Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik do gazu


888EX888

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, pbet napisał:

Z czego to wynika trudno ocenić choć skrzynia na pewno ma tu niebagatelne znaczenie.

Myślę, że głównie z różnicy w masie własnej. Megane I hachback 1.6 miało masę własną ok. 1025 kg, wersja Coupe pewnie była trochę lżejsza. Megane III chyba w każdej wersji przekracza 1300kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie być gołosłownym, szukałem, szukałem i znalazłem ;-)

Fotki robione smartfonem z monitora komputera hamowni.

S2 F4R pierwszy pomiar #1 dał na Pb 89,7KM (144,8Nm) z wyłączonym sterowaniem KZFR, a na #2 na Pb 124,1KM (181,6Nm) z włączonym KZFR, jak widać do fabrycznych 99,5kW = 135,32KM brakuje trochę :66_thermometer_face: Kolejny z pomiarów #1 wygenerował 127,3KM (194Nm) z włączonym KZFR.

Na tej samej hamowni w S3 1.4TCe pierwszy pomiar #1 na Pb dał wynik 136,7KM, więc 6,7KM gratis od fabryki.

Większość pierwszych pomiarów w 1.4TCe miała nadwyżkę kucy w naszej M3 Coupe było 135,2KM, rekordzista miał blisko 139KM,  jeden z naszych forumowiczy pisał o 144KM.

   

 

 

S3 14TCe pierwszy pomiar.JPGs3 14TCe pomiar1.JPG

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja jest z 2010 roku , skrzynia 6, norma euro chyba 5 ale masz sobie ręki uciąć ;)

Mam jeszcze jeden wykres z hamowni z silnika K4M również na gazie .

P_20180105_171516.jpg

Ktoś jeszcze wyżej pisał że megane 3 waży chyba 1300 w każdej wersji , chciałem sprostować , hatchback waży 1215 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej dojrzewam do zhamowania mojej meganki. I jednak 106 KM to nie 110 KM. Niby niewiele ale jednak brakuje. Chyba, że to błąd hamowni.

Czy Twojej megance zdarza się poszarpywać na zimnym?

 

 

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem żadnego szarpania , ale może jest to spowodowane tym iż zimny silnik traktuje bardzo łagodnie ;) i gdybym depnął to by wystąpiło.

Jeszcze co do mocy należy wspomnieć , że wpływ ma wiele rzeczy , chociażby stan świec , filtra powietrza , czy to jak dawno był wymieniony olej .

Co do błędu hamowni, zawsze występuje , podobno zrobisz 5 prób jedna po drugiej i każda będzie minimalnie się różnić .

Na moc silnika wpływają także takie głupoty jak wysokość nad poziomem morza , temperatura otoczenia czy ciśnienie , wiec zmiennych jest mnóstwo ;)

Jeśli dobrze pamiętam na każde 100 m w górę silnik spalinowy traci 1 KM , z powodu mniejszej ilości tlenu w powietrzu .

Taka ciekawostka stolica Meksyku , o wdzięcznej nazwie Meksyk leży na wysokości 2240 m.n.p.m.

Czyli każdy samochód na dzień dobry traci ponad 22 KM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sporadyczne szarpania także przy łagodnym traktowaniu, podobnie jak niektórzy użytkownicy tego forum. Myślę, że masz jednak inne oprogramowanie sterownika silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by tak rzeczywiście było to na pewno jest możliwość wgrania takiego gotowca który obowiązywał w danym roku :-)

Może to by pomogło .

Ale najlepiej przejechać się na hamownie i sprawdzić :-)

Warto jeszcze wspomnieć że odczucia z przyśpieszenia są bardzo zdradliwe .

Porównajmy dwa samochody , megane z 1.6 110 KM i megane z 1.5 dci 110 KM

Każdy kto się przejedzie jednym i drugim powie że szybciej przyśpiesza dci bo duży moment obrotowy daje wrażenie ,,kopa"

Natomiast 1.6 ma 10,5 s do setki a 1.5 dci 10.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak z tym trudno polemizować - subiektywne odczucia. Lepiej porównać dwie benzyny o tej samej lub w miarę podobnej mocy.

Przy teście przyspieszenia do setki na PB nie udało mi się wykręcić mniej niż 11,5 sek. tak około.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też dlatego , bo one mają spore opóźnienie , tak jak nawigacja gdy przyspieszasz pokazuje predkość troche do tyłu , bo musi załapać .

Fachowe urządzenia do mierzenia ,, drift boxy " kosztują duże pieniądze ale są  bardzo dokładne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to możliwe. Niestety do driftboxa dostępu nie mam. Zatem pozostaje hamownia. Obojętnie zreszta co pokaże to i tak wrażenia z jazdy meganką III z K4M są raczej żadne. Zresztą  chodzi mi raczej o bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu, bo większość czasu poruszam się po drogach powiatowych. Natomiast w mieście tym autem jeździ się całkiem przyjemnie, szczególnie na lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRIVING COMFORT - FUN TO DRIVE No z tym to już trochę przesadzili :(

I druga informacja:  Max. Power (kW (HP)), co według mnie oznacza, że wcale takiej mocy osiągać nie musi. 

Ta sytuacja trochę mi przypomina Polonezy, które miałem. Każdy z nich jeździł i palił trochę inaczej, mimo takich samych pojemnościowo silników. Pamiętam, że marzeniem FSO było, aby wszystkie opuszczające fabrykę auta paliły i jeździły podobnie. Niestety tego im się nigdy nie udało zrealizować, chyba, że po przejęciu przez Daewoo.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!