i sprawiała wrażenie, jakby opierała się o wydech. Po wyrwaniu całości, jej resztki wyglądają raczej słabo - w niektórych miejscach wygłuszenie wyraźnie się rozwarstwiło (to raczej nie wygląda na uszkodzenia od wyszarpywania), niektóre skraje wydają się tak jakby przytopione, poza tym wydaje mi się, że mata nie była już kompletna - czyżby jej fragmenty wcześniej się rozsypały (albo zostały przez coś rozszarpane)? Po usunięciu maty zapach spalenizny zniknął, także raczej na 100% nie pomyliłem się we wstępnej diagnozie. Co ciekawe, macie tej przyglądałem się już wcześniej i wydawało mi się, że tragedii nie ma.

Nieprawdą jest to, że mata jest niepalna - wewnętrzna, "włochato - wełniana" część bez większego problemu zajmuje się ogniem od zapalniczki.

Po przeanalizowaniu całej sytuacji doszedłem do wniosku, że na razie nie będę montował innej maty - nowa kosztuje w ASO 300 zł, używane znajduje tylko do diesli, poza tym w przypadku używki ciężko stwierdzić, w jakim stadium rozkładu ona już się znajduje, a sam montaż byłby mocno problematyczny. Poza wydaje mi się, że brak tej maty znacznie zmniejszy ryzyko pożaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!