Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III


Podarte_spodnie

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda, że producenci aut, tych popularnych, poszli w małe pojemności.

Z jednej strony to zły sygnał dla nas zwłaszcza dla tych którzy będą kupować używaną benzynę za kilkanaście lat z wtryskiem bezpośrednim i turbo. Niestety, u nas większość sprowadzanych samochodów ma 10 lat i więcej. Te nowe silniki mają krótszy żywot niż starsze odpowiedniki z poprzednich lat. Także można wstępnie powiedzieć że wyzwaniem będzie za kilkanaście lat zakup auta używanego w technologi downswingowej...

 

Z drugiej strony downswing ma lekkie korzyści dla spalania i środowiska. Przykładowo silnik 1.4 TCe który był dość paliwożerny został zastąpiony silnikiem 1.2 TCe który spala śmiało 2 litry mniej paliwa na każde 100 km. To już może być odczuwalne dla przeciętnego Kowalskiego, jak i na rynku paliw (pomnóżcie sobie tysiące wyprodukowanych Meganów 1.2 TCe i pomnóżcie razy te mniejsze spalanie 2 litry). Na tle Europejskim w skali miesiąca to będzie tysiące litrów paliwa, a graficznie to może być kilkanaście cystern kolejowych.

 

Ta sama sytuacja jest w grupie VW, silnik 1.6 101 KM który uchodził za legendarny i niezawodny został zastąpiony 1.2 TSI o różnych mocach. Tutaj też spalanie jest mniejsze o około 2 litry na rzecz 1.2 TSI.

 

Myślę że wprowadzenie małych silników ale uturbionych wpłynęło korzystnie na komfort jazdy na drogach szybkiego ruchu. Jako iż jednostki uturbione mają nisko maksymalny moment (poniżej 2000 obr dostępny jest pełny Nm), swobodnie mogą mieć przełożenia jak w silnikach wysokoprężnych czyli małe obroty silnika a szybka jazda. Wolnossące silniki mają wysoko Nm i nie pozwalało to na przełożenie skrzyni biegów takie że przy 100 km/h silnik 1.6 16V miałby tylko 2000 obrotów.

 

Z ciekawości w USA można kupić dzisiaj Fiata 500. Jeszcze kilkanaście lat temu było to nie do pomyślenia gdzie królowały widlaste silniki V8. Tam również powoli kończą żywot silniki paliwożerne. Dzisiaj kupując nową Hondę CRV czy Toyotę Rav4 można tylko kupić z silnikiem 2.4 (CRV) lub 2.5 (Rav4) - oba silniki z wtryskiem bezpośrednim ale bez turbo. Jeszcze 5 lat temu oba samochody można było kupić z mocniejszym silnikiem V6 o pojemności powyżej 3 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4:17.

Inne wskazania niż w filmiku, który podałeś.

 

Ja tam chętnie pojeździłbym jakimś V6, nie patrząc na to w jaką stronę idą trendy ekologiczne. I wcale nie przejmowałbym się spalaniem biorąc auto z takim silnikiem.

To, że firmy idą w downsizing wcale nie znaczy, że jest to coś dobrego i optymalnego. Brną w to bo już sami zapędzili się w róg i nie mogą z tego wyjść.

Tak jak jeżdżąc tym leciwym 1.6 nie mam oporów aby zredukować na 3/4 i butować przy dynamicznej jeździe. Spali ile spali i tyle. Każde auto pali tyle paliwa ile się go wleje do zbiornika.

Fiat 500 ma być niedługo oferowany z silnikiem wolnossącym 2.2 bodajże. Nie pamiętam dokładnie. I w takim momencie nawet to auto staje się ciekawe w moim odczuciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że dyskusja będzie podobna jak w wątku diesel czy benzyna. Dla mnie cała obecna motoryzacja robi się bez sensu. Wyprodukowanie i późniejsza utylizacja samochodu jest pewnym obciążeniem dla środowiska. Więc dlaeczego nie wyprodukować samochodu, który wytrzyma 20 lat (założę się że nie jest to problemem) tylko produkuje się takie dla których 10 lat może być dużym wiekiem? Cała te "ekologia" i "normy emisji" to jest pic na wodę. Jest to lobby producentów samochodów, którzy śrubując te normy w EU stawiają naturalną tamę dla samochodów z Chin (parę lat temu tak było na punkcie bezpieczeństwa - w tym polu już dużo się nie uda zrobić więc wymyślono normy emisji spalin). Jak już normy emisji spalin otrą się o granicę praw fizyki to wtedy wymyślą coś nowego.

 

Oglądam te filmiki z 1.2 TCE i nie widzę jakiejś wielkiej różnicy w obrotach względem 1.6. A silnik 1.2TCE nie różni się praktycznie niczym w stopniu złożności od diesla. Ba w silniku benzynowym z bezpośrednim wtryskiem wtryskiwacze mają więcej pracy (benzynowy kręci się do 6.5rpm a diesel 4.2rpm) muszą być bardziej precyzyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

Z silnikiem 1.4 TCe 130 może mieć minimalna stratę, ale na elastyczność z 1.6 16V wygrywa 1.2 TCe różnica 205 Nm a 151 Nm to spora różnica.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowo silnik 1.4 TCe który był dość paliwożerny został zastąpiony silnikiem 1.2 TCe który spala śmiało 2 litry mniej paliwa na każde 100 km.

Z tym bym polemizował. Poczytaj moje posty to zobaczysz, że wcale ten silnik nie jest paliwożerny i nie jeżdżę jak cięcie. Jak ktoś ma ciężką nogę i siano zamiast mózgu to nawet hybrydą spali 20 l/100 km :mrgreen:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może 1.4 tce miał za dokładny licznik prawie bez błędu ilość kilometrów...A 1.2 z błędem o np. 5%? Najgorzej mają VW, skoda i Audi prawie 30%...Aaa dodam że im większe przekłamanie ilość km tym będzie pokazał że mniej spalił autko niż w rzeczywistości.

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój w mieście pali 7,1-7,5 więc przy sportowym trybie jazdy to i 15 może być, znam takich.

Ze swojej codziennej praktyki mogę potwierdzić ,że Tce 1.4/130 poruszając się po mieście zużywa średnio 7-7,5l , w trasie 6,1-6,5...Poniżej 6 też się da , ale podkreślam ,że to uśrednione odczyty. I przy tym silnik ten jest przyjemnie elastyczny , a najfajniejsze doznania dostarcza wtedy , gdy zaczyna przyśpieszać tak od 140 w górę... Użytkownicy wiedzą o co chodzi ...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!