Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszkodzona regulacja światła przy lampie


Froop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że w mojej megance światłą świecą za nisko postanowiłem, że podjadę na stację diagnostyczną żeby mi ustawili tak jak ma być. Włożył od góry przedłużkę końcówkę kręci kręci coś przeskakuje niestety bez efektu, druga strona również. Dziwi mnie bo z kabiny pokrętło jest na 0 a jak dam na 1,2,3 to idą bez wahania jeszcze niżej że praktycznie oświetlam sobie przednią tablice rejestracyjną :P Także silniczki są ok, ktoś coś poradzi?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak, te śruby które są na lampach służą do ustawienia lustra tak aby spełniały wymagania, nie oślepiały. Jedna podnosi wiązkę światła góra/dół druga śruba "skręca" lampę prawo/lewo. W zasadzie nie lampę tylko lustro wewnątrz lampy.

Pokrętło w kabinie służy do opuszczenia "wiązki światła" w przypadku gdy auto jest obciążone, kiedy przód auta unosi się do góry.

Możliwe, że jakiś "fachowiec" po prostu zerwał gwinty na śrubach przy ustawianiu świateł. Trudno powiedzieć bez obejrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta śruba do regulacji góra dół przy lampie znajduje się w silniczku prawda? Czyli muszę zdemontować silniczek i przyjrzeć się z bliska tej śrubie co jest nie tak, zaraz idę z nim walczyć :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, śruby góra/dół i prawo/lewo są na lampie.

Zasada jest taka, że ustawiasz pokrętło w kabinie na 0 i ustawiasz lampy tak aby odpowiednio świeciły.

Zadaniem silniczka jest jedynie opuszczenie lustra, gdy auto jest obciążone.

Polecam instrukcję tam masz wszystko ładnie rozrysowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wiem na czym polega regulacja lampy, chodzi mi o to że diagnosta stwierdził że mam uszkodzone pokrętło przy lampie, które on kręcił jakąs końcówką i przedłużką od góry stwierdzając ze sa ukręcone.. chce się dowiedzieć jak to naprawić i podnieść światło przy lampie.

Sterowanie z kabiny góra dół działa.

Sterowanie przy lampie góra dół nie działa.

 

EDIT

Poszedłem wyciągnąłem silniczek wszystko jasne!

Pokrętło od regulacji góra dół znajduje się od góry na silniczku!

Zacznę od lampy po stronie kierowcy:

Dzyndzel w kształcie kulki wychodzący z silniczka odpycha albo przyciąga odbłyśnik, tutaj nie było żadnej reakcji ponieważ kuleczka od silnika nie była zahaczona o odbłyśnik. Zahaczyłem, wyciągnąłem maksymalnie do góry ile się tylko da ręcznie na tym silniczku. Nie wiem ile to faktycznie da na drodze ale OK! Więcej się już nie da, czas na stronę pasażera:

Wyciągam, wszystko ok dzyndzel siedzi zahaczony więc wkładam i kręcę niestety bez efektu, wyciągam silniczek kręcę i co dziwne wszystko ok wsuwa się i wysuwa, wkładam zahaczam i zonk, kręcę kręcę i nic ani w tę ani w tamte.. Chociaż tyle że światło jest w miarę na jednej wysokości z obydwu lamp.

 

Także temat prawie wyjaśniony lecz nie do końca, dlaczego silniczek na "sucho" kręci się bez problemu a gdy włożę ani nie drgnie..

Edytowane przez Froop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, sorki za wprowadzenie w błąd. Zapomniałem jak to jest Megance/Sceniku.

Zobacz czy jak zdejmiesz silniczek to możesz ruszać lustrem, wsadź palucha przez otwór po silniczku. U mnie, jak dobrze pamiętam, lustrem dało się ruszać bez żadnych oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!