Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault MEGANE 1.6 2013 r.


sebastian_wifi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od kilku dni rozważam zakup następującego samochodu: http://renault.zdunek.pl/product_used.php?id=524&subpage=testyopinie

 

Obecnie jeżdżę renault Thalia (PH4) z 2007 roku i cenię sobie to auto za prostą i niezawodną konstrukcję. Moją uwagę przykuła powyższa Meganka, ponieważ w tym konkretnym wydaniu posiada silnik 1.6 bez doładowania oraz dosyć proste wyposażenie. Generalnie potrzebuję niezawodnego auta na 5-6 najbliższych lat do którego będę tylko lał benzynę + niezębny serwis (olej, filtry, klocki itp.). Proszę o opinię w kwestii tego silnika oraz wskazanego przeze mnie modelu. Próbowałem znaleźć coś w internecie na temat tego wydania samochodu, ale niestety nic nie znalazłem, ponieważ jest to jakiś nietypowy model. Z z tego co zauważyłem to w porównaniu z innymi Megane III to wydanie ma "zwykły" kluczyk, fabryczne radio z wyświetlaczem i nie dzieloną z tylną kanapę. Samochód wygląda tak jakby to był jakiś budżetowy model. Czy ktoś się spotkał z takim wydaniem? Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to najuboższa wersja Generation... koniecznie musisz przetestować osobiście. Miałem okazję jeździć i... sam bym szukał wyższej wersji, ta jest ogołocona ze wszystkiego nawet z wygłuszenia i ma słabsze materiały wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to jest stare sprawdzone 1.6 Renualta (K7M). W Megane III są dwie wersje tego silnika 100KM (bez zmiennych faz) i 110KM (ze zmiennymi fazami). W poprzedniej generacji modelu w tym silniku nawalał wariator faz rozrządu w tym wydaniu prawie w ogóle się to nie zgadza (jakieś przypadki są ale nie jest to tak częste jak megane II). Szukaj silnika 110. Moim zdaniem to minimum do tego auta (i ma 6 biegów a ten 100 ma tylko 5)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wcześniej zostało napisane, wersja generation okrojona ze wszystkiego, nawet wygłuszenia kabiny pasażerskiej. Nie polecam takiej wersji ze względu na spory hałas w trasie. Skoro masz budżet około 40 tyś zł, radziłbym poszukać 1.4 TCe w bogatszej wersji. Zupełnie inny poziom hałasu w trasie w porównaniu do hałaśliwego 1.6 16V.

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziłemm takim przez tydzień i po porostu gdybym takie kupił podłamał bym się nieco..

 

Spalanie przy ekonimiczniej jedzie w mieście okoolice 9-10 l... brak 5tego biegu i przyspieszenia

Nie miła w dotyku kierownica i brak prawie wszystkiego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szukałem dla siebie samochodu w 2013 r. to była masa takich Generation 1-2 letnich, sporo więcej niż "regularnych" wersji. Pytanie czemu tak dużo tych aut się pojawiało w tak młodym wieku. Samochody po wypożyczalniach? Na pewno ta wersja nie jest dedykowana do prywatnego użytku, tylko jako samochód firmowy ktory ma przede wszystkim jeżdzić, a nie dawac przyjemność z jazdy.

Siedziałem w Generation i po chwili w średnio wyposażonej normalnej wersji, różnica wykonania i materiałów spora, widać oszczędności na każdym kroku. Ja bym za to nie dał aż 40 000. Nawet karoseria jest trochę inaczej wykonana - Generation ma czarne, maskujące gumowe listwy na dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, z góry dziękuję za odpowiedzi. Dziś byłem u dealera i dokładnie prześwietliłem egzemplarz, do którego link zamieściłem w pierwszym poście. Sporo się również dowiedziałem od przedstawiciela Renault. Na wstępie wyjaśnię pochodzenie samochodów, których faktycznie jest sporo na polskim rynku i sprzedają je dealerzy Renault. Samochody pochodzą od Renault Polska i są to głównie auta, które używali pracownicy Renault. Samochody kupowane są na rok, maksymalnie dwa lata i w tym czasie pracownik Renault użytkuje samochód. Egzemplarz, który oglądałem ma nieco ponad 20 tyś. km więc stan wizualny zarówno w środku jak i na zewnątrz można ocenić na 6- (pomimo, że to auto tzw. służbowe). Obecnie przed wystawieniem do sprzedaży został już wykonany serwis na 30 tyś. km więc następna wizyta w serwisie przy 60 tyś km. Samochód ma jeszcze 2,5 roku gwarancji Renault. Wbrew temu co niektórzy napisali nie uważam, aby jego wykonanie było jakieś tragiczne. W standardzie mamy tempomat, klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka, radio CD/pendrive/MP3 z wbudowanym bluetooth co pozwala na użytkowanie go jako zestawu głośnomówiącego (sprawdziłem i jest rewelacja, nawet mamy dostęp do książki telefonicznej w telefonie z poziomu radia), nie zabrakło również pilota do sterowania radiem w kierownicy, komputera pokładowego oraz innych drobniejszych dodatków. Osobiście uważam, że to auto jest warte tych pieniędzy ponieważ u konkurencji roczny samochód z przebiegiem 20 tyś. to co najwyżej Fabia, Fiesta, 208 itd. czyli samochody dużo mniejsze i o klasę niższe. Oczywiście jeździłem dziś tym autem i uważam że prowadzi się bardzo fajnie, a w środku jest dosyć cicho. Ogólnie jestem raczej na tak, ponieważ zależy mi na niezawodnym samochodzie do jeżdżenia a nie szpanowania ;-) W tej cenie mogę mieć Megane "na wypasie" ale z przebiegiem ponad 100 tyś. km i 2 lata starszym więc na prawdę lepsze wygłuszenie czy inne bajery mnie nie przekonują tym bardziej, że ta Meganka Generation ma wszystkie systemy bezpieczeństwa tak samo jak w "pełnej" wersji łącznie z sześcioma poduszkami. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak prawi Kataryniarz. Jak pasi to tylko kupować. Mnie do zakupu Magi przekonała właśnie jazda testowa i prawdę mówiąc na początku Renault nawet nie brałem pod uwagę. Jeśli masz jeszcze gwarancję na 2,5 roku to będziesz miał przynajmniej spokój. Btw BT w Megi jest b. dobre właśnie pod kątem dostępu do ksiązki, połączeń z poziomu sterowania przy kierownicy co jest b. wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebastian_wifi jedyny plus Meganki to prawdopodbnie że nie ma nic do ukrycia w niej. Druga kwestia nie zgadzam się z Tobą że Megane 1.6 jest samochodem cichym. Jest to "zwykłe auto" najwyżej do miasta i w trasę do 80 km/h zapewni w miarę komfort akustyczny. Jadąc powyżej 90 km/h auto okupione jest hałasem. Takie auto było dobre 10 lat temu gdy w Polsce nie było sieci dróg szybkiego ruchu.

Patrząc z perspektywy jeśli chodzi o hałas w trasie w zasadzie niczym się nie różni od Megana II 10 lat starszego z 2003 roku, jak i Megana I generacji z lat 1995-2002. Wszystkie samochody powyżej łącznie z Meganem III 1.6 mają ok 3000 obr przy 100 km/h i marne wyciszenie. Dopiero 1.4 TCe, 2.0 TCe mają dłuższą skrzynię są o wiele, wiele cichsze od silnika 1.6 (aż dziwne że te samo auto a taka różnica jest w hałasie między silnikami).

 

Jeżdżę czasem Skodą Octavią 1.4 TSI 122 KM (rocznik 2011), jest to świetnie wyciszone auto, na autostradzie można jechac 12 godzin do Chorwacji 140-150 km/h bez żadnego zmęczenia akustycznego. Poniżej załączam fotkę jak wyglądają obroty przy 140 km/h (Megane 1.6 tyle obrotów ma przy ~100 km/h + słabe wyciszenie).

thumb_hosting_zdjec_1416243166__sk3.jpg

 

Dzisiaj w Polsce mamy coraz więcej dróg szybkiego ruchu i tu aby mieć komfort jazdy np przy 120 km/h na autostradzie w klasie kompaktowej jak Megane trzeba mieć samochód dobrze wyciszony i z długą skrzynią. Co do bezpieczeństwa co to jest 6 poduszek dzisiaj ? Zacząłbym gdybać że o wiele ważniejszy jest system ESP. Dobrze że teraz wszystkie nowe samochody mają seryjnie ESP. Efekty tego zobaczymy po kilkunastu latach, myślę że liczba wypadków grubo spadnie, właśnie poślizg jest częstą przyczyną wypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie zastanawiała wersja Generation. Wiadomo auto skonfigurowane jako auto flotowe. W cenniku i ofercie występowało zawsze osobno, a nie jako opcja wyposażenia. Było Megane, Copupe, Grandtour i Generotion. Auto trochę się więcej różni, niż tylko wyposażeniem. Dziwne, ma listwy dachowe, w normalnym Megane nie ma miejsca na dachu na nie. Posiada trochę inny zderzak z tyłu, inne materiały tapicerki i brak uchwytu wewnętrznego do zamykania drzwi.

Nie wiem na ile, ale w salonie powiedział mi sprzedawca, że auto posiada pewne różnice konstrukcyjne. Chociaż do końca nie ufam tym informacjom. Ale odnoszę wrażenie, że auto wyżej stoi.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lelupi, fakt, nie zauważyłem ze to auto ma listwy na dachu, moja Megi 3 GT ich nie ma :(

 

A co do prędkości obrotowej silnika przy 140 km/h, na co zwrócił uwagę kolega mayn,

dziś bujnąłem do 140 km/h auto , którym jeżdżę służbowo , przy 140 km/h ma tylko ~2500 obrotów, co widać na załączonej fotce.

Więc są na rynku jeszcze lepsze/cichsze auta niż Skoda :)

post-195-0-70083000-1416333108_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero 1.4 TCe, 2.0 TCe mają dłuższą skrzynię są o wiele, wiele cichsze od silnika 1.6 (aż dziwne że te samo auto a taka różnica jest w hałasie między silnikami).

To prawda bo mój 104 Tce po prostu jeśli chodzi hałas to jest miodzio. Szkoda tylko, że nie mam audio z górnej półki bo mógłbym raczyć się muzyką symfoniczna nawet przy prędkościach autostradowych. Btw aż dziwne z pozytywnego punktu widzenia jak wyciszenie tego autka jest super a nie jest to auto z segmentu premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!