Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megan II 1.4 16v 98 KM sedan - pytanie


e0n

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem zapytać użytkowników, bądź tych, którzy wiedzą, czy ten silniczek 1.4 daje radę megance. Dotychczas słyszałem opinie, że może przymulać, badź jest "w sam raz" jak na te auto. Napiszcie jak to wygląda z waszego punktu widzenia, jak samochód daje rade podczas wyprzedzania, jaką wyciąga prędkość oraz z jaką prędkościa utrzymuje najbardziej ekonomiczne rezultaty spalania. Pytanie bierze się z tąd stąd, iż mam okazje zakupienia takiego auta, jedynie martwi mnie ten mały silnik, czy nie lepiej poszukac Megi z silnikiem 1.6.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem kiedyś Meganki II 1.4, a teraz jeżdżę 1.6. 1.4 jest troszkę słabsza i troszkę jest to odczuwalne, zwłaszcza w mieście. 1.6 całkiem przyzwoicie się zbiera od dolnych obrotów w porównaniu do 1.4. Zarówno 1.4 i 1.6 nie rozpędzałem do maksymalnej prędkości, ale 1.4 doleci do 180, a 1.6 do ponad 190. Jeżeli chodzi o ekonomikę jazdy po mieście to 1.4 w mieście spala ponad 10l/100km, a 1.6 kolo 9l/100 km. W trasie najbardziej optymalną prędkością do obu silników jest prędkość 80-100 km/h, a spalanie jest podobne. Mi się udało 1.4 dobić do 5,5-6.5 l/100m, a 1.6 5,7-7.0 l/100km. Jeżeli chodzi o wyprzedzanie w trasie to lepiej jednak mieć te 17KM więcej :rolleyes: Podsumowując, silnik 1.6 jest żwawszy, nie spala wcale więcej, ale jest droższy w utrzymaniu :)

Edytowane przez mrbee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jest droższy w utrzymaniu

A niby czemu?

Toż to ten sam silnik, różnica polega na innym skoku i średnicy tłoka. Reszta jest taka sam, no może są pewne nieznaczne różnice. Nie mniej ceny części do obu silników są identyczne, robocizna, eksploatacja również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby czemu?

 

Podejrzewam że chodzi o koło zmiennych faz rozrządu które może szwankować w tym silniku. 1.4 16V to podstawowy silnik w palecie silnikowej Megane II. Jak powszechnie wiadomo podstawowe silniki nie są synonimem dynamicznej jazdy, są adresowane dla spokojnych kierowców. Myślę że lepiej kupić 1.6 16V choć decyzja należy do kupującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Oprócz KZFR różni się tylko skokiem tłoka, średnica cylindra jest ta sama, więc i pewnie głowice są takie same. Powracając do pytania, ja mam akurat 1.4 16v. Szukając auta bardziej nastawiałem się na 1.6 No ale trafił się 1.4 i taki kupiłem. Używam go przede wszystkim na dojazdy do pracy, a do takiej roli ten silnik w zupełności wystarcza. Na maksa go nie rozpędzałem ale podróż autostradą z prędkościami 140 - 150 nie sprawia problemu, choć jest już wtedy dość głośno. Do 100 - 120 km/h ten silnik jest bardzo cichy. Jak masz wybór to szukaj 1.6, dynamika lepsza a spalanie mniej więcej takie same. A ewentualna awaria KZFR nie wydrenuje portfela zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo, super odpowiedzi, takie jakie oczekiwałem. Akurat tak się składa, że mam na oku zarówno 1.4 16v jak i 1.6, dlatego zostaje mi podjechać i obejrzeć, przejechać się i sam ocenić. Oczywiście podzielę się wiadomością, który silniczek wybrałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!