Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

A nie wiem o jakiej czapeczce mówisz. Mam taki korek

U mnie był inny trochę korek. Ja pisałem o moim korku. Napisałem "był", bo teraz gdzieś od 8 lat jeżdżę bez oryginalnego korka, na układzie otwartym. Jedno jest pewne, że przy sprawnym i szczelnym oryginalnym korku, w momencie jak on puszcza płyn, to węże do chłodnicy powinny być twarde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny ten korek muszę przyznać...W tym samochodzie powinno to wyglądać raczej jak to http://allegro.pl/korek-zbiornika-clio-kangoo-laguna-megane-twingo-i4952878895.html i o ten grzybek pewnie chodzi gimakowi, to zawór, który ma puszczać jeśli ciśnienie w układzie jest za wysokie. Brązowy grzybek to 1.2 bara, podobno jest też niebieski grzybek na 1.4 bara, gdzieś tutaj na forum o tym czytałem.

Może ten korek co masz za wsześnie puszcza, ciągle za niskie ciśnienie jest w układzie i w efekcie chłodzenie jest niewydajne. To tylko moje gdybanie, gimak jak widać jest dużo bardziej obeznany w tej kwestii i lepiej pomoże :)

 

Dodano: 16 sty 2015 - 23:54

U mnie był inny trochę korek

Ano właśnie, ja mam właśnie taki jak w linku do aukcji, sprawdź do jakiego ciśnienia przystosowany jest zaworek w Twoim korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ten korek co masz za wsześnie puszcza, ciągle za niskie ciśnienie jest w układzie i w efekcie chłodzenie jest niewydajne.

Ciśnienie w układzie chłodzenia nie ma wpływu na efektywność chłodzenia. Ma tylko wpływ na to, że podnosi temperaturę wrzenia, i tym samym przy nadmiernym wzroście temperatury silnika nie dopuszcza do zagotowania płyny (powstania pęcherzy) i w tym aspekcie pomaga. Na to aby temperatura w układzie nie wzrostała ma decydujący wpływ natężenie przepływu płynu przez chłodnicę (na to ma wpływ wydajność pompy wodnej i opory hydrauliczne dużego obiegu) oraz intensywność przepływu powietrza przez chłodnicę (na to ma wpływ czystość żeberek chłodnicy, szybkość jazdy, a na postoju praca wentylatora). Dlatego w silnikach w których normalną temperaturą pracy jest temperatura ok. 90*C i nie ma tendencji do przegrzewnia, układ będzie pracował normalnie nawet bez korka (tak jak u mnie), ale jeżeli przewidziana jest temperatura ok. 100*C i powyżej, to niestety korek musi być i to sprawny.

ja mam właśnie taki jak w linku do aukcji

U mnie był właśnie taki, ale z brązową czapką.

zawór, który ma puszczać jeśli ciśnienie w układzie jest za wysokie.

po to, aby nie doprowadzić do rozerwania węży, chłodnicy lub zbiornika wyrównawczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, dzięki wam temat został rozwiązany. Pojechałem dzisiaj na szrot. I znalazłem korek z brązową czapeczką. Zakręciłem, podciśnienie się zrobiło, tzn weże zrobiły się twarde. Płyn podnosi się dosłownie 1-2cm w górę przy czym włącza się wentylator i płyn się nie gotuje. Co prawda w wężu czuć jakieś bulgotanie ale chyba to nie przeszkadza :)

 

Dodano: 17 sty 2015 - 15:17

Bo kolega ma korek od meganki II.

Masz rację, w sklepie dali mi korek do Meganki 2.

 

Dodano: 17 sty 2015 - 15:19

Może ten korek co masz za wsześnie puszcza, ciągle za niskie ciśnienie jest w układzie i w efekcie chłodzenie jest niewydajne

Raczej własnie na to wyglądało że nie było cisnienia bo tamten korek za wczesnie puszczał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie był taki zadowolony, bo wg mnie to tylko chwilowy sukces.

Raczej własnie na to wyglądało że nie było cisnienia bo tamten korek za wczesnie puszczał

A to oznacza, że temperatura w układzie jest bardzo bliska 100*, albo ją przekracza i przy otwartym układzie dochodziło do wrzenia płynu, a to świadczy o niewydolności układu chłodzenia, a konkretnie odprowadzania ciepła do chłodnicy lub oddawania go przez chłodnicę. Pisałem o tym w poprzednim poście, a na poparcie mojej tezy mam to, że w swojej megance mam układ chłodzenia otwarty (bezciśnieniowy - zrobiłem to celowo, bo nie mogłem opanować wycieków spod opasek) i nie dochodzi do wrzenia płynu w żadnych warunkach (upały, stanie w korkach, mocno obciążony silnik), bo odbieranie ciepła przez chłodnicę jest wystarczające i wynika z tego, że jest jeszcze zapas.

Jak się teraz zachowuje wskażnik temperatury, czy są takie chwile, że idzie trochę wyżej niż zwykle.

Co prawda w wężu czuć jakieś bulgotanie ale chyba to nie przeszkadza :)

Ale wg mnie daje dużo do myślenia. Ja w mojej megance takiego zjawiska nie zaobserwowałem, mimo że mam układ otwarty. Są wg mnie dwa wytłumaczenia tego:

- jedno, to lekki przedmuch do układu, albo ze strony silnika, albo reduktora i to odprowadzane do zbiornika wyrównaczego powoduje to bulgotanie - to na podstawie podanych objawów, wcześniej wykluczyłem i nadal tak uważam,

- drugie, to takie, temperatura w układzie jest wyższa niż powinna być, płyn jest na granicy wrzenia, ale to wrzenie nie jest intensywne, tak jak poprzednio, a to tylko dlatego, że wzrost ciśnienia w układzie podniósł temperaturę wrzenia płynu. I właśnie to budziłoby mój niepokój, dlaczego temperatura jest tak wysoka.

To takie moje podsumowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się teraz zachowuje wskaźnik temperatury, czy są takie chwile, że idzie trochę wyżej niż zwykle.

Wskazówka znajduje się teraz pomiędzy 3 a 4 kreską, i czasami opada parę mm i podnosi się z powrotem.

temperatura w układzie jest wyższa niż powinna być, płyn jest na granicy wrzenia

A może teraz tak się dzieje ponieważ dolewałem cały czas do płynu wodę destylowaną bo na płyny bym nie wyrobił. A jakby nie patrzeć to płyn ma większą temperaturę wrzenia niż woda. Może po wymianie np. na Borygo wszystko się unormuje.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe płyny chłodnicze oparte na glikolu mają temperaturę wrzenia w okolicach 120 stopni, typowe bo stosuje się tańszą wersję glikolu, normalnie ta temperatura byłaby dużo wyższa. Jaką temperaturę wrzenia ma woda destylowana to nie wiem, ale bulgotanie może mieć tutaj związek z tą wodą jeśli masz jej dużo w układzie. Woda paruje, płyny chłodnicze mają dodatki zapogiejące utlenianiu stąd tego problemu nie ma. Woda może więc wytwarzać korki powietrzne, bąbęlki rozprzestrzeniające się po całym układzie. Układ może się samoistnie zapowietrzać nieustannie w ten sposób, nawet jeśli nie ma nigdzie przedmuchów do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mnie wiadomo, koncentrat płynu jaki stosuje Renault w swoich pojazdach (można nabyć w ASO) rozcieńcza się woddą, ale nie pamiętam w jakim stosunku. Ja na uzupełnianie ubytków nie bawiłem się w rozcieńczanie tylko dolewałem koncentrat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe płyny chłodnicze oparte na glikolu

W zasadzie masz rację, tyle że chemicznie glikol to alkohol wielowodorotlenowy. W płynach chłodniczych mogą być stosowane różne glikole, a właściwie diole. Różnią się one znacząco właściwościami, a głównie temp. wrzenia i temp. krzepnięcia.

Taka ciekawostka.

Temp. krzepnięcia "gilkoli", czyli temp. w której substancja krystalizuje, znajduje się powyżej temp. 0*C.

Woda może więc wytwarzać korki powietrzne

Czysta woda owszem, przy bardzo wysokich temperaturach.

Woda i wszystkie rodzaje glikoli miesza się idealnie z wodą, tzn nie można powiedzieć czy woda rozpuszcza się w alkoholu czy w alkohol w wodzie.

Nawet w przypadku gdyby w silniku była czysta woda, nie ma prawa aby powstawały lokalne "korki powietrza".

Przepływ płynu(lub czystej wody) nie dopuści do powstawania "korków".

Wszystko oczywiście przy sprawnym układzie chłodzenia i silniku(uszczelka pod głowicą, brak pęknięć bloku lub głowicy).

 

Dodano: 17 sty 2015 - 20:43

Jeszce jedno.

Woda wrze w temp. ok 100*C (pod normalnym ciśnienie), glikole mają temp. wrzenia na poziomie 180-220 *C, a niektóre jeszcze wyższą.

Jeżeli nie ma wycieków płynu to z układu głównie ubywa wody, która ma niższą temp. wrzenia.

Uzupełnianie poziomu płynu wodą nie jest pozbawione sensu.

Nic też się nie stanie jeżeli ubytki będziemy uzupełniać gotowym płynem.

Nie należy nigdy uzupełniać ubytków koncentratem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma prawa aby powstawały lokalne "korki powietrza".

A to przepraszam, odnośnie korków powietrza to moja wiedza pochodzi tutaj z forum, o tym kiedyś czytałem :) ale może źle zrozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to szczerze powiem Że dolewałem nie raz na wysokich mrozach sam koncentrat do zbiorniczka, i jakoś się chyba wymieszało. Co do wrzenia, to mam takie przypuszczenie, że może nie będzie mi tam w wężu bulgotać lecz w sumie to przy jeździe na poprzednim korku czy dodatkowej butelce (opisane gdzieś przez gimaka) czyli na układzie bezciśnieniowym na Płynie Borygo czy wodzie z koncentratem i tak mi gotowało i Wyrzucało przez zbiorniczek więc ciężko stwierdzić czy będzie ok czy nie.

Edytowane przez Krystianb24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że sam koncentrat jest nie wskazany. Przy wyższej temperaturze otoczenia zamarza niż wymieszany z wodą destylowaną. Proponuję zobaczyć informację na obojętnie jakim koncentracie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!