Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej - SD-2


Rekomendowane odpowiedzi

Ciekaw jestem kogo już oślepiły w jasny dzień reflektory z światłem drogowym, zapalone z pełna mocą w mijanym aucie??

Może nie oślepiły mnie ale miałem pewien dyskomfort jak oszołom jechał ma światłach mijania i drogowych z przeciwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli spojrzy się na przepisy prawne to;

- Lampa/y główne mają homologację dotyczącą stosowania ich jako świateł mijania lub drogowych. Na lampach są odpowiednie oznaczenia potwierdzające taką homologację.

- Lampy świateł do jazdy dziennej muszą również posiadać homologację i oznaczenie E i RL.

- Na lampach głównych nie ma oznaczeń homologacyjnych jako światła do jazdy dziennej.

- Jeżeli ograniczy się jasność świecenia świateł mijania, to taka lampa nie spełnia już wymogów homologacji, a przecież nie posiada homologacji jako SD.

W tym przypadku, jak trafi się na upierdliwego policjanta można stracić dowód rejestracyjny.

W Polsce to nie problem. Jednostki uprawnione do kontroli pojazdów mają to głęboko w d... Wystarczy popatrzeć na oświetlenie samochodów, tego tematu chyba nie trzeba rozwijać. Wszyscy widzą jak jest.

Po wyjechaniu za granicę takim autem można mieć poważne kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Jeżeli ograniczy się jasność świecenia świateł mijania, to taka lampa nie spełnia już wymogów homologacji, a przecież nie posiada homologacji jako SD

Nie spełnia też wymogów stawianych przepisami dla lamp do jazdy dziennej, więc właśnie z tego powodu trudno wymagać na kloszach takich oznaczeń.

Ustrojstwo SD2 jest czymś czego przepisy nie przewidziały i tego nie uprawomocniają, ani też tego nie zakazują.

Jest to moduł może i dobrze przez kogoś wykombinowany jednak stosowany jest na własną odpowiedzialność.

Nie jest jednak aż tak wielkim nadużyciem czy czymś upierdliwym dla jadących z przeciwka jak niektóre homologowane a źle zabudowane czy ustawione dodatkowe dzienne. (o ledwo świecących, przepalonych, czy mrugających nie warto wspominać, a takich też jest masa na drogach)

Wystarczy przeglądnąć tematy choćby na tym forum ile jest wariantów mocowania tych dodatkowych świateł. Niektóre ledwo prześlizgują się na krawędzi przepisów.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spełnia też wymogów stawianych przepisami dla lamp do jazdy dziennej, więc właśnie z tego powodu trudno wymagać na kloszach takich oznaczeń.

Czyli nie spełniają wymogów. Ktoś to stosuje, jak napisałeś, na własną odpowiedzialność.

Wydaje mi się że już wszystko (jeżeli chodzi o prawo) zostało powiedziane, a najważniejsze

Każdy stosuje takie rozwiązanie na własną odpowiedzialność.

Czy to jest zgodne z prawem czy nie, powinien rozstrzygnąć uprawniony sąd lub nastąpić zmiana w przepisach.

Co widać na drodze to wszyscy wiemy.

Policja nawet nie reaguje jak auto jedzie bez zapalonych świateł, nie wspomnę o tych bez żarówek i zezujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie (i Panie)

Za bardzo się przejmujecie tymi przepisami :P

jak czytam Wasze posty to widzę że połowa userów boi się kupić nieoryginalne dywaniki do auta bo nie maja homologacji albo odpowiedniego oznaczenia i stwarzają zagrożenie dla ruchu <lol>

Osobiście interesuje się SD2 bo kupiłem żonie scenica II i z uwagi na to że jestem zwolennikiem dziennych a tu nie ma gdzie ich zamontować (ma halogeny) i podobno masa roboty z demontażem zdesia, skłaniam się ku genialnemu wynalazkowi jakim jest SD2

Nie przeżywałbym na Waszym miejscu kontroli niebieskich, bo jak będą chcieli cos znaleźć to znajdą, a jak nie - to się przyczepią do koloru auta :P:P:P

 

Osobiście mam zabawkę do upalania po mieście - SC (seicento) w którym fabryczna to została chyba tylko buda, i mam w nim m.in. światła dzienne wbudowane w halogeny:

mianowicie : zdemontowałem i zutylizowałem ori wkłady i zamontowałem płytki z LED tak że część LEDów świeci jako dzienne ( z automatem) a reszta "robi" za halogeny.

Wszystko sklejone w oryginalnej lampie z ori kloszem.

Fabryczne odbłyśniki w reflektorach pomalowane są na czarny mat – tak ze wygląda jakby reflektory były czarne, a jazda z włączonymi mijania „psuła” ten efekt :P – więc zmodziłem halogeny :P

Śmigam już tak drugi rok i ani psy ani diagności nie mieli zastrzeżeń - a kontakt z nimi mam bardzo często.

Ostatni nie podobał im sie kolor żarówek kierunkowskazów (w tylnych lampach) bo były błękitne :P

I zaczął skakać jeden z drugim ze maja być pomarańczowe – a ja mu na to, że pomarańczowe to mają dawać światło, a kolor to mogą mieć nawet gołąbkowo-koperkowy <LOL>

No to sie przytulili do kół - że za szerokie, ze wydech za głośny, że silnik za duży, że hamulców za dużo itp., itd. :bash:

Więc jak się komuś podoba - to sugeruje montaż SD2 (oczywiście na własną odpowiedzialność – jak napisał mój przedmówca) a ze swojej strony proszę o jakiegoś manuala - bo jestem nowy na forum i nie bardzo sie orientuję co i gdzie

pozdrawiam

kyniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!