Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przyspieszenie


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś byłem u mechanika. Podłączył komputer. Były tylko błędy bo odłączałem przepływomierz. Poza nimi żadnych błędów nie ma. Błędy usunięte. Turbina pracuje ok, ciśnienie ok, przepływy powietrza ok, przepływomierz ok. Dziś zmieniam filtr paliwa. Czy możliwe, że katalizator i wydech zapchane ?

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie pomyślałem o tym, mimo że sam mam co jakiś czas komunikat "Sprawdź układ wydechowy". Jednakże jakby był zapchany, to chyba byłby błąd. A operacja wymiany kosztowna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem u mechanika, Turbina pracuje ok, ciśnienie ok

Bez obciążenia na postoju nie sprawdzisz czy osiąga zadane ciśnienie, więc bajki opowiada. Żeby rozwiać wątpliwości jedź na hamownie i sprawdź ile jest mocy. 2500 obr to o wiele za późno i tak nie może być. Turbo jest małe i w praktyce ciągnie od 1800 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś obserwowałem czy dźwignia sterująca kierownicą turbiny przesuwa się. Dźwignia przesuwa się prawidłowo, porusza się podczas dodawania i zdejmowania gazu w obu kierunkach. Czy to może oznaczać prawidłową jej pracę ? Przy dodawaniu gazu słychać gwizd turbiny.

Dziś byłem u mechanika. Podłączył komputer. Były tylko błędy bo odłączałem przepływomierz. Poza nimi żadnych błędów nie ma. Błędy usunięte. Turbina pracuje ok, ciśnienie ok, przepływy powietrza ok, przepływomierz ok. Dziś zmieniam filtr paliwa. Czy możliwe, że katalizator i wydech zapchane ?

Trzeba stwierdzić bezdyskusyjnie czy turbina pracuje w pełnym zakresie swoich możliwości ? Czy tzw.kierownice turbiny się nie przycinają w pewnym położeniu ,ale nie jest to położenie maksymalne i stąd brak mocy .Musi być mechanik kumaty ,znający Megan z tym silnikiem

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odłączyłem rurę wydechową od katalizatora. Sam dawałem gaz do 4000 obr/min a drugą osoba dłonią z rękawiczką zamykała wylot spalin z katalizatora. Spaliny mocno dmuchały, że nie dało się utrzymać dłoni. Wygląda, że katalizator nie jest zapchany. (Taką metodę podał warsztat z tłumikami) .

 

Dodano: 19 lut 2016 - 22:24

Dziś sprawdziłem EGR. Był lekko zakopcony bo w zeszłym roku go czyściłem. Dziś też wyczyściłem i przemyłem. Wszystkie widoczne złączki przy silniku rozpiąłem, kontakt w spraju i spięcie ponowne. Wizualnie popatrzyłem na węże, wężyki, kabelki. Filtr powietrza poza kilkoma muchami jest żółty. Kolejny etap to jazda z podłączonym komputerem.

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Spróbuj kupić nawet najtańszy czytnik obd II z allegro który łączy się ze smartphone'em przez bluetooth, odpal aplikacje, włącz 3 albo 4 biegi pedał w podłogę od 1600/1800 obr. i patrz jak zachowuje się ciśnienie doładowania. U mnie dla 101KM to było chyba 1,25bara przy bucie i po chwili delikatnie spada na 1,1 albo 1,15 jak dobrze pamiętam (niech ktoś poprawi jak pamięta lepiej). Będziesz wiedział czy turbo dobrze pracuje i czy nie masz jakiejś nieszczelności.

Druga sprawa fajnie jakbyś nagrał filmik bo nadal nie wiemy jak wyglądają Twoje próby do 100.

Tu masz poglądowo filmik z mojego kombi (lżejsze, ale Ty masz 5KM i 40Nm więcej więc powinny iść podobnie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień razie sobie odpuściłem. Zmieniłem olej i filtry. Nic nie znalazłem w aucie, nic nie sygnalizuje błędu. Pogoda wiosenna to częściej jeżdżę aby zużyć paliwo. Staram się kręcić wyższe obroty aby go przedmuchać. Póki co to mam wrażenie, że jest żwawszy na wyprzedzaniu, podjazdach pod górę. Czuć jak ciągnie od 1500..1700 obr. Planuję wlać lepszą ropę. Faktycznie aktualne spalanie pokazuje powyżej 30km/h. Auto jest po wiosennym sprzątaniu wnętrza kabiny.

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej ćwierć litra dobrego oleju półsyntetycznego 2T (np. Elf Moto 2 Off Road) na pełen bak paliwa i sprawdź jakie będą tego efekty :)

Przy trzecim baku powinieneś poczuć różnicę w jeździe.

Możliwe, że trzeba będzie też wymienić filtr paliwa, ale nie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem w serwisie ogumienia na prostowaniu jednej ALU felgi. Trasa 65km w jedną stronę. Auto nieźle ciągnęło. Filtr paliwa mam nowy od około miesiąca.

 

Dodano: 11 mar 2016 - 08:34

Podczas jazdy wydaje mi się, że w aucie jest dość głośno. Oglądałem już wcześniej maty i wygłuszenia i auto wszystko ma i wygląda na oryginalne. Podczas przyspieszania najgłośniej jest kiedy obroty zbliżają się do 3000. Potem wyżej jakby hałas zmniejszał się. Postaram się zmierzyć poziom hałasu smartfonem. Jako, że noszę telefon na smyczy to dobre miejce jak będzie wisiał na smyczy na szyi i ekranem skierowanym do kierunku jazdy. Proszę Was też podajcie poziom hałasu np na 5 biegu przy 2,3,4 tys obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zmierzyłem przyspieszenie do 100 jest nadal 16s. Czuć jak auto dostaje kopa przy 1500 obr. Poziom hałasu na 5 biegu przy obr 2 i 2,5 tys jest 78..80 db a przy 3 i 3,5 tys jest 84 db. Idealny i sprawdzony sposób na zmniejszenie hałasu silnika to... głośniej audio. Ciekawe ile mają inne auta CC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!