Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przyspieszenie


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

Oto wyniki pomiarów XC60 D4 AWD 2.4 diesel 181 KM:

przyspieszenie od 0 do 100 km/h = 12 sek

elastyczność na 4 biegu od 60 do 100 km/h = 7 sek

elastyczność na 5 biegu od 80 do 120 km/h = 8 sek

przy masie własnej 1718 kg

 

EGR nie ruszałem, najpierw podjadę na komputer i zobaczymy czy ma jakieś błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahahahahaha :applause:

 

Jeżeli masz jakieś wątpliwości mogę bez problemu nagrać film, ( w scenicu II mojego Taty wynik jest bardzo podobny silnik również 1.5dci z tym że wersja 106km)

Edytowane przez komosinskijunior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

:lol:

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

 

Dodano: 14 lip 2014 - 22:48

Oto wyniki pomiarów XC60 D4 AWD 2.4 diesel 181 KM:

przyspieszenie od 0 do 100 km/h = 12 sek

elastyczność na 4 biegu od 60 do 100 km/h = 7 sek

elastyczność na 5 biegu od 80 do 120 km/h = 8 sek

przy masie własnej 1718 kg

 

EGR nie ruszałem, najpierw podjadę na komputer i zobaczymy czy ma jakieś błędy.

Nie ma 6 biegu?

Wracając do Meganki jak ją podepniesz do komputera to sprawdź jeśli będzie taka możliwość parametry doładowania. Chyba najlepiej to zrobić podczas jazdy. Jakiś czas temu w taki sposób na Clipie sprawdzali mi kondycję turbiny.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganką na 6 biegu nie szło sprawdzić elastyczności bo miała bardzo niskie obroty, dlatego sprawdziłem na 5 biegu. Tak samo zrobiłem na XC60. Zresztą XC60 ciagnie przy niższych obrotach aniżeli Meganka. XC60 ma bardzo krótkie biegi 1 i 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz większa zagadka bo na tej 6-tce przy 80 to nie jest aż tak źle z obrotami co prawda jest chwilę ciężko ale jak złapie "powietrze" od 1800 obr to już idzie gładko. A kopci jak przyśpieszasz? Może masz jakąś nieszczelności w układzie, ale to chyba na Clipie wyskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kopci bo kieruję, a testy robiłem poza miastem gdzie gapiów nie było. W lusterkach raczej nie widzę dymienia. Jak zdjąłem wygłuszenie silnika, to oglądając z zewnątrz od góry wszystko wygląda jak nowe. Nosi tylko ślady kurzu. Jest lekki ślad oleju na przejściu rury z intercoolera - na górze spod opaski. Lekki tzn na szer 1 cm. Wygląda jakby turbina pchała olej do intercoolera. Jest to naprawdę niewielki ślad. Nigdy nie było żadnych śladów oleju pod autem, płyta pod silnikiem czysta bo też miałem zdjętą, nigdy nie dolałem ani kropli oleju. Czy to ma jakieś znaczenie ? Ogólnie brak śladów jakichkolwiek wycieków, wszystko czyste ale trochę zakurzone. Jeszcze sprawa wydechu. Za turbiną na wydechu jest jakaś grucha i za nią łączenie do rury wydechowej i na końcu tłumik. Co to jest ta grucha (to chyba nie jest filtr DFP) ? Dziś sprawdzę elastyczność na 6 biegu i podjadę pod komputer.

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elastyczność na 6 biegu 80..120 km/h = 15 sek.

Potem pojechałem pod komputer. Mechanik podłączył i...... nic nie ma rzucającego się w oczy. Turbina dobrze tłoczy. Jedynie wg niego coś ten przepływomierz za mało daje. Kazał na razie przemyć go w benzynie ekstrakcyjnej i zobaczyć. Tak zrobiłem. Włożyłem też nowy filtr powietrza. Test przyspieszenia do 100 km/h = 19 sek (poprzednio 22 sek). Przypadek czy pomogło ?

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stestowaliście podczas jazdy na komputerze?? Czy jezdzisz na spostej drodze czy w górce te przyspieszenie? Kompresje ma dobrą? I masz dobre ciśnienie w kołach albo ci nie blokuje?? Albo masz w bagażniku coś cieżkiego?

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik sprawdzał kompem na postoju i dawał gazu pedałem. Fakt dziś test przyspieszenia był lekko pod górkę. Jadę jeszcze raz sprawdzić przyspieszenie i elastyczność na prostej i płaskiej. Ciśnienie w kołach ok. Nic hamuje, przegląd był 4 czerwca i wyszedł ok. W bagażniku normalne koło.

 

Dodano: 15 lip 2014 - 21:21

Oto wyniki pomiarów teraz (poprzenie wyniki):

przyspieszenie od 0 do 100 km/h 2 próby = 13 sek, 11 sek (22 sek)

elastyczność na 4 biegu od 60 do 100 km/h = 6 sek (10 sek)

elastyczność na 5 biegu od 80 do 120 km/h = 9 sek (14 sek)

elastyczność na 6 biegu od 80 do 120 km/h = 11 sek (15 sek)

Zdecydowana poprawa. W pewnym momencie czuć jak auto dostaje kopa. Myślę, że temat rozwiązany. Jeszcze zmiana oleju i filtra. Dziękuję za pomoc.

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!