Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej - SD-2


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem zamontować u siebie moduł do świateł dziennych na bazie drogowych (mijania), czyli sławetne SD-2. Więcej o samym module i instalacji w MII jest tutaj.

Proszę o poradę, czy da się to urządzenie zamontować tak, by działało z wbudowanych czujnikiem zmierzchu? Czyli chodzi o sytuację, by przy ustawieniu manetki na czujnik światła mieć działające reflektory przez SD-2, a po zmierzchu normalne światła drogowe/mijania.

Mile widziany kontakt do zaufanego elektryka na terenie Warszawy, co nie polegnie przy temacie i zrobi to jak trzeba.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno być żadnego problemu bo załączenie świateł mijania przez czujnik zmierzchu spowoduje automatyczne wyłączenie SD-2. W meganie II z czujnikiem zmierzchu działa bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż nie wygląda skomplikowanie.

Czy ta ogólna instrukcja umieszczona przez kogiel ma zastosowanie w Fluence, czy też bazować na tej do MII?

 

Czego użyć do połączenia przewodów ze sobą, lutować czy użyć czegoś innego (co?)? Pytam się, bo nie wiem czy spróbować samemu podłączyć SD-2.

Edytowane przez Wenel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie mają zabrać dowód rejestracyjny, skoro usterki już nie ma? Oczywistym jest więc, że na przeglądzie również nic nie zostanie znalezione i policja będzie musiała zwrócić na wniosek właściciela koszty badania technicznego. Ewentualnie mogą wystawić mandat za niemanie jedynych słusznych świateł, nie za posiadanie SD-2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje, świetnie wykombinowałeś!

Pamiętaj tylko aby w przypadku kontroli radarowej prędkości gwałtownie zwolnić. Nie będą mieli podstaw do ukarania bo Ty już poruszasz się z właściwą prędkością.

Widzę, że ciężko zrozumieć, może łatwiejsze porównanie.

Jeździsz bez tablic rejestracyjnych, oczywiście zostajesz zatrzymany do ukarania. A Ty zakładasz tablice przy policji, oni nie mając podstaw ukarania, życzą szczęśliwej drogi. :applause:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% kierowców właśnie tak robi i jakoś nikomu to nie przeszkadza. Do tego gadają przez komórkę, jeżdżą bez pasów i wszystko jest OK. Natomiast w temacie świateł wszyscy są bardziej święci niż sam Papież. Jest na to takie dobre słowo - hipokryzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to znaczy, ze dlatego można sobie zamontować światła które nie były homologowane w danym aucie, mogą walić po niebie i oślepiać innych... ważne żeby mi mandatu nie walnęli? To, ze ktoś popełnia jedno wykroczenie nie znaczy ze dzięki temu jest się usprawiedliwianym żeby popełnić inne ;p (tak wiem o co chodzi z sd-2)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam wady prawne SD-2. Uważam jednak, że wszystko trzeba robić z głową. Można mieć w samochodzie wszystkie lampy fabryczne, a bardzo nimi uprzykrzać życie innym, chociażby poprzez złe ustawienie. Można też zamontować coś w stylu SD-2 w taki sposób, że nikt nawet nie zorientuje się, że coś w aucie jest nakombinowane. Przepisy homologacyjne to nic innego jak zbiór prostych wymagań. Dla świateł dziennych to: powierzchnia świetlna, określony przedział światłości, kąt rozsyłu światła, temperatura barwowa, rozmieszczenie na samochodzie i podłączenie. Najtrudniejsze do samodzielnego zmierzenia mogą być jedynie światłość i kąt rozsyłu światła. Jednak nawet to zmierzymy chociażby najtańszym luksomierzem. Są układy typu SD-2 o regulowanej mocy, wówczas nie ma obaw, że oślepimy innych ustawiając logicznie procent mocy. Jeżeli ustawimy tak, by mieścić się w normie w kierunku osi odniesienia, może pojawić się jedynie problem, że nie dochowamy wymaganego kąta rozsyłu światłości, czyli na boki będziemy świecić za słabo. Jednak krzywdy nikomu tym nie zrobimy (nie oślepimy). W Kanadzie każde auto ma obowiązkowo montowane takie urządzenie - światła drogowe do nawet 50% mocy jako dzienne. Jeżdżą, żyją, jest OK. Fakt, że tam inne przepisy, ale ludzie chyba podobni i wzrok mają podobny.

Nie namawiam nikogo do montażu takich zabawek, sam nawet zadałem sobie bardzo dużo trudu aby uzyskać 100% legalne światła dzienne, chociaż mogłem tanim kosztem zamontować SD-2. Gdybym jednak miał samochód z żarówkami H4 i takim zderzakiem, w który ciężko byłoby włożyć w sensowny sposób światła dzienne, nie wykluczam, że pomyslałbym nad dziennymi z drogowych. Jednak kupiłbym na pewno moduł o regulowanej mocy i wszystko tak przemierzył aby być pewnym, że moje światła dzienne spełniają wymagania stawiane tym światłom, chociaż nie mają znaczka 00RL na kloszu. Uważam to za mniej szkodliwe od bezsensownego wypalania świateł mijania, które tym bardziej nie są światłami do jazdy dziennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla świateł dziennych to: powierzchnia świetlna, określony przedział światłości, kąt rozsyłu światła, temperatura barwowa,

... Najtrudniejsze do samodzielnego zmierzenia mogą być jedynie światłość i kąt rozsyłu światła

Tak tylko Ci się wydaje, żeby wykonać wszystkie powyższe pomiary trzeba dysponować odpowiednim stanowiskiem badawczym, wyposażonym w odpowiedni sprzęt.

Ten sprzęt musi być odpowiednio przygotowany i sprawdzony przed wykonaniem badania. Dodatkowo badanie wykonywane jest w odpowiednim zaciemnionym pomieszczeniu, ponieważ na wyniki badania ma wpływ "obce oświetlenie".

Nie wykonasz takich badań samodzielnie.

Nawet gdybyś wszystko założył i ustawił prawidłowo, nie stwarzałoby to zagrożenia i nie było uciążliwe dla innych, w przypadku skrupulatnej kontroli możesz dostać mandat i zatrzymają Ci DR. Powodem będzie, brak znaczka homologacyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, jaki niby znaczek homologacyjny ma być na reflektorach fabrycznych, pod które jest podpięty SD2?

To ustrojstwo przecież nie zmienia lamp w takie do jazdy dziennej, a tylko ogranicza prąd płynący do świateł drogowych, do których odpowiednie oznaczenie jest na kloszu, osłabiając je do poziomu mijania albo jeszcze bardziej i automatyzuje ich samoczynne zapalenie..

Jeśli obydwa rodzaje światła są w jednej zespolonej lampie, to tym bardziej nie trzeba oznaczenia że to dzienne, bo takowych tam nie ma.

W temacie DS2 którego nie bronię ale też nie ganię, problemem jest samo jego stosowanie wobec obowiązujących przepisów, a nie dodatkowe homologacje, bo stosując go używamy fabrycznych świateł mijania lub drogowych ale o ograniczonej jasności świecenia. Homologacja i jej oznaczenie dla tego rodzaju świateł (drogowe, mijania) na tych lampach są fabryczne.

Jest też podnoszony problem oślepiania, bo kierunek, zasięg co wynika z odbłyśników... Moim zdaniem to też nie argument i nadinterpretacja.

Ciekaw jestem kogo już oślepiły w jasny dzień reflektory z światłem drogowym, zapalone z pełna mocą w mijanym aucie??

A przy zmniejszonym natężeniu prądu jest to tym bardziej niemożliwe.

Wszelkie dokładane jak komu się podoba i jak się udało dzienne LED-owe dużo bardziej dają po oczach, szczególnie jak dzień jest pochmurny, o jeździe na takich światłach do samego zmroku już nawet nie wspominam. Z przodu oślepia, z tyłu jest ciemny jak masa rowerzystów...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!