Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamontowanie dodatkowe filtra paliwa


michone

Rekomendowane odpowiedzi

w benzyniaku jak jeździsz na dobrym paliwie to nie ma problemów, chyba że lejesz coś z nieznanego źródła. Najgorzej w dieslach z układami CR i to delphi bo inne tak często nie padają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michone jak zdecydujesz się zmienić przewody paliwowe (najlepiej wszystkie, do "gruszki") to IMHO zakup sobie przewody gumowe ze wzmocnieniem w środku.

przewody przeźroczyste, niby "olejoodporne" będą twardnieć po dłuższym czasie, ze względu na warunki pod maską.

taki przewód gumowy nie jest drogi, ok. 3-4 PLN za metr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz...żeby zobaczyć kolor, syfy itd:) Poprzednim aucie nie lubi stacje shell, Lukol i Orlen. A ten Nie lubi Shell. Bo po tankowaniu na Shellu obojętnie jakim to auto szarpało aż komputer zwariował.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do benzynowego da sie taki filterek przerosysty zamontować?:> I w którym miejscu?:>

A co stoi na przeszkodzie? Montujesz przed listwą wtryskową.

tylko pytanie po co?

A po co montujesz w dieslu?

Takie samo pytanie mogę zadać.

Ewentualne opiłki z pompy powinien wychwycić "fabryczny" filtr paliwa, skoro nie wyłapuje to znaczy, że jest do bani.

Poza tym popatrz na siateczkę w tym filtrze, opiłki przez niego przejdą bez problemu i to dość spore

Z tym olejem 2T rzeczywiście ciekawa sprawa. Spróbowałem więc wiem o czym piszę.

mrarek oczywiście miało być 2T, czeski błąd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w dizlu zamontowałem tylko z powodu opisywanych opiłków z pompy DELPHI.

nikt nie napisał, czy są one "wyciągane" z baku, czy jako cięższe opadają na dno i tam leżą. bo to, że filtr zasadniczy jest w opiłkach to zdaje się sprawa powrotu paliwa z wtryskiwaczy (mieszanie się paliwa w filtrze).

 

nie sądzę, by opiłki przedostały się przez siatkę. no może jakieś mikronowe, to na pewno. ale "standardowe" powinny się zatrzymać bez problemów. poza tym łatwiej i taniej mi wymienić filtr dodatkowy za 3,50 PLN niż zasadniczy za 70 PLN :)

 

w silniku benzynowym nie ma takich problemów i montaż takiego filterka to chyba tylko po to by, widzieć co pompa zaciąga z baku. no ale kto bogatemu zabroni? :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, czytam i nie mam pojęcia po co wam te dodatkowe filterki. I nie ważne jeden, dwa lub nawet pięć. Opiłki generuje złuszczająca się pompa i wali nimi prosto do wtryskiwaczy stalowymi rurkami. Jak pompa zacznie opiłkować to dowiesz się o tym gdy pewnego poranka nie odpalisz silnika a nie po oglądaniu filterków. To po pierwsze. Po drugie opiłki z powrotu zatrzymują się na dnie filtra głównego. I nie znajdziesz nikogo kto stwierdziwszy opiłki poprzestanie tylko na wymianie samego filterka nie wymieniając jednocześnie filtra zasadniczego. Prawda, zimą opiłki mogą wracać z powrotem do przewodu zasilającego pompę ale zamiast montować filterek na powrocie z wtryskiwaczy to lepiej ten powrót puścić bezpośrednio do zbiornika montując odpowiedni trójnik na przewodzie powrotnym.

Takie jest moje zdanie nie każdy musi się z tym zgadzać. Filterki miały by sens gdyby pompa opiłkowała by przez kilka powiedzmy tygodni i nie uszkadzała by w tym czasie wtryskiwaczy a użytkownik by w miarę często zaglądał pod maskę i z lupą wypatrywal opiłków. Ale to już by była paranoja. Dla mnie jedyny sens montażu takiego filterka to tylko dla szybkiego ustalenia co jest przyczyną, że silnik nie odpala. Są opiłki to pompa, brak opiłków to inna przyczyna.

To samo ustalisz spuszczając paliwo korkiem z filtra zasadniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może ja odpowiem, bo chyba pierwszy te filterki założyłem, a przynajmniej nie spotkałem nikogo wcześniej (chociaż trochę rozpytywałem).

1) jeśli pojawi się "coś" w filtrze powrotnym z silnika (z nadmiarów), to jest już oznaka, że coś się dzieje. póki co - od 4 lat (jakieś 80 kkm) nie ma nic. sądzę, że zanim pierwsze objawy wykaże silnik (jak piszesz nie odpali), to na powrocie zacznie coś być widoczne. uważam więc, że ten filtr ma istotny sens.

2) po drugie - jak będą opiłki w układzie paliwowym i będą - jak piszesz - na dnie filtra głównego, to oczywistym jest fakt, że ten filtr główny również jest do wymiany (wcześniej czy później),

3) z uwagi na charakter mojej jazdy, powiedzmy raz w tygodniu, robię sobie szybki przegląd, co pod maską, uzupełniam płyny i odkurzam środek. przy okazji lookam na filtry, więc mam szybki ogląd sytuacji. zajmuje mi to ok. 15-20 minut, ale tak już mam poukładane w moim zakutym łbie.

 

no pewnie, że ktoś i z moim poglądem może się nie zgadzać, ale przyznaj że spuszczanie paliwa z filtra zasadniczego, to - dla niektórych - prawie niewykonalne. albo trzeba zrzucić koło i nadkole albo kanał/najazd. a tu widać wszystko jak na dłoni :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jak z paliwem robili różne numery założenie takiego filterka miało sens.

Tylko nie takiego jak na zdjęciach powyżej, ale takiego z filtrem z bibuły, jakiegoś materiału filtracyjnego. Wtedy praktycznie żaden silnik benzynowy nie miał filtra fabrycznego.

Wierzcie albo nie po mniej więcej pół roku ten filterek był brązowy.

Czy jest sens zakładania takich filtrów to nie wiem, moim zdaniem, nie.

Przez taki filtr przelecą jak nic wszelkie opiłki, chyba że będą bardzo duże, ale wtedy, wtryski są już zawalone, a pompa do wymiany.

Koszt niewielki, roboty z tym nie ma dużo, a poprawia samopoczucie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korozja powierzchowna baku (od wewnątrz)

Tak gdzieś od 2005 roku, albo nawet wcześniej, 90% baków, a na pewno wszystkie europejskie, są z tworzywa, a rurki plastikowe lub aluminiowe. ;)

W zawiązku z tym teoria upadła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Muszę się pożalić, niestety po wymianie wtrysków po miesiącu zaczął się problem... rano strasznie odpala kręci i kręci, w dzień już nie ma problemu. Tak jakby cofało się paliwo przez noc. Masakra :( człowiek wydał kupe kasy na wtryski a po miesiącu znowu trup...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!