Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej - SD-2


Rekomendowane odpowiedzi

Ciekaw jestem kogo już oślepiły w jasny dzień reflektory z światłem drogowym, zapalone z pełna mocą w mijanym aucie??

Może nie oślepiły mnie ale miałem pewien dyskomfort jak oszołom jechał ma światłach mijania i drogowych z przeciwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli spojrzy się na przepisy prawne to;

- Lampa/y główne mają homologację dotyczącą stosowania ich jako świateł mijania lub drogowych. Na lampach są odpowiednie oznaczenia potwierdzające taką homologację.

- Lampy świateł do jazdy dziennej muszą również posiadać homologację i oznaczenie E i RL.

- Na lampach głównych nie ma oznaczeń homologacyjnych jako światła do jazdy dziennej.

- Jeżeli ograniczy się jasność świecenia świateł mijania, to taka lampa nie spełnia już wymogów homologacji, a przecież nie posiada homologacji jako SD.

W tym przypadku, jak trafi się na upierdliwego policjanta można stracić dowód rejestracyjny.

W Polsce to nie problem. Jednostki uprawnione do kontroli pojazdów mają to głęboko w d... Wystarczy popatrzeć na oświetlenie samochodów, tego tematu chyba nie trzeba rozwijać. Wszyscy widzą jak jest.

Po wyjechaniu za granicę takim autem można mieć poważne kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Jeżeli ograniczy się jasność świecenia świateł mijania, to taka lampa nie spełnia już wymogów homologacji, a przecież nie posiada homologacji jako SD

Nie spełnia też wymogów stawianych przepisami dla lamp do jazdy dziennej, więc właśnie z tego powodu trudno wymagać na kloszach takich oznaczeń.

Ustrojstwo SD2 jest czymś czego przepisy nie przewidziały i tego nie uprawomocniają, ani też tego nie zakazują.

Jest to moduł może i dobrze przez kogoś wykombinowany jednak stosowany jest na własną odpowiedzialność.

Nie jest jednak aż tak wielkim nadużyciem czy czymś upierdliwym dla jadących z przeciwka jak niektóre homologowane a źle zabudowane czy ustawione dodatkowe dzienne. (o ledwo świecących, przepalonych, czy mrugających nie warto wspominać, a takich też jest masa na drogach)

Wystarczy przeglądnąć tematy choćby na tym forum ile jest wariantów mocowania tych dodatkowych świateł. Niektóre ledwo prześlizgują się na krawędzi przepisów.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spełnia też wymogów stawianych przepisami dla lamp do jazdy dziennej, więc właśnie z tego powodu trudno wymagać na kloszach takich oznaczeń.

Czyli nie spełniają wymogów. Ktoś to stosuje, jak napisałeś, na własną odpowiedzialność.

Wydaje mi się że już wszystko (jeżeli chodzi o prawo) zostało powiedziane, a najważniejsze

Każdy stosuje takie rozwiązanie na własną odpowiedzialność.

Czy to jest zgodne z prawem czy nie, powinien rozstrzygnąć uprawniony sąd lub nastąpić zmiana w przepisach.

Co widać na drodze to wszyscy wiemy.

Policja nawet nie reaguje jak auto jedzie bez zapalonych świateł, nie wspomnę o tych bez żarówek i zezujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie (i Panie)

Za bardzo się przejmujecie tymi przepisami :P

jak czytam Wasze posty to widzę że połowa userów boi się kupić nieoryginalne dywaniki do auta bo nie maja homologacji albo odpowiedniego oznaczenia i stwarzają zagrożenie dla ruchu <lol>

Osobiście interesuje się SD2 bo kupiłem żonie scenica II i z uwagi na to że jestem zwolennikiem dziennych a tu nie ma gdzie ich zamontować (ma halogeny) i podobno masa roboty z demontażem zdesia, skłaniam się ku genialnemu wynalazkowi jakim jest SD2

Nie przeżywałbym na Waszym miejscu kontroli niebieskich, bo jak będą chcieli cos znaleźć to znajdą, a jak nie - to się przyczepią do koloru auta :P:P:P

 

Osobiście mam zabawkę do upalania po mieście - SC (seicento) w którym fabryczna to została chyba tylko buda, i mam w nim m.in. światła dzienne wbudowane w halogeny:

mianowicie : zdemontowałem i zutylizowałem ori wkłady i zamontowałem płytki z LED tak że część LEDów świeci jako dzienne ( z automatem) a reszta "robi" za halogeny.

Wszystko sklejone w oryginalnej lampie z ori kloszem.

Fabryczne odbłyśniki w reflektorach pomalowane są na czarny mat – tak ze wygląda jakby reflektory były czarne, a jazda z włączonymi mijania „psuła” ten efekt :P – więc zmodziłem halogeny :P

Śmigam już tak drugi rok i ani psy ani diagności nie mieli zastrzeżeń - a kontakt z nimi mam bardzo często.

Ostatni nie podobał im sie kolor żarówek kierunkowskazów (w tylnych lampach) bo były błękitne :P

I zaczął skakać jeden z drugim ze maja być pomarańczowe – a ja mu na to, że pomarańczowe to mają dawać światło, a kolor to mogą mieć nawet gołąbkowo-koperkowy <LOL>

No to sie przytulili do kół - że za szerokie, ze wydech za głośny, że silnik za duży, że hamulców za dużo itp., itd. :bash:

Więc jak się komuś podoba - to sugeruje montaż SD2 (oczywiście na własną odpowiedzialność – jak napisał mój przedmówca) a ze swojej strony proszę o jakiegoś manuala - bo jestem nowy na forum i nie bardzo sie orientuję co i gdzie

pozdrawiam

kyniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!