Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki ciśnienia w oponach


harc2000

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

W moim nowym Megane odkryłem, że UE uszczęśliwiła mnie czujnikami ciśnienia w oponach (TPMS). Wszystko fajnie, tylko że idzie zima i trzeba zimówki założyć. Co w takiej sytuacji?

Czy wulkanizatorzy radzą sobie już z przekładaniem czujników? Ile kasy biorą? Czy trzeba coś w komputerze resetować, inne cuda wyczyniać z poziomu komputera?

Jeżeli zdecydowałbym się na zakup drugiego kompletu felg, to czy można jeździć bez czujników (czy komputer nie wariuje)? Ile kosztuje dodatkowa para czujników? Jak się programuje komputer żeby dać mu znać że teraz jeździmy na zimówkach i mamy inne czujniki niż w letnich?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wulkanizator przełoży Tobie opony to czujnik znajdujący się w wentylu zostanie taki sam i nic nie musisz zmieniać. Jeśli natomiast zdecydujesz się na drugi komplet kół to masz dwie opcję:


  •  
  • kupujesz nowe (około 400,00 PLN za szt.), albo używane (około 150 do 200 PLN za szt.) czujniki i tam montujesz, tylko że po każdorazowej wymianie kół musisz podłączyć się pod kompa i programować zmianę czujników
  • Wyłączasz czujniki w samochodzie (za pomocą CLIP-a)

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ktoś kodował 2 zestaw kół i czujników do Megana 3 ? wystarczy raz zakodować i spokój?

Właśnie spuściłem ciśnienie z "fabrycznego" 2,9 przód i 2,6 tył do 2,5..chyba kogoś pogięło, auto zaraz inaczej się prowadzi <_<

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W listopadzie zeszłego roku kupiłem w ASO dodatkowe czujniki (na zimówki) i zleciłem założenie oraz zaprogramowanie. Oddając auto powiedzieli, że nowe czujniki nie wymagały żadnego zakodowania itp. Wystarczyło przejechać z nimi kilkaset metrów, a "system" sam je zauważył i prawidłowo odczytywał ciśnienie. Nie wzięli też kasy za jakiekolwiek programowanie, a jedynie za przekładkę kół. Po sezonie zimowym sam zmieniałem koła na letnie i auto bez żadnych dodatkowych czynności znowu zaczęło czytać te pierwsze fabryczne czujniki.

 

Co do ciśnienia w oponach to u mnie było fabrycznie po 3,2 w każdej. Pomyślałem że jakiś uczeń popełnił czeski błąd :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, jak się te czujniki automatycznie "logują" to fajna sprawa.

Zakładałeś na stalówki czy alu?, na zime myśle o stalówkach 15, do tego dobre gumy 195/65.

W Intercarsie widze są te czujniki po 189 zł szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem na alu 15". Jeśli dobrze pamiętam to producent opisał je jako pasujące do stalówek 15" i alu 16", ale nie było problemu z zamontowaniem do mnie.

Numer części: 40 70 004 35 R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle podaje instrukcja.

Nie wiem jak w 1,2 TCE, ale 2,0 dCi ma ciężki przód i dopiero jak jest 2,4-2,5 bara, auto normalnie się prowadzi.

Przy niższym ciśnieniu układ kierowniczy robi się jakiś taki gumowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak przy niższym ale przy 2,9 - 3 z przodu auto robi się nerwowe i wali kołami na dziurach.

Zrobiłem 2,5 wieczorem, rano było 2,3 i alarm wywaliło, teraz pokazuje 2,6 i jest ok.

Trzeba będzie chyba troche dołożyć, ale żeby to było takie czułe ? w sumie dobrze chyba, a może jest jakaś kalibracja :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!