Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszkodzenie poduszek powietrznych


Rekomendowane odpowiedzi

Sygnalizacja poduszki powietrznej wraz z sygnałem service wymaga podpięcia auta pod komputer. Z reguły ten błąd to uszkodzenie poduszki w kierownicy polegające na uszkodzeniu taśmy znajdującej się w przełączniku zespolonym pod kierownicą.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Wyjścia są dwa. Jedno to wymiana zespolonego przełącznika na działający (nowy lub z rozbiórki). Drugie to wymiana samodzielnie taśmy (koszt taśmy oryginalnej 50 zł).

<><><><><><><><><><>><><><><>

Przy wymianie całego przełącznika zespolonego z rozbiórki należy uważać na dwie rzeczy. Pierwsza: przełącznik jest inny do samochodów z tempomatem a inny bez tempomatu (z zewnątrz wygląda na taki sam) Druga: pewność, że przełącznik jest sprawny uzyskuje się dopiero po jego zamontowaniu (przede wszystkim chodzi mi czy taśma nie jest uszkodzona).

<><><><><><><><><><>><><><><>

Montaż przełącznika zespolonego, który zakupimy z rozbiórki jest prosty pod warunkiem jego montażu tak aby przez okrągły otwór na obracającej się wierzchniej części był widoczny mniejszy otwór w białej prowadnicy taśmy. Otwory te powinny zgrać się na godz. 13-14 stosując nomenklaturę lotniczą, patrząc na przełącznik tak by po prawej stronie były wycieraczki a po lewej światła. Jeżeli nie można zgrać w tym miejscu tych otworów to przełącznik jest uszkodzony lub źle założona taśma.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Wymieniając taśmę trzeba zaopatrzyć się w bardzo dobrą lutownicę (nie transformatorową) w bardzo dobry ciekły lub półciekły topnik oraz cynę bez topnika. W związku, że lutowanie wymaga ogromnej precyzji (na 10 mm jest 7 tasiemek do przylutowania z jednej strony taśmy i tyleż samo z drugiej) proponuję dać do przylutowania specjalistycznej placówce elektronicznej. Uwaga: lutuje się w ten sposób aby jedne wyjścia jednej kostki były w górę a drugiej w dół. Bardzo ważne jest także odpowiednie założenie białej prowadnicy taśmy z uwzględnieniem dwóch prześwitów patrząc pod światło tak jak jest pokazane na załączonym linku do filmu. Jest to wszystko dosyć proste do wykonania (oczywiście wyłączając z tej prostoty lutowanie).

<><><><><><><><><><>><><><><>

Załączam link do bardzo dobrego filmu jak to wszystko się robi (łącznie z demontażem kierownicy, łączy i poduszki powietrznej). Przed demontażem trzeba wyciągnąć bezpiecznik sygnału dźwiękowego (trzeci od dołu).

 

Załączam dwie strony z instrukcji serwisowej odnośnie tego tematu (bo tyle w instrukcji niestety tylko jest)

<><><><><><><><><><>><><><><>

Zapomniałem dodać, że jeżeli kontrolka poduszek nie świeci a nie działa tempomat, to też są naderwane połączenia w taśmie w przełączniku zespolonym i trzeba taśmę wymienić.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

post-1915-0-72489800-1421096372_thumb.jpg

post-1915-0-77226600-1421096392_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<_< wydawało mi się, że:

Sygnalizacja poduszki powietrznej wraz z sygnałem service nie wymaga podpięcia auta pod komputer. Z reguły ten błąd to brak dobrego styku w złączu pod siedzeniem kierowcy lub przedniego pasażera. Rozwiązanie to poprawa styków przez wyczyszczenie kontakt-sprayem albo dogięcie styków
Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mnie czeka wymiana lub naprawa taśmy. Na razie programem maxiecu wyłączyłem poduszkę kierowcy bo mnie denerwowała świecąca kontrolka. Filmik bardzo pomocny <ok> . Na naszym forum temat wymiany taśmy też jest bardzo dokładnie opisany.

Zastanawiające tylko to, że wbrew wszelkim zaleceniom autor filmu odpinał poduszkę na włączonym zapłonie, na pracującym silniku. Podziwiam odwagę. :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor filmu nic nie ryzykował. W momencie gdy świeci kontrolka poduszek wszystkie poduszki są wyłączone elektrycznie i nie może być żadnego impulsu do włączenia poduszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale wyłączone jest wszystko. Nie wprowadzaj w błąd jak nie wiesz.

 

Inny temat: Mnie uczono, że pisze się stylistycznie, bez błędów i poprawnie wizualnie, tak by można było szybko znaleźć odpowiedni fragment. Ale regulamin portalu w 5.9 wie lepiej. Nieco dziwne rozumowanie.

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje mi się, że jak świeci na blacie kontrolka poduszek gazowych to cały układ jest odłączony. W moim przypadku świeciła ta kontrolka i pierwsza myśl to fotel kierowcy i wtyki pod nim. Figa prawda. Podłączyłem maxiecu i pokazało poduszkę kierowcy. Programowo odłączyłem obie poduszki w kierownicy i kontrolka zgasła. Jestem pewien, że pozostałe teraz działają.

Zresztą dialogys odnośnie prac przy poduszkach podaje taką informację:

"Przed wymontowaniem jakiegokolwiek elementu systemu bezpieczeństwa należy zablokować moduł elektroniczny poduszki powietrznej przy pomocy przyrząd diagnostyczny.

Gdy funkcja jest aktywna, wszystkie linie odpalające są czasowo wyłączone, a lampka kontrolna poduszki powietrznej na tablicy wskaźników zapala się (przy włączonym zapłonie). "

Czyli jak świeci kontrolka na blacie to układ jest całkowicie wyłączony.

Czyli rusek robił to bez ryzyka :mrgreen: Ale ja bym tak mimo wszystko nie robił.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!