Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Auto: Renault Megane I phI, 1996 rok hatchback, silnik 1,6e 90 KM

 

Witam!

Jakiś czas temu w mojej megance pojawił się problem. Gdy jadę auto bardzo dziwnie się zachowuje, a mianowicie "ciągnie je" raz to na lewo raz na prawo. Nie ma reguły kiedy w którą stronę. Są momenty że jest dobrze i auto trzyma się ładnie na prostej ale jest to rzadkość. Jednym słowem po prostu ciągnie auto i odczuwam to w dużej mierze na kierownicy (jadąc nawet parę kilometrów ręka nieźle dostaje w kość). Pierwsze moje przeczucie zbieżność - ale podjechałem sobie na stację kontroli i okazało się że ze zbieżnością wszystko w porządku. Następnie przejrzałem auto od spodu, żadnych luzów ani podejrzanych rzeczy nie wykryłem. Moje podejrzenie teraz pada na przekładnie kierowniczą. Czy mam rację? Czy to może być to? Jeśli tak, to jak mogę to sprawdzić? A może sprawdzić jeszcze inne rzeczy których tu nie opisałem?

Proszę o szybką pomoc, ponieważ auto potrzebne jest mi na codzień a usterka jest bardzo kłopotliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to banalne, ale możesz sprawdzić jeszcze ciśnienie w oponach (czy równo ustawione) i wyważenie kół (lub czy któraś z felg nie jest lekko skrzywiona). Czy któreś z kół nie blokuje się, tzn. nie całkowicie, ale ma duże opory przy obracaniu na luzie? Końcówki drążków kierowniczych sprawdzałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie równe (niedawno założyłem opony zimowe i na letnich było to samo). Wyważenie też jest ok, koła toczą się swobodnie. Końcówki drążków też ok. A co do reakcji kół na ruch kierownicą to zaraz wyjeżdżam w krótką trasę wiec przy okazji sprawdzę, dam znać po poludniu co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 dni temu w moim przypadku okazało się, że powodem pływania samochodu może być także uszkodzone łożysko przedniego koła...Niespodziewałem się tego i co ciekawe łożysko dawało o sobie znać dopiero powyżej 100km/h, w sensie było je wtedy słychać, ale naprawdę słabiutko. Gdyby nie przypadkowo wyłączone radio podczas jednej z tras to nawet bym nie wiedział, że coś tam huczy. Wymieniłem je jednak w środę bo wyjeżdżam w trase na sylwestra i jakże byłem zaskoczony gdy po jego wymianie auto przestało pływać. Przypadek? Nie wiem, ponoć przy uszkodzonym łożysku przednim koło może mieć luz i stąd było pływanie? To oczywiście tylko sugestia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła prawidłowo reagują na ruchy kierownicą żadnych "opóźnień" nie zauważyłem. Sam nie wiem musialbym sprawdzić łożyska ale czy to może mieć coś wspólnego? Auto raz ucieka mi w prawo raz w lewo. A i zauważyłem jeszcze jedno powyżej 100 km/h kierownica zaczyna lekko drżeć (bez jakiejś tragedii ale lekkie drgania czuć), przy 120 drży nieco bardziej (dalej nie próbowałem bo warunki na drodze nie bardzo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze spróbować, co najłatwiejsze i najtańsze, przełożyć koła. Dać przód na tył. Felerna opona także może powodować takie rzeczy. Obejrzyj czy na oponie którejś nie ma bąbla na bieżniku, to na pewno powoduje uciekanie samochodu i drgania kierownicy bo coś takiego dopadło mnie w tym roku w drodze nad morze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Opony chyba nie będą miały związku, bo niedawno założyłem zimówki (felgi też inne bo na lato mam alu na zimę stal). Wiec ani opony ani felgi raczej nie będą miały na to wpływu ponieważ na alusach na oponach letnich i teraz na stalowych felgach i oponach zimowych problem dotyka mnie tak samo. Zastanawia mnie jednak to łożysko aczkolwiek nie słyszę żadnego wycia

 

Dodano: 29 gru 2014 - 21:17

Witam ponownie. Niestety odświeżam temat. Zauważyłem kolejne objawy, moim zdaniem wina leży po stronie maglownicy. A więc sytuacja taka: Auto jedzie prosto, nie pływa. Staje w miejscu skręcam koła w lewo, słyszę stuk, kręcę dalej słyszę drugie stuknięcie. Następnie ruszam a auto ewidentnie ciągnie w prawą stronę. Zatrzymuje się i kręcę kierownica w prawo i znów słyszę jeden stuk, kręcę dalej i drugi, potem ruszam i auto jedzie prosto. Sytuacja równolegle powtarza się w drugą stronę (skręcam w prawo - auto ciągnie w lewo itd). Czy mam rację? Czy to maglownica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Masz wspomaganie kierownicy???

Takie objawy mogą być przy uszkodzonym zaworze sterowania wspomagania.

Nie wiem czy jest możliwa wymiana samego zaworu czy tylko całej przekłądni.

Mozesz też spróbować zdjąc pasek z pompy wspomagania i zobaczyć - ale kierownica ciężko chodzi. Da się jeździć i masz za free siłownię.

Jeździłem tak przez kilka tygodni jak padłą mi pompa wspomagania.

Znajomy w innego klubu miał w Volvo 245 podobną akcję i teraz jeździ bez wspomagania - miał jakąś rzadką przekładnię i machnął ręką na wymianę.

 

PZDR

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!