Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przyspieszenie


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

Oto wyniki pomiarów XC60 D4 AWD 2.4 diesel 181 KM:

przyspieszenie od 0 do 100 km/h = 12 sek

elastyczność na 4 biegu od 60 do 100 km/h = 7 sek

elastyczność na 5 biegu od 80 do 120 km/h = 8 sek

przy masie własnej 1718 kg

 

EGR nie ruszałem, najpierw podjadę na komputer i zobaczymy czy ma jakieś błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahahahahaha :applause:

 

Jeżeli masz jakieś wątpliwości mogę bez problemu nagrać film, ( w scenicu II mojego Taty wynik jest bardzo podobny silnik również 1.5dci z tym że wersja 106km)

Edytowane przez komosinskijunior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

:lol:

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

 

Dodano: 14 lip 2014 - 22:48

Oto wyniki pomiarów XC60 D4 AWD 2.4 diesel 181 KM:

przyspieszenie od 0 do 100 km/h = 12 sek

elastyczność na 4 biegu od 60 do 100 km/h = 7 sek

elastyczność na 5 biegu od 80 do 120 km/h = 8 sek

przy masie własnej 1718 kg

 

EGR nie ruszałem, najpierw podjadę na komputer i zobaczymy czy ma jakieś błędy.

Nie ma 6 biegu?

Wracając do Meganki jak ją podepniesz do komputera to sprawdź jeśli będzie taka możliwość parametry doładowania. Chyba najlepiej to zrobić podczas jazdy. Jakiś czas temu w taki sposób na Clipie sprawdzali mi kondycję turbiny.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganką na 6 biegu nie szło sprawdzić elastyczności bo miała bardzo niskie obroty, dlatego sprawdziłem na 5 biegu. Tak samo zrobiłem na XC60. Zresztą XC60 ciagnie przy niższych obrotach aniżeli Meganka. XC60 ma bardzo krótkie biegi 1 i 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz większa zagadka bo na tej 6-tce przy 80 to nie jest aż tak źle z obrotami co prawda jest chwilę ciężko ale jak złapie "powietrze" od 1800 obr to już idzie gładko. A kopci jak przyśpieszasz? Może masz jakąś nieszczelności w układzie, ale to chyba na Clipie wyskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kopci bo kieruję, a testy robiłem poza miastem gdzie gapiów nie było. W lusterkach raczej nie widzę dymienia. Jak zdjąłem wygłuszenie silnika, to oglądając z zewnątrz od góry wszystko wygląda jak nowe. Nosi tylko ślady kurzu. Jest lekki ślad oleju na przejściu rury z intercoolera - na górze spod opaski. Lekki tzn na szer 1 cm. Wygląda jakby turbina pchała olej do intercoolera. Jest to naprawdę niewielki ślad. Nigdy nie było żadnych śladów oleju pod autem, płyta pod silnikiem czysta bo też miałem zdjętą, nigdy nie dolałem ani kropli oleju. Czy to ma jakieś znaczenie ? Ogólnie brak śladów jakichkolwiek wycieków, wszystko czyste ale trochę zakurzone. Jeszcze sprawa wydechu. Za turbiną na wydechu jest jakaś grucha i za nią łączenie do rury wydechowej i na końcu tłumik. Co to jest ta grucha (to chyba nie jest filtr DFP) ? Dziś sprawdzę elastyczność na 6 biegu i podjadę pod komputer.

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elastyczność na 6 biegu 80..120 km/h = 15 sek.

Potem pojechałem pod komputer. Mechanik podłączył i...... nic nie ma rzucającego się w oczy. Turbina dobrze tłoczy. Jedynie wg niego coś ten przepływomierz za mało daje. Kazał na razie przemyć go w benzynie ekstrakcyjnej i zobaczyć. Tak zrobiłem. Włożyłem też nowy filtr powietrza. Test przyspieszenia do 100 km/h = 19 sek (poprzednio 22 sek). Przypadek czy pomogło ?

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stestowaliście podczas jazdy na komputerze?? Czy jezdzisz na spostej drodze czy w górce te przyspieszenie? Kompresje ma dobrą? I masz dobre ciśnienie w kołach albo ci nie blokuje?? Albo masz w bagażniku coś cieżkiego?

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik sprawdzał kompem na postoju i dawał gazu pedałem. Fakt dziś test przyspieszenia był lekko pod górkę. Jadę jeszcze raz sprawdzić przyspieszenie i elastyczność na prostej i płaskiej. Ciśnienie w kołach ok. Nic hamuje, przegląd był 4 czerwca i wyszedł ok. W bagażniku normalne koło.

 

Dodano: 15 lip 2014 - 21:21

Oto wyniki pomiarów teraz (poprzenie wyniki):

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 2 próby = 13 sek, 11 sek (22 sek)

elastyczność na 4 biegu od 60 do 100 km/h = 6 sek (10 sek)

elastyczność na 5 biegu od 80 do 120 km/h = 9 sek (14 sek)

elastyczność na 6 biegu od 80 do 120 km/h = 11 sek (15 sek)

Zdecydowana poprawa. W pewnym momencie czuć jak auto dostaje kopa. Myślę, że temat rozwiązany. Jeszcze zmiana oleju i filtra. Dziękuję za pomoc.

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!